Anderstorp 5-7/8

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Anderstorp 5-7/8

Post by Niklas Falk »

Tänkte påminna lite, det är redan dags att tänka på finalen.
http://www.spvm.se/index.php?page=anderstorp2011

Ordinarie anmälningsavgift skall vara inne på ARCs konto senast fredag (dvs det är bra att betala nån dag innan om man vill slippa straffavgift).
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Lejban »

Svårt när lönen kommer den 25:e :shock: hur mycket är denna straffavgift? Hittils har jag betalat när jag kommit till tävlingen...
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Niklas Falk »

Lejban wrote:Svårt när lönen kommer den 25:e :shock: hur mycket är denna straffavgift? Hittils har jag betalat när jag kommit till tävlingen...
3-500kr är ganska vanligt, att maila ARC och fråga ger svar.
E-post racing@arc.nu
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Torkel k »

Hej Racingvänner! Här kommer ett inlägg från styrgruppen inför vår sista racehelg:

Poängberäkning: Vad händer om det blir lika i tabellen efter sista racet?
Till skillnad från SPVM så tycker inte vi att det är riktigt schyst att resultatet från sista racet är avgörande i detta fallet. Istället kommer vi i MX5-cup applicera följande vanliga regel:
- Om två förare har samma poäng i tabellen efter sista racet går den framskjutna positionen till den förare med flest segrar.
- Om de har lika många segrar, vinner den med flest andraplatser.
- Om de har lika många andraplatser, vinner den med flest tredjeplatser, osv.

Prisutdelning för SSM:
Glöm inte att vi kommer ha prisutdelning för SSM under lördagen i Anderstorp. Vi återkommer med exakt tidpunkt då vi fått tidsschema, men någon gång under lunchen blir det förmodligen.

Feedbackmöte: Tidpunkt öppen tills tidsschemat är tillgängligt.
Säsongen närmar sig alltför snabbt sitt slut. Vi har detta år provat med en del nya saker i cupen, t ex att bilarna måste vara hela och snygga och vi har kört 4 racinghelger istället för 3. Vi skulle uppskatta er feedback om hur ni tycker året varit, vad som varit bra och vad som varit dåligt. Med reservation för att man inte bör göra stora förändringar varje år, så vill vi gärna ha in förslag på hur ni tycker man kan förbättra cupen. Är det dags för enhetsdäck? Funkar reglerna för Standardklassen som tänkt? Fundera lite och säg vad ni tycker.
Notera: Inga beslut kommer att tas på detta möte. Vi kommer endast diskutera vad som varit bra och dåligt, samt känna av vad den allmänna åsikten är.

/Styrgruppen.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Lejban »

Niklas Falk wrote:
Lejban wrote:Svårt när lönen kommer den 25:e :shock: hur mycket är denna straffavgift? Hittils har jag betalat när jag kommit till tävlingen...
3-500kr är ganska vanligt, att maila ARC och fråga ger svar.
E-post racing@arc.nu
Mailade för sju dagar sen, fick inget svar... har iallafall anmält mig nu :)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Anders R »

Ang först ditt torkels medelande, hur tänker ni detta , vill ni ha in förslag nånstans innan ! anderstorp förlåt ANDERStorp.
eller är det bara ett vanligt torgmöte där sas,jag kan tänka mig att tycka till haha.

Ang tabell, tycker det var ett bra beslut att gå på som du skrev.men det innebär att nån , några inte
behöver ta i kanske, safe ride home, men kan ju öpnna för andra att kunna ta i istället, så summa bra .

Ang ANDERStorp, så infon på deras hemsida är verklige usel. försökt hitta om det var träning fredag
o vad det kostar men nada , eller så är jag korkad.
Likväl i deras program står inte ett ord om nån spvm serie ska vara där den helgen , ( bra !! marknadsföring)
från dera sida alltså.
det är ju också det dyraste evenemanget,+ försenings avg , som man inte vet vad den är + ev träning
fredag som man inte vet eller vad det kostar .så det blir väl 5000 kr innan man rullat av bilen från kärran.

mvh AR
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Torkel k »

Anders R wrote:Ang först ditt torkels medelande, hur tänker ni detta , vill ni ha in förslag nånstans innan ! anderstorp förlåt ANDERStorp. eller är det bara ett vanligt torgmöte där sas,jag kan tänka mig att tycka till haha.
Vi kör torgmöte, du behöver inte meddela några ämnen eller åsikter i förväg. Lite enkelt snack om vad folk tycker är bra och dåligt helt enkelt. Men det skadar ju inte att redan nu klura på vad man tycker och vill få sagt. Men som sagt: detta är ett möte för att ge feedback till oss i styrgruppen. Vi kommer inte klubba några beslut eller så.

EDIT: De som inte kommer till Anderstorp för att tävla är såklart också varmt välkomna till mötet. De som inte kommer till Anderstorp alls är välkomna att skicka in sin feedback till styrgruppen via email eller PM.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Varför så tunt med folk?

Post by Torkel k »

Kollade just anmälningslistan och vi är inte mer än 11 Miator anmälda för Anderstorp, finalen i MX5-cup. Om någon tänkt sig ställa upp men inte anmält sig ännu så skynda på. Kan vara klokt för de som anmält sig att också kolla listan och se så ni står med. Jag tycker det känns klart trist att vi kan visa upp så få bilar efter att ha fått SPVM att gå med på egna C-heat då vi kommer med tillräckligt många bilar.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Lejban »

Fick just ett svar per mail ifrån Carola Törnvall, Kassör i Anderstorp Racing Club, att jag bör rikta mina frågor till SPVM istället, så jag mailade Jan som hjälpt mig tidigare.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Anders R »

Detta går ju inte ! ,
Så jag har enligt uppmaning anmält mig anderstorp.

Halligbiiiig har i dag lovat mig jag är snabbast av alla,
Den Gossen verkar ju trovärdig , så jag får tro på det.

mvh AR
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Lejban »

Jag kör solo pure roadsport, och kommer ner på Torsdagen, tidigt, och slår upp mitt lilla lilla tält. Där tänkte jag bo till söndagkväll och maxxa antalet körning i och med träning torsdag och fredag. Det kommer bli awsome!
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Varför så tunt med folk?

Post by Dennis Kullman »

Torkel k wrote:Kollade just anmälningslistan och vi är inte mer än 11 Miator anmälda för Anderstorp, finalen i MX5-cup. Om någon tänkt sig ställa upp men inte anmält sig ännu så skynda på. Kan vara klokt för de som anmält sig att också kolla listan och se så ni står med. Jag tycker det känns klart trist att vi kan visa upp så få bilar efter att ha fått SPVM att gå med på egna C-heat då vi kommer med tillräckligt många bilar.
För min del är 2011 ett år utan MX-5 Cup; jag körde visserligen SSM, men det står ju i en klass för sig så det ville jag inte missa. Jag hoppas kunna vara med mer 2012. Enhetsdäck skulle jag ställa upp på, förresten.
User avatar
Per-Arne Andersson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 28
Joined: Thu 28 Feb 2008, 17:44
Location: Falkenberg

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Per-Arne Andersson »

Nån som vet var man kan hitta tidsschema för Anderstorpshelgen?
Pelle Blå Falkenberg
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Torkel k »

Tidsschema:
http://www.spvm.se/uploads/news/id269/T ... l_2011.pdf

Nu börjar det likna något! 15 Miator anmälda. Vi ses på Sveriges enda Formel 1 bana govänner. :bananahead: (mad tight banana!)
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Lejban »

Får tyvärr inte ihop ekonomin och avstår tävling i helgen :( Ni får ha så kul.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Torkel k »

Kära MX5Racingvänner. Detta är en lite udda uppmaning, men jag är grymt irriterad på de goda arrangörerna för Anderstorpstävlingen, så udda medel är kanske berättigade.

Den nonchalans som arrangörerna visar för SPVM och därmed oss är helt enkelt inte OK. Jag har själv skickat flera email till dem, men helt enkelt blivit helt ignorerad och inte ens fått svar. Efter att ha varit friskt försenade med startbekräftelsen meddelade de, efter MÅNGA efterfrågningar från olika personer äntligen IDAG priset för fredagsträningen: 1500kr. Så med andra ord är priset för denna nonchalans och totala förvirring en racehelg för 4700kr.

Detta tycker inte jag är OK. Om vi med det priset fått ett proffsigt och bra bemötande hade det varit lättare att svälja, men de verkar inte ens ha tagit sig tid att undersöka vad SPVM är och hur olika klasserna i SPVM är. Notera: det är inte SPVM-folket fel!

Men, som vanligt är det bara vi vanliga gnälliga styrgruppsmedlemmar som klagar. Så, just nu vore det ett riktigt bra tillfälle att ta sig tid att gå in på SPVMs forum, registrera er om ni inte gjort det tidigare, läsa tråden om Anderstorp från början och kolla på datumen (den är inte lång) och sedan lägga ett enkelt inlägg om att: ”Detta är inte OK”. Gör det. Visa hur många vi är och hur ilskna vi blir (på Anderstorp, inte på SPVM alltså) över att bli behandlade såhär, så kan Jan och gänget välja bort dessa jeppar nästa år.

/Torkel.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Ronnie
Posts: 131
Joined: Wed 24 Jun 2009, 13:34
Location: Heby
Contact:

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Ronnie »

Jag kan bara hålla med, känns som gränsen för vad som är okej är passerad.
Ronnie Hofberg
http://www.mpunkten.se
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by waern »

Riktigt besviken och faktiskt upprörd :down: Detta blir mitt första besök på Anderstorp och har inte fått ett vidare bra intryck :(

Nu får jag nog tänka om helgen något för 1500 finns inte med i min budget. Blir till att köra kvällsträning på Torsdagen och sitta av tiden tills kvalet på Lördag kväll :bang2:
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C
#77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
User avatar
Ronnie
Posts: 131
Joined: Wed 24 Jun 2009, 13:34
Location: Heby
Contact:

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Ronnie »

waern wrote:Riktigt besviken och faktiskt upprörd :down: Detta blir mitt första besök på Anderstorp och har inte fått ett vidare bra intryck :(

Nu får jag nog tänka om helgen något för 1500 finns inte med i min budget. Blir till att köra kvällsträning på Torsdagen och sitta av tiden tills kvalet på Lördag kväll :bang2:
Du blir inte ensam iaf, 3200:- + 1500:- :down: Är det så här där så blir det första och sista besöket.
Ronnie Hofberg
http://www.mpunkten.se
Anders R
Posts: 226
Joined: Thu 27 Jan 2011, 19:28

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Anders R »

Hej ni är inte ensamma om denna upplevelse,jag har i 2 veckor mailat frågor om allt ifrån
kostnad för fredagen till hyra stuga på området inte ett svar.
jag har totalt sorterat bort anderstorp i år, jag kommer inte köra.
dessutom för dessa kostnader o vad du får , helt löjeväckande.
Tror inte ens det kostade det när jag åkte Gt där i stcc paketet.

Det är 35 !!!!!! år sen det kördes F1 där, jo jag sa 35 år .

Sw racing l, är nog anl till prissättning. helt ok för mig om man kör där men passar knappast
spvm och roadsport c . syns väl i anmälningar var klassens förare finns.
O ärligt så rolig är inte anderstorp med en miata.


Kom väl lite förslag på andra tävlingar knutstorp, falkenberg, bankalaset.

Så tycker jag,
mvh AR
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Dennis Kullman »

Det är tråkigt att inte kunna vara med, men det jag läser här nu får mig (tyvärr) att känna att jag valt rätt när jag står över... :(
Geson
Posts: 1
Joined: Wed 03 Aug 2011, 07:22

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Geson »

Hejsan, är en nyfiken nybliven Miataägare som besökt ett par race i sommar. Tråkigt att läsa om nonchalans och höga kostnader för er som tävlar. Jag hade ändå tänkt åka ner till Anderstorp och undrar vilka dagar som är roligast som åskådare? Ev. försöker jag hitta boende för en övernattning (tips på sådant?) men det beror lite på väder mm. Vet ni om jag som medlem i Miataklubben kommer in och kan parkera på särskild plats etc? Har frågat även på Miataforumet men helgen kolliderar med många andra arrangemang så det verkar inte ordnas ngt särskilt just för Andrstorp. Hoppas det blir bra och spännande racing i alla fall!
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Anders Träff »

High Chaparral är ett tips från 500 per natt söndag är det race för
Oss Mx-5 i Roadsport 
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Torkel k »

Geson wrote:Hoppas det blir bra och spännande racing i alla fall!
Det är lugnt. Det blir det ALLTID när vi träffas! :bananahead: Söndag är som sagt racedag för oss.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Anderstorp 5-7/8

Post by Torkel k »

Prisutdelning för SSM och torgmöte!

Vi samlas vid 17:00 på lördagen, alltså efter vårt första kval i vårt vita klubbtält.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Post Reply