Niklas du kör i B !!

Däremot på plats 7 och nedåt, där tar vi i med hårdhanskarna och fulstänger gärna, dyker på insidan på två hjul och hoppar över framvarande vid krönenTPR wrote:Det kommer krävas disciplin och snygg/smart körning av topp 6. Inga sena dykningar eller stängningar, utan klart visa sin avsikt och spårval.
Gissa varför jag byter klass (och till en ny snygg front)...Josen wrote:Omvänd startordning i C blir kul för publiken i alla fallBucklor lär det blir...
Niklas du kör i B !!så du behöver inte oroa dig
Man kan väl bygga en ny bil till nästa tävling ?TPR wrote:Det kommer krävas disciplin och snygg/smart körning av topp 6. Inga sena dykningar eller stängningar, utan klart visa sin avsikt och spårval.
Sätt en lapp med påminnelse om "krav på hel bil"-regeln på ibrädan...
Vi andra premiärkör redan på lördag (dvs inom mindre än en vecka)Anders R wrote:Längtar till premiär om en vecka , o bli sanslöst .. road , av PB
Det verkar som du har fattat det här med racing, Tobias!Lejban wrote:Däremot på plats 7 och nedåt, där tar vi i med hårdhanskarna och fulstänger gärna, dyker på insidan på två hjul och hoppar över framvarande vid krönenTPR wrote:Det kommer krävas disciplin och snygg/smart körning av topp 6. Inga sena dykningar eller stängningar, utan klart visa sin avsikt och spårval.
Jag kör inte med min svarta då SSK ej lämnat besked kring startavgift för extra bil trots två påstötningar...Niklas Falk wrote:Jag saknar några vagndeklarationer från Roadsport C.
Den fylls i på formuläret precis ovanför (ok, det är lite petigt, men det är ganska många som lyckas ändå)
http://www.spvm.se/index.php?page=vagnd ... -roadsport
Just nu 13 Miator från C som fyllt i, av de 19 som verkar vilja köra (enligt serieanmälan).
Deklarationen kostar gratisFredrik Henriksson wrote:Jag kör inte med min svarta då SSK ej lämnat besked kring startavgift för extra bil trots två påstötningar...
B är fler än på länge (fler än tre iaf) men A vet jag inte vad det har hänt med. Kimmen har tagit sin energi och flyttat den till Modsport (där det händer lite). Det är ibland så enkelt att det räcker med en person med lite energi för att det fungera (eller falla platt när denne ger upp).Josen wrote:Vad har hänt med övriga klasser ? A/B fältet är inte stort nu![]()
Japp försöker fixa under dagen...PS. kan du peta in en Vagndeklaration för 42an så jag får med den som klisterlapp till Kullen? DS.
Förberedelse, följ mina instruktioner nu:Lejban wrote:Nån av sthlmarna som vart med förut som har tid att komma förbi mitt garage ikväll eller imorn för att försäkra mig att jag har tänkt på allt? Jag har mitt garage på Kungsholmen, vid lindhagenplan så det är hyffsat smidigt att ta sig till.
frågorna tar aldrig slut, och jag som är som kontrollmännika, detta tär hehe15. PARC FERMÈ
Samtliga i startfältet kör direkt till Park Fermé efter kvalheat och race.
Park Fermé är placerad bakom speakertornet.
En medhjälpare skall finnas till hands UTANFÖR Parc Fermé området för assistans vid
kontroller. Efter att Domare och Tävlingsledare har släppt Parc Fermé skall bilen
OMEDELBART föras tillbaka till maskindepån via den asfalterade vägen utanför
banområdet (depå-svängen).
Du måste ha med dokument som bevisar att bilen är inreggad, besiktigad och försäkrad. Det går kanske att bevisa detta med andra dokument (ett utdrag ur bilregistret TROR jag funkar), men om du använder samma dokument som alla vi andra så blir det oftast lättare.Lejban wrote:måste man ha med alla dom papprerna? räcker det med det pappret som Niklas skrev om på spvms forum?
Torkel k wrote:Du måste ha med dokument som bevisar att bilen är inreggad, besiktigad och försäkrad.
Jag har med min bärbara dator om det kniper. Har du bara med regbeviset kan vi logga in på bilregistrets hemsida och visa att den är besiktigad och påställd...Lejban wrote:Torkel k wrote:Du måste ha med dokument som bevisar att bilen är inreggad, besiktigad och försäkrad.
Vad händer om jag inte har dessa, varken svenska myndigheter eller försäkringsbolag lär ju inte skaka fram alla papper på två dagar?? Får jag inte köra då, eller får jag köra men utan tävlan (inte få poäng)?
En sidenote: Varför måste jag bevisa detta? Inget av det är relevant på bana? Och jag kommer ju körandes i bilen, så om den inte var det skulle jag ju bryta mot lagen. Jag lovar att jag kör lagligt!
Tackar! Jag har själv bärbar med mig, och har även skrivit ut den sidan, trippelredundans gillar man om man jobbar med IT drift som jagFredrik Henriksson wrote:Jag har med min bärbara dator om det kniper. Har du bara med regbeviset kan vi logga in på bilregistrets hemsida och visa att den är besiktigad och påställd...Lejban wrote:Torkel k wrote:Du måste ha med dokument som bevisar att bilen är inreggad, besiktigad och försäkrad.
Vad händer om jag inte har dessa, varken svenska myndigheter eller försäkringsbolag lär ju inte skaka fram alla papper på två dagar?? Får jag inte köra då, eller får jag köra men utan tävlan (inte få poäng)?
En sidenote: Varför måste jag bevisa detta? Inget av det är relevant på bana? Och jag kommer ju körandes i bilen, så om den inte var det skulle jag ju bryta mot lagen. Jag lovar att jag kör lagligt!