2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Andreas E »

Ni har väl inte missat att klubbens sista förarövning för året går av stapeln på söndagen den 5 september på Malmby flygfält utanför Strängnäs? Det blir fri körning i rundbana samt årets sista deltävling i MX-5 Sprint Cup.

Så ta chansen och anmäl er till årets sista förarövning om ni inte redan gjort det (förlängd anmälningstid till den 2/9)!

/Andreas K

PS. Vågar sig några av förarna från MX-5 Cupen dit för att visa att de kan köra mer än runt-runt på motorbana?
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Jimmy
Posts: 215
Joined: Sat 31 Jan 2009, 19:48
Location: Göteborg

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Jimmy »

Andreas K wrote: PS. Vågar sig några av förarna från MX-5 Cupen dit för att visa att de kan köra mer än runt-runt på motorbana?
Kan inte...motstå...utmaningen :shock:
Anmäld! :mrgreen:
Jimmy Visshed
#97
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Mattias Stahre »

Med nya r-däck ska det väl gå =)
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Anders Träff »

är anmäld jag behöver träna, Behöver kapa några sekunder både i superstege o på banan
Niklas Boberg
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 19
Joined: Thu 30 Oct 2008, 19:20
Location: Norrköping

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Niklas Boberg »

Japp Japp klart man dyker upp och pressar tiderna lika kul varenda gång :burnout: :P :P :P

// Niklas Boberg
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by CG Leijonhufvud »

Niklas, ge bara f-n i konerna så blir det nog bra... :mrgreen:
CG Leijonhufvud
Niklas Boberg
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 19
Joined: Thu 30 Oct 2008, 19:20
Location: Norrköping

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Niklas Boberg »

grymt ..... :oops: ska försöka :oops: :lol: :lol:
Emanuelsson Sr
Posts: 12
Joined: Sun 29 Aug 2010, 08:19

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Emanuelsson Sr »

En hel Växellåda och ett balancerat och 20% lättare svänghjul bytt igår kväll/natt så vi kommer på Söndag.
Ska ta isär den trasiga växellådan och se vad som gått sönder vid ett senare tillfälle.
Ursäkta Andreas, men vi vågade inte anmäla oss innan eftersom vi inte visste om vi skulle få dit grejerna innan Söndag, hoppas det är ok att vi kommer ändå och att det finns plats kvar.
Vi fick inte hem nya kopplingen och lagren så vi får byta det vid ett senare tillfälle men nu kan vi i alla fall vara med imorgon om det finns plats.

Ses då

ETT STORT TACK!!!
för hjälpen Jimmy & "Myran"......och inte minst till "Pettsson" för lånet av garaget, utan lyften har nog livet tett sej lite hårdare igår kväll/natt.
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Mattias Stahre »

Kommer kanske förbi med Per i morgon. Har inge r-däck att åka på med vår bil..
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Magnus Pettson »

Undrar oxå om det går för sej att dyka upp utan anmälan... :oops: Vore kul att komma och sladda lite, hitta däck som är bra gammla och helt oprövade för min del -drifting kanske :shock:
Har kollat mina defekta diffar och det är tyvärr inget som du kan använda Andreas, hade ju varit läge att ta med i morron annars :(
De e mycke nu...
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Andreas E »

Det går bra att ni dyker upp imorgon (så länge ni lovar att inte köra fortare än mig i konbanan :wink: )

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Lennart »

Andreas, ser ut som jag utnyttjar min reservation om att komma men kommer nog lite senare än övriga. :wink: :burnout:
Lennart Pettersson
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Anders Träff »

Tack Andreas för ett kanon arrangmang som vanligt! och alla som kom o deltog. Hoppas alla kom hem utan problem

Anders Träff
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Magnus Pettson »

Jovisst skitkul va det :D speciellt när man hade Jimmy driftande i backspegeln. Och kom hem gjorde vi, lite oroligt va de med textil tittande ut genom gummit :shock: 1:a driftningsövningen (sladdande blev det mest :? ) Hur gör ni :?: En träff med drift-kurs kanske ? JA TACK :banana:
De e mycke nu...
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Lennart »

Tackar för en trevlig dag på banan.
Lika bra arr. som vanligt, och lika kul som vanligt att köra banan i Strängnäs.
Nu fick jag kvitto på att man inte köpt på sig "för en gångs skull".
Bra att veta för framtiden.
Gul bil lika rolig som blå bil. :D :up:
Lennart Pettersson
User avatar
Miatamannen
Spanjoren
Posts: 556
Joined: Wed 05 Mar 2008, 18:59
Location: Sjöbo

2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Miatamannen »

Kan bara instämma med skaran av glada deltagare som var på Malmby idag.
Som vanligt bra arrangerat och vädrets makter var på våran sida idag.
Gjorde någorlunda bra ifrån mig och som vanligt vansinnigt kul att "snacka skit" med alla.
Inväntar nu hela årets resultat av MX-5 Sprint Cupen som kanske kanske kanske dyker upp här på hemsidan redan ikväll. :wink:
Ha det gott allihopa
Janne Bergman-Bengtsson - Sjöbo
FD Sekreterare MX-5 Racing Club

1:a plats Sprint Cup 2011 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2012 gatdäck
3:e plats Sprint Cup 2014 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2015 gatdäck, (Priade Spanien)
2:a plats Sprint Cup 2016 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2017 gatdäck
12:e plats Sprint Cup 2018 gatdäck, körde 1 race
5:e plats Sprint Cup 2019 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2020 gatdäck
6:e plats Sprint Cup 2021 gatdäck
Emanuelsson Sr
Posts: 12
Joined: Sun 29 Aug 2010, 08:19

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Emanuelsson Sr »

Kan bara instämma i de tidigare "talarna" och skicka på Andreas mera "honing" som Nalle Phu sa.

Oavsett poäng,placering eller klass så utser JAG enhälligt och i sann diktatorisk anda Andreas till den stora vinnaren av hela cupen. Bättre och trevligare arrangemang tror jag inte någon kan önska sej, (sen har ju Andreas den goda smaken att förse sej med goda medhjälpare), stort tack till alla som hjälpt till under säsongen och till Hövdingen CG och sist men inte minst, ett stort tack till alla trevliga deltagare som kommit med glada tillrop,tips och ett trevligt "gemyt" som varit minst lika lockande som bilåkandet.

Tack till er alla för en trevlig säsong och vi ses igen till nästa säsong om inte förr.
Last edited by Emanuelsson Sr on Mon 06 Sep 2010, 19:32, edited 1 time in total.
User avatar
Miatamannen
Spanjoren
Posts: 556
Joined: Wed 05 Mar 2008, 18:59
Location: Sjöbo

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Miatamannen »

Var hittar man aktuell ställning i MX-5 Cupen?
Jag har bara revision 2.... :?
Vill räkna lite själv då det blev välbehövliga 6 poäng idag :banana:
Janne Bergman-Bengtsson - Sjöbo
FD Sekreterare MX-5 Racing Club

1:a plats Sprint Cup 2011 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2012 gatdäck
3:e plats Sprint Cup 2014 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2015 gatdäck, (Priade Spanien)
2:a plats Sprint Cup 2016 gatdäck :win:
4:e plats Sprint Cup 2017 gatdäck
12:e plats Sprint Cup 2018 gatdäck, körde 1 race
5:e plats Sprint Cup 2019 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2020 gatdäck
6:e plats Sprint Cup 2021 gatdäck
Emanuelsson Sr
Posts: 12
Joined: Sun 29 Aug 2010, 08:19

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Emanuelsson Sr »

Hej!
Tror du kommer på samma poäng som Richard (12p) och en delad 4:e plats men sedan tror jag du vinner den 4:e platsen på inbördes möten??
Jag tror Maley vinner på 20p och Boberg blir 2:a på 18p och nyström 3:a på 18p han med men förlust i inbördes möten liksom att du kommer 4:a på 12p och Richard 5:a, också på 12p men du vinner över honom på inbördes möten om jag fattat allt rätt och även räknat rätt, nu tog ni era poäng i olika tävlingar men jag gissar det räknas inbördes möten ändå.

Resultaten fram t.o.m. Eksjö exl. idag hittar du här:

viewtopic.php?f=8&t=1409

Tack för en härlig dag idag och ses snart igen.
Last edited by Emanuelsson Sr on Mon 06 Sep 2010, 19:33, edited 1 time in total.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Andreas E »

Tack allihop som bidrog till den stor uppslutningen på årets sista förarövning. Kul att se så många i sensommarsolen och kul att se några som hade premiär på bana med sin bil.
Även att se hur träffarna utvecklas med en drifting-sektion inom klubben där Jimmy är mentorn för fler och fler efterföljare.

Resultatet från konbanan är nu uppdaterat med gårdagens träff. Får gratulera till gårdagens pristagare:
Gatdäck:
Tobias Nyström (grymt bra kört - du blir giftig om du ger din in i MX-5 Cupen nästa säsong)
Niklas Boberg (alltid snabb och stabil)
Miatamannen (kompressor is da shit)

R-däck:
Andreas Karlsson (Jimmy var snabbare men var snäll och körde på koner två gånger så jag kunde vinna)
Stefan Hemström (säker körning med tre tider inom 0,3 sekunder!)
Jan Stalfelt (även här: kompressor is da shit - vill ha)

Totalresultatet i MX-5 Sprint Cup 2010 blev i och med följande:
Gat-däck:
1. Anders Manley 20 poäng
2. Niklas Boberg 18 poäng
3. Tobias Nyström 18 poäng

R-däck:
1. Andreas Karlsson 20 poäng
2. Jan Stalfelt 14 poäng
3. Jimmy Visshed 11 poäng

Pokaler för pristagarna i totalsammanställningen kommer delas ut nästa gång vi ses.

Stort tack till alla som deltagit under året, och för gårdagens träff får jag rikta ett speciellt tack till Anders Träff som hjälpte till med bilbesiktning och sponsrade med priser till jämnaste tider (+ hjälpte mig med färgburk för att få lite finare bil)

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Jimmy
Posts: 215
Joined: Sat 31 Jan 2009, 19:48
Location: Göteborg

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Jimmy »

Vilken rolig dag det var! :banana:

Roligt att köra konbana, men svårt! Trots lite smygtränade mellan de sträckande linjerna på vägen dit rev jag med mig massor av koner nästan varje gång. Hade vart kul att försöka ge Andreas lite motstånd men han dominerade som vanligt.

Tobias Nyström verkar vara en riktig talang föresten. Först asgrymma driftfilmer från eksjö, och nu snabba tider i konbanan. Stod och kollade en gång och hörde nått i stil med "men han måste ju köra på R-däck?!" följt av intensiva blickar mot bilens hjulregioner när han rullade förbi. Ses i mx5-cupen nästa år!!! :bow:

På tal om mx5-cupen så vill jag tacka Anders Träff massor! Tack för att jag fick prova din bil! Modigt att låna ut till mig med tanke på vad som hände sist jag körde nånannans tävlingsbil. Men det gick ju bra denna gången, och bilen gick bra med tycker jag, väldigt stadig och snäll. Tack! :D

Richard och Pettson hade bestämt att den dagen skulle ägnas åt sladdande, och sånnt tycker jag såklart är skojj, så åkte så gott det gick. R888orna började närma sig slutet av sin livsperiod så på eftermiddagen fick jag låna en uppsättning Maxxis-däck som tydligen skulle vara designade för just drifting! Jag tycker dom var väldigt snälla på gränsen och gav inte alls några elaka returer. Och returer kan ju vara lite småjobbigt så jag var glad att slippa dom! Visst, jag fick returer endå, men det var inte däckens fel. :D dom klarade temperaturen bra också, reste sig ynka-pynke-lite vid mönsterkanterna efter massa sladdandes. Inga feta gummibitar som lossnar när det blir varmt, continental-style. (kanske finns bra däck från continental med?) hur som helst så var dom däcken asbra iaf. :up:

Myran, även kallad Henrik Myhrberg, åkte inte bara och ritade långa svarta spår genom kurvorna med sin Supra. Han stod även och klickade med sin kamera lite då-då, och nu har jag fått några bilder av honom! Tack Henrik! Jag tycker bilderna på min bil var awesome, men luras inte av vinklarna på typ 2 av dom, jag tror jag snurrade direkt efter. (som vanligt)
IMG_9898.JPG
IMG_9900.JPG
IMG_9909.JPG
IMG_9937.JPG
IMG_9950.JPG
IMG_9980.JPG
IMG_9984.JPG
Jimmy Visshed
#97
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Lejban »

Tack alla för ännu en jättetrevligt dag.

Hade tjuvtränat på Lunda på lördagen så hade konbanan färsk i sinnet. Så trots förkylning gick det för jävla bra, och jag satte ett riktigt gott run i första. I andra gjorde jag min livs första påkörning av en kona, och fick stryka det racet. Det gjorde att jag tog det lungt i sista, men det räckte ändå till seger! Jag är fortfarande helt chockad :)

Tack för allt beröm. Jag verkar vara snabb, men har nog kört mer än dom flesta i sommar, kanske 7 konbaneträffar och två banträffar. Det ger resultat. Sen att jag sitter flera timmar i veckan framför simulatorn hemma ger också en hel del :P

Stort tack till Andreas och klubben, ser fram emot att vara med dom stora grabbarna nästa år. Håller på att bygga min plan för Team Lejban Racing :)

PS: vinnarbilen är till salu, annons kommer upp i nästa vecka, men ni här får lite heads up ifall nån är intresserad ;)
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Roger Edström
Posts: 27
Joined: Sun 09 Mar 2008, 16:42
Location: Valbo

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Roger Edström »

Äntligen har jag då fått igång min dator och fixat inloggningen.
Bilder från dan på flygfältet såhär på hösten.
Jag fyller på med fler bilder vartefter
-1.jpg
-8708.jpg
-8721.jpg
-8728.jpg
Hälsningar från Roger som åkte MC den här gången och fick köra hem till Valbo utan ljuddämpare efter en ordentlig avgasknall.

Förresten, om det är känsligt att visa regnumret så hör av er.
Roger Edström
Posts: 27
Joined: Sun 09 Mar 2008, 16:42
Location: Valbo

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Roger Edström »

Fler bilder
-8733.jpg
-8743.jpg
-8753.jpg
-8741.jpg
Kul att fota den där dan eftersom det blev en del "showande".
Last edited by Roger Edström on Mon 11 Oct 2010, 22:19, edited 1 time in total.
Roger Edström
Posts: 27
Joined: Sun 09 Mar 2008, 16:42
Location: Valbo

Re: 2010-09-05: Förarövning Malmby, Strängnäs

Post by Roger Edström »

några till
-8755.jpg
-8760.jpg
-8764.jpg
-8771.jpg
Post Reply