SPVM Deltävling 4 Gotland

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Cyberoid »

Niklas Falk wrote:
HenkaE wrote:Vem är först på plats i vår stuga Henrik? Är det jag eller? Åker med färjan kl 11.00 - är väl på ön 3h senare...
Henrik, åker du hem 19:20 på söndag eller på måndagen?
Jag delar stuga med Macklin men han smiter 19:20 (jobbar i Tyskland på måndag), så om jag kan sno din plats natt till söndag så vore det väldigt smidigt (om de andra jönsarna har öronproppar dvs :)).
Ja, du är först till stugan. Troligtvis samtidigt som Per. Hur vi gör med nycklar etc kan vi väl ta efter semestern. Det är ju över en månad till start!! :lol: Laddad?! 8)

"Oäktingen" åker tillbaka till fastlandet på Söndagen så det finns plats i våran stuga natten till Måndag. Bor ni på samma ställe Niklas? (Maven stugorna)
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:"Oäktingen" åker tillbaka till fastlandet på Söndagen så det finns plats i våran stuga natten till Måndag. Bor ni på samma ställe Niklas? (Maven stugorna)
Det finns väl inte så många stugbyar på 6km avstånd med resturang etc (antar jag) :)
Bra, då kan jag boka den platsen (ni står ju ut med Henrikssons babblande så lite snark kan väl inte störa :)).

Hmm, tävlingshelg utan tält, det har aldrig hänt förut... Vad ska jag packa i det tomrumet (en bensindunk till) :think2:
HenkaE
Posts: 23
Joined: Mon 07 Jun 2010, 12:24

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by HenkaE »

Jepp jepp, 19.20 på Söndag går vår båt tillbaka, så det borde vara cool att ta över stugplatsen.

Jag har ju inte haft semester ännu, går på nästa vecka och avslutar med en Gotlands helg. Måste se till att ha bilen i ordning redan nästa vecka inför rejset, för sen bär det av på annat. Kanske det som gör att jag redan är lite taggad?? Ska bli jävligt skojj iaf!
Varvtider 2010: Falkenberg: 53.5 | Kinnekulle: 1.02.3 | Knutstorp: 1.10.7 | Mantorp: 1.35.1| Gotland: 1.36.3
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Anders Träff »

Någos sonm vet hur många som roadsport-c bilar som är anmälda, är sugen men frun måste övertygas. falkenberg är klart men att boka in en tävling till STORAPROTESTER hemmifrån men hon är upptagen med annat den helgen, så hoppet är det sista som över meniskan så jag drömmer än om gotland. :bang2: :bow:

en racesugen
mazda ägare

måste även kolla vad det kostar m husbil o släp i morgon
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Niklas Falk »

Anders Träff wrote:Någos sonm vet hur många som roadsport-c bilar som är anmälda, är sugen men frun måste övertygas.
Det borde vara minst 5, med tanke på bokade sovplatser i stugor, men Jan Nordgren kan nog svara på det (synd att RaceConsultings formulär inte har nån visning över de som anmält sig). Sen är det drygt 5 i A och några i B, och så några Modsportare för att skapa ett rätt blandat fält :)
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Magnus Pettson »

HUPP :shock: PER. Va kul, de måste ha varit ett gigantiskt kök :wink:
Jag är riktigt avundsjuk på er som har möjlighet att åka Gotland, var nämligen där i början av veckan (mopedsemester) och banan är fantastisk. Jo faktiskt :D Har själv kommit fram till att det inte funkar för min del, varken ekonomiskt eller tidsmässigt, tyvärr :cry:
Är det nån som tvekar lite om att åka: sluta med det, ÅK :!: Man vet aldrig när chansen kommer tillbaka.
De e mycke nu...
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Har just anmält mig!
Bra, då väntar vi på Fredrik... (som vanligt :))
Edit: Han anmälde sig nån timme efter att jag skrev detta, då är vi 5 i C, och B är komplett.

Hur är det med andra som har ganska nära, detta är ju Stockholmsregionens närmaste bana, bara 5 mil från Nynäshamn. Packar du i bilen kostar färjan bara 700 kr ToR (med grupprabatten).

Det blir att plugga på med filmer om man ska ha nån chans att hänga på dig Per, du har ju ett litet varvövertag på banan :D
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Anders Träff »

Finns det någon plats kvar i någon stuga :?: det blir dyrt att ta över husbil o släp tycker regeringen
kan man ta bara bilen över är det över kommligt

Anders
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Niklas Falk »

:D På lördag delar vi en Trackday med SPVMs bilar i separat heat), denna kostar nog extra enligt vanlig taxa (900kr för Allmänhetens körning gissar jag, deras dyrare Trackdays inkluderar ju teori etc).
GR's kalender är ju lite "fel" med SPVM på lördagen och Allmänhetens körning runtom.

900kr för en dags träning är väl inte så illa när man ändå är där.

Vem har bra möjligheter att transportera en hel massa bensindunkar banan-Visby-banan (dvs 10mil ToR)? Det lär bli soppatorsk på Lördag em...
Och så kommer mina nuvarande däck inte klara av all den körningen... (jag som hade hoppats kunna klara mig till Falkenberg innan nya gummin hade behövts).

Börjar det inte låta som lite lockande totalkoncept? :D
OK, 4600kr för helgen plus boende är en del.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Per Hammarsjö »

Niklas Falk wrote:
Per Hammarsjö wrote:Har just anmält mig!
Det blir att plugga på med filmer om man ska ha nån chans att hänga på dig Per, du har ju ett litet varvövertag på banan :D
Var två år sedan jag körde där sist så jag vet inte om jag har något vidare övertag.

Bensinmack. Om inget drastiskt hänt så ligger det en OK mack bara några minuter ifrån banan.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Bensinmack. Om inget drastiskt hänt så ligger det en OK mack bara några minuter ifrån banan.
Slite ska tydligen vara närmast, men jag kör helst på V-pulver :)
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Magnus Pettson »

En flaska TRI-PAK bensin-booster är ju lämplig att ta med i packningen. Ett "skalstreck" till 10l höjer oktan 4 enheter. Bra soppa att alltid ha med då det nu för tiden börjar bli svårt att hitta över 95. Rengör och smörjer spridare dessutom :)
De e mycke nu...
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Niklas Falk »

Magnus Pettson wrote:En flaska TRI-PAK bensin-booster är ju lämplig att ta med i packningen. Ett "skalstreck" till 10l höjer oktan 4 enheter. Bra soppa att alltid ha med då det nu för tiden börjar bli svårt att hitta över 95. Rengör och smörjer spridare dessutom :)
Om det inte vore för detta med "handelsbensin" :)

Övertyga Shell i Visby att komma upp med ett Fat eller två med handpump hade ju varit praktiskt :)
Men det behöver bli mer än några kr per liter extra för att göra det lönt (om nån av dem inte är väldigt intresserad).
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Magnus Pettson »

Jag brukar alltid skvätta i lite Tri-pak, håller systemet rent osv, och hade det förra året vid Kinnekulle och blev kontrollerad efter heat, parc formerc heter det inte riktigt men nästan :? , dom tyckte väl den röde gick så j-a bra :roll: och det var inga problem,(tog alltså en skvätt soppa och testade) vi pratade om det oxå, så det ska inte vara nåra problem :?:
De e mycke nu...
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by gokarting.nu »

Niklas Falk wrote::D På lördag delar vi en Trackday med SPVMs bilar i separat heat), denna kostar nog extra enligt vanlig taxa (900kr för Allmänhetens körning gissar jag, deras dyrare Trackdays inkluderar ju teori etc).
GR's kalender är ju lite "fel" med SPVM på lördagen och Allmänhetens körning runtom.

900kr för en dags träning är väl inte så illa när man ändå är där.


Börjar det inte låta som lite lockande totalkoncept? :D
OK, 4600kr för helgen plus boende är en del.


http://www.gotlandring.com/events_priva ... orning.php

+390:- För Lördagen skulle jag tippa på, om det inte är något special för Spvm.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
HenkaE
Posts: 23
Joined: Mon 07 Jun 2010, 12:24

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by HenkaE »

Det är inte dyrt, bara mycket pengar boys!!!!

Fiiii faaaaaaan, börjar känna av Gotland redan nu!!!!! Men...Skulle verkligen verkligen vilja ha med en passagerare på ett par varv på träningen - går det att lösa???? Betalar i princinp vad som helst för det...kanske att gränsen går vid "i natura"....men det vette faan asså...
Last edited by HenkaE on Sat 14 Aug 2010, 02:56, edited 2 times in total.
Varvtider 2010: Falkenberg: 53.5 | Kinnekulle: 1.02.3 | Knutstorp: 1.10.7 | Mantorp: 1.35.1| Gotland: 1.36.3
HenkaE
Posts: 23
Joined: Mon 07 Jun 2010, 12:24

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by HenkaE »

Men kom igen nu - vi måste ju få ett eget C-heat på Gotland också! Anmäl er och kom dit och tokmata boys!
Varvtider 2010: Falkenberg: 53.5 | Kinnekulle: 1.02.3 | Knutstorp: 1.10.7 | Mantorp: 1.35.1| Gotland: 1.36.3
User avatar
Kimmen
Posts: 66
Joined: Wed 07 Jul 2010, 10:52

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Kimmen »

HenkaE wrote:Det är inte dyrt, bara mycket pengar boys!!!!

Fiiii faaaaaaan, börjar känna av Gotland redan nu!!!!! Men...Skulle verkligen verkligen vilja ha med en passagerare på ett par varv på träningen - går det att lösa???? Betalar i princinp vad som helst för det...kanske att gränsen går vid "i natura"....men det vette faan asså...
Jag åker gärna med, har ju redan varit där o tränat så...
Joakim Granfors www.modsport.se
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by gokarting.nu »

HenkaE wrote:Det är inte dyrt, bara mycket pengar boys!!!!
Betalar i princinp vad som helst för det...kanske att gränsen går vid "i natura"....men det vette faan asså...

Skönt att se hur du inte kan undvika förfallet, köper du Miata i år eller nästa?

Welcome to the Light side of the force!
Attachments
wrong-fag-convention-PorscheHenrik.vill.också.va.me....jpg
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by gokarting.nu »

Kimmen wrote: Jag åker gärna med, har ju redan varit där o tränat så...

Vad tyckte du om banan Kimmen? du knäckte förmodligen minuten eller:)
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Kimmen
Posts: 66
Joined: Wed 07 Jul 2010, 10:52

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Kimmen »

Tror det går åt en F1:a för att knäcka minuten :burnout:
Banan är i mina ögon den roligaste tillsammans med Knutan fast denna är 1,5 gånger längre :up:
Vissa böjar har inget givet spår och man kan tjäna flera tiondelar på en sväng med ett mer ologiskt(?) spår.
Det är bra om man har någon att åka efter då det kan vara svårt att se vinster och förluster annars.
Så vill man vinna (o det vill man ju) så är nog Lördagsträningen väl investerad .

Vet inte vad ni kan tänkas köra på för tider, 1.35-1.40 kanske? Jag kom ner på 1.27,2 med r-däck, hoppas på under 1,25 med slicksen.
Joakim Granfors www.modsport.se
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by gokarting.nu »

[quote="Kimmen"]Tror det går åt en F1:a för att knäcka minuten :burnout:
Banan är i mina ögon den roligaste tillsammans med Knutan fast denna är 1,5 gånger längre :up:



-----
Intressant att du jämförde den med Knutstorp som du skrev.
Jag har själv varit och känt på banan nu.
När folk frågar hur den var, svarar jag som du, fast Kinnekulle.
Kinnekulle är klurig på nått sätt.
Tycker denna är likadan.

Köra motorcykel borde vara extra spännande med doldakrön:)

Hoppas att ligga sida vid sida med någon eller några på krönen!
Kommer bli overkligt fränt :burnout:


Körde du av nått :mrgreen: ?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Kimmen
Posts: 66
Joined: Wed 07 Jul 2010, 10:52

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by Kimmen »

gokarting.nu wrote: Körde du av nått :mrgreen: ?
Vi hyrde bara asfalten, inte sandfållorna.
Joakim Granfors www.modsport.se
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: SPVM Deltävling 4 Gotland

Post by gokarting.nu »

Kimmen wrote:
gokarting.nu wrote: Körde du av nått :mrgreen: ?
Vi hyrde bara asfalten, inte sandfållorna.

För mattafaran ingick sanfållorna i hyran, upprepat dessutom :oops:
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Post Reply