Balansering

Vilka dämpare ska jag köpa? Hjulinställning och allt som har med väghållning att göra.
Post Reply
Peter Ennerfelt
Posts: 80
Joined: Mon 12 May 2008, 09:08

Balansering

Post by Peter Ennerfelt »

Om man ska köra på Rejsaträffen Barkarby på fredag, är det någon vits att balansera däcken innan (standarddäck) eller blir det ändå obalanserat efter en stund? Känns som om det är obalans i i baken. Å inte då inte bara runt 120 utan helavägen upp till 160 - 170 (sen fick jag bromsa). Kan ju vara något annat oxå förståss som jag inte förstår mig på :think2:
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: Balansering

Post by Lennart »

Det är klart du skall balansera före Fredag.
Lennart Pettersson
Peter Ennerfelt
Posts: 80
Joined: Mon 12 May 2008, 09:08

Re: Balansering

Post by Peter Ennerfelt »

Jo tack det blev en j***vla skillnad, hade för mig att jag läst en tråd om balansering där slutsatsen var att det ändå inte spela nån roll efter några varv. Jag får ju för mig allt möjligt ibland hehe.

För säkerhetsskull tog jag en runda från Gärdet till Åkersberga via Svinningeleden så att det skulle bli riktigt bra. :banana:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Balansering

Post by Cyberoid »

Peter Ennerfelt wrote:Jo tack det blev en j***vla skillnad, hade för mig att jag läst en tråd om balansering där slutsatsen var att det ändå inte spela nån roll efter några varv. Jag får ju för mig allt möjligt ibland hehe.

För säkerhetsskull tog jag en runda från Gärdet till Åkersberga via Svinningeleden så att det skulle bli riktigt bra. :banana:
Hade det varit däck&fälg som endast används på bana skulle jag inte balanserat. Först köper man lätta och fina fälgar för att sedan klistra på vikter?! Det talar emot sig själv. :?

Jag hade tappat mina vikter i helgen + att fälgarna var fulla med däcksrester. Någon obalans kunde jag inte känna av då det skakar så mycket ändå.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Peter Ennerfelt
Posts: 80
Joined: Mon 12 May 2008, 09:08

Re: Balansering

Post by Peter Ennerfelt »

Det var nog den typ av diskussion jag läst. men nu är det balanserat och bilen går bra. För mig är det lätt att förbättra räserkörningen då det mesta hänger på chaffören :burnout:

Mvh
Peter
Post Reply