Hjulinställning i Västeråstrakten? - tips önskas

Vilka dämpare ska jag köpa? Hjulinställning och allt som har med väghållning att göra.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Hjulinställning i Västeråstrakten? - tips önskas

Post by Andreas E »

Tänkte göra en hjulinställning på bilen nu när jag bytt till Ksport dämpare och fjädrar.
Har tidigare lämnat in bilen på för hjulinställning hos Vianor i Västerås. Tyckte att de var OK men verkade inte så raceintresserade utan var mer fokuserade på att få inställningen lika på höger och vänster sida även om det inte blev riktigt den inställning jag bett om.
Någon som har tips på någon mer seriöst/race-betonat ställe i Västeråstrakten där man kan göra en hjulinställning?

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Hjulinställning i Västeråstrakten? - tips önskas

Post by Nille »

Andreas K wrote:Tänkte göra en hjulinställning på bilen nu när jag bytt till Ksport dämpare och fjädrar.
Har tidigare lämnat in bilen på för hjulinställning hos Vianor i Västerås. Tyckte att de var OK men verkade inte så raceintresserade utan var mer fokuserade på att få inställningen lika på höger och vänster sida även om det inte blev riktigt den inställning jag bett om.
Någon som har tips på någon mer seriöst/race-betonat ställe i Västeråstrakten där man kan göra en hjulinställning?

/Andreas K
Fredrik Lindholm på Bilservan Bastborreg. 10, 721 34 VÄSTERÅS 021-35 03 15
http://gulasidorna.eniro.se/query/what/ ... 2BLindholm

Jag har pratat med Fredrik om en hjulinställning till min Miata och det skulle inte vara några problem att komma med egna önskemål :banana: . Priset var 900:-

Jag var och pratade med Däckkompaniet och dom sa att det verkade svårt att göra en inställning som inte fanns i datorn till min bil :think2:
P
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Hjulinställning i Västeråstrakten? - tips önskas

Post by Niklas Falk »

Nille wrote:Jag var och pratade med Däckkompaniet och dom sa att det verkade svårt att göra en inställning som inte fanns i datorn till min bil :think2:
Det är ju såna härliga ställen som tittar konstigt på en och säger "men det är ju inget fel på denna, allt är ju inom grönt"...
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Hjulinställning i Västeråstrakten? - tips önskas

Post by Nille »

Jag funderar på hur stor skillnad det är på ZERO toe bak och "lite" toe in? Fick tips från Emilio på 949Racing att köra på ZERO toe fram och bak....
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Hjulinställning i Västeråstrakten? - tips önskas

Post by Niklas Falk »

Nille wrote:Jag funderar på hur stor skillnad det är på ZERO toe bak och "lite" toe in? Fick tips från Emilio på 949Racing att köra på ZERO toe fram och bak....
Klassiskt sett ska man först se till att ha jämnhårda bussningar bak (för att döda den dynamiska medstyrningen). Men så länge man vet hur det funkar på gränsen innan så är det ju bara att testa. Men det underlättar ju att justera själv så man slipper betala timkostnad varje gång.
Post Reply