Page 1 of 1

Utan krängningshämmare...

Posted: Sun 16 Jul 2017, 19:31
by aMattias
Om man vill "avaktivera" i detta fall den bakre krängningshämmaren. Räcker det att koppla loss/ta bort den ena drop linken?

Jag har öppen diff (antar jag) på min NA och tänkte laborera lite för bättre fäste för bakhjulen.

/Mattias

Re: Utan krängningshämmare...

Posted: Sun 16 Jul 2017, 21:02
by Andreas E
Jag skulle lossa på båda sidor och fästa upp med buntband så de inte tar i när du kör.

/Andreas E

Re: Utan krängningshämmare...

Posted: Sun 16 Jul 2017, 21:05
by Niklas Falk
Går bra att lossa bara på ena sidan. Om mutter sätts på plats så har du allt du behöver för att återställa på besiktningen (jag glömmer alltid den detaljen) :)

Re: Utan krängningshämmare...

Posted: Sun 16 Jul 2017, 21:27
by aMattias
Bra tips om besiktningen. Hade nog inte tänkt på den detaljen. :up:

Påverkas något annat än roll-beteendet om kränghämmaren lossas? T.ex över-/understyrning?

Re: Utan krängningshämmare...

Posted: Mon 17 Jul 2017, 10:25
by chriss
Brukar lossa ena sidan och tejpa en mot bärarmen och som Niklas skriver lämna i bultarna så är det lätt att labba.

Du kommer justera under/överstyrning men krängningshämmare. Som egentligen är ett konstigt namn då de inte gör jättemycket mot krängning jämfört med tex lite hårdare fjädrar.

Grovt är det mjukare inställning = mer grepp. Så tar tar du bort bak kommer du få mer grepp bak och därmed mer åt understyrning hållet beroende på vart din balans är nu.

Skriv lite om den setup för många har likande setup och gjort mycker av test jobbet åt dig ;)