Coil overs från EU

Vilka dämpare ska jag köpa? Hjulinställning och allt som har med väghållning att göra.
Post Reply
TomasT
Posts: 1
Joined: Fri 05 Aug 2016, 11:35

Coil overs från EU

Post by TomasT »

Hej!

Jag är nyregistrerad här på forumet. Chansen är stor att jag kommer synas mer här framöver då jag är övertygad om att jag kommer engagera mig mer i miatabanracing. =)

Hursomhelst. Jag har suttit och diskuterat köp av coil overs till min -91 NA, för och nackdelar av olika modeller. Sen kom jag fram till hur dumt det är att beställa utanför EU pga våran kommunistiska straffskatt även kallad VAT.

Så min fråga är.. vart handlar ni schyst fjädring och dylikt inom EU? Kollat på Vmaxx bland annat hittills och vill gärna undvika diverse skumma märken som annonseras ut på blocket.

Tack på förhand,
Tomas
Tomas Töråsen
Zajp
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2
Joined: Mon 11 Jul 2016, 13:47

Re: Coil overs från EU

Post by Zajp »

Hej!

Jag har HSD Dualtech på min, tycker dom är alldeles förträffliga. Jag har i och för sig bara åkt skräpcoilovers innan (TA Technix och dyl., på andra bilar), men dessa har överlag fått väldigt bra reviews - vilket var det som avgjorde för mig. De är fullt justerbara, så man kan alltså ställa höjden utan att påverka preloaden på fjädrarna, samt kan man justera hårdheten med ett vred ovanpå dämparna - från väldigt mjuka till väldigt hårda (så man kan åka toklågt utan större problem, om man så skulle vilja)

De ju är i den billigare klassen när det kommer till "mer seriösa" coilovers, men för mig som kör mest gata och någon bandag då och då fungerar de perfekt!

Köpte dom för ca. 7500 från Mr. Tuning här i Sverige, vilket är ungefär vad du får pröjsa om du ska köpa från inom EU också, + att du gynnar en svensk företagare och svensk ekonomi :up:
Robin Ahlberg
Post Reply