Bump stops till Koni Sport?

Vilka dämpare ska jag köpa? Hjulinställning och allt som har med väghållning att göra.
Post Reply
thegreger
Posts: 3
Joined: Mon 13 Jul 2015, 20:56

Bump stops till Koni Sport?

Post by thegreger »

Jag sitter och planerar inför ett byte av dämpare, från mina standarddämpare med standardfjädrar till ett set gula koni sport (antingen med de sänkningsfjädrar som går att köpa i kit med dessa eller med standardfjädrar). Bump stops och stötdämparmanschett verkar dock vara lite av en djungel. Mossmiata har ett urval som ska vara anpassade för Konis dämpare, men på miata.net pratas det om att dessa bara är till för Koni Street. Där nämner de istället ett set från Good-win-racing, men GWR vill inte skicka till Europa. MX5-parts.co.uk och IL Motorsports har varsin manschett med integrerad bump stop (liknande standardmanschetten), men hur vet jag att dessa är rätt för mina dämpare? Med tanke på hur mycket fjädringsnördar diskuterar olika typer av bump stops för olika dämpare och olika applikationer känns det lite fel att beställa ett set bara för att "det är det enda alternativet hos handlaren där jag beställer dämparna".

Är det ens så viktigt som vissa verkar påstå?
Simon Bjerkborn - Helsingborg, mestadels omodifierad NA
Post Reply