Nya dämpare, inställningar, end links hjälp i förvirringen?
Posted: Fri 17 Aug 2012, 11:15
Får förhoppningsvis snart ett paket med Coilovers från MeisterR som verkar fått bra omdömen hemma i England.
Originaldämparna ska av och dessa nya på men vad behöver jag göra mer efter att jag fått dit dämparna?
Jag är totalt grön på detta så förklara gärna på ett "idiotsäkert sätt"
-Hjulinställning? Antar att detta måste göras och att man gör det hos någon med mätverktyg? Tips på ställen i Stockholm
- Corner weighting - Behöver jag göra detta också / samtidigt?
- När jag byter dämpare, bör jag ha justerbara end-links för att justera krängarens pre-load? Ska man ha fram eller bör man helst ha fram och bak?
Jag ska inte tävla eller jaga hundradels sekunder och bilen går både som glassbil och på banträffar om det påverkar.
Tacksam för alla tips och gärna "ekonomiska" lösningar
Originaldämparna ska av och dessa nya på men vad behöver jag göra mer efter att jag fått dit dämparna?
Jag är totalt grön på detta så förklara gärna på ett "idiotsäkert sätt"
-Hjulinställning? Antar att detta måste göras och att man gör det hos någon med mätverktyg? Tips på ställen i Stockholm
- Corner weighting - Behöver jag göra detta också / samtidigt?
- När jag byter dämpare, bör jag ha justerbara end-links för att justera krängarens pre-load? Ska man ha fram eller bör man helst ha fram och bak?
Jag ska inte tävla eller jaga hundradels sekunder och bilen går både som glassbil och på banträffar om det påverkar.
Tacksam för alla tips och gärna "ekonomiska" lösningar