Ksportdämpare

Vilka dämpare ska jag köpa? Hjulinställning och allt som har med väghållning att göra.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Ksportdämpare

Post by Andreas E »

Niklas H wrote:Är det någon som har gjort några mil med dessa nu? Senaste generationen verkar ju intressant.
Jämförelser vs. koni hade varit gött om någon har?
Har bara kört på vanlig väg med min Ksport hittills (om med dämparna på mjukaste läget). Spontant tycker jag att skillnaden inte är så stor. Det slår lite mer nu när man där det är hål (ett otrevlig vägarbete när det jag bor har gett mig erfarenhet) men det är inte så att det stör så mycket. Jag har visserligen en kompromisslösning (=inte bra på något) mellan komfort och sport med fjäderhårdhet 9.8 fram och 6.5 bak.
Slutstats för min del hittills är att jag är klart nöjd med köpet. Ska nästa helg byta till sommardäck och sänka bilen lite 1/2 cm. Efter det + en hjulinställning bör jag kunna säga mer vad det gjort för väghållningen.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Niklas H
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 232
Joined: Tue 29 Apr 2008, 17:05
Location: Ljungby

Re: Ksportdämpare

Post by Niklas H »

Tack för svaret =)
Niklas Holmlöv
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Ksportdämpare

Post by Niklas Falk »

Det blir krångligare och krångligare att hålla reda på alla alternativ i prisklassen.
BC Racing - V1 Series är ännu en variant.
Undrar hur stor support man kan få med ombyggnad ("ombyggnadsbara") och vilka fjäderkonstanter de supportar från hyllan (och hur väl det fungerar)?
Som vanligt är alla önskvärda funktioner med i listan, men det gäller ju att klå enkla gula Konis prestandamässigt också. :)
Post Reply