KW Inox

Vilka dämpare ska jag köpa? Hjulinställning och allt som har med väghållning att göra.
Post Reply
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

KW Inox

Post by Måns Wilke »

Har hittat dämpare som kan vara lämpliga, KW Inox. De har två varianter tillgängliga för NC, 1 och 3.
1 är endast justerbar i höjd, 3 är justerbar i höjd, retur och kompression. Priser är 13.600:- resp. 20.100:-.
Hårdhet på medföljande fjädrar vet Jag inte, men racingfjädrar gå ju att fixa från Forza.

Är variant 1 nåt att satsa på? Duger de till en amatör eller "ska"man ha justerbart retur och komp oxå?
Den "billiga" satsen landar ju på 15-16000:- med racingfjädrar, vilket Jag tycker är betydligt mer än min plånbok egentligen vill lägga ut.

Eller funkar de H&R coliovers som MX5parts har för 11800kr, lika bra? Är det bara att köpa racingfjädrar i rätt längd och diameter till dessa ?

Det trista är ju att man inte hittar hårdhet nånstans.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: KW Inox

Post by gokarting.nu »

Jag har D2 i min NB.
Dom är relativt "Billiga".
Visst jag är inte snabbast, men betvivlar att det sitter i att jag lagt 10 000:- istället för 25 000:- på dämparna.
Det gamla vanliga -du får det du betalar för. Kanske gäller även här?
I will never know...

http://www.streetperformance-butik.se/

Sen är jag av inställningen att dom som stöder "mina" intressen stödjer jag, när jag handlar.
Några pengar upp eller ner spelar inte så stor roll då, tycker jag.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: KW Inox

Post by Måns Wilke »

Som med så mycket annat så finns dessa inte till NC :? tyvärr... :(
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
Post Reply