R-däck/dämpare VS. Varvtid?
Posted: Sat 18 Jul 2009, 13:55
Om Jag i nuvarande utförande kör 1.15.xx på Knutstorp på gatdäck (225/35 18), hur mycket gör följande förändringar i teorin?
R-däck (215/50 16)
Dämpare/fjädrar (12F 7R) alltså riktiga racinggrejor.
Nya R-däck är ju på G och Jag undrar vad Jag kan förvänta mig för förbättring. Likadant med fjädrar/dämp: de är inte inköpta men snart på G de med.
Jag vill veta om Jag med dessa moddar kan stå mig i konkurrensen, eller om Jag har en lång väg kvar med lättning och bortplockande av ABS m.m?
Vad är rimligt att räkna med för tider?
R-däck (215/50 16)
Dämpare/fjädrar (12F 7R) alltså riktiga racinggrejor.
Nya R-däck är ju på G och Jag undrar vad Jag kan förvänta mig för förbättring. Likadant med fjädrar/dämp: de är inte inköpta men snart på G de med.
Jag vill veta om Jag med dessa moddar kan stå mig i konkurrensen, eller om Jag har en lång väg kvar med lättning och bortplockande av ABS m.m?
Vad är rimligt att räkna med för tider?