Nu har jag botaniserat igen bland de olika tillberhörsbutikerna, och en hel del nytt finns till Miatorna. Ögat föll på dessa, justerbara övre främre A-armar från I.L Motorsport.
Vad anser ni om konstruktionen som sådan på dessa?
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 066713d4dc
Justerbar främre A-arm
Justerbar främre A-arm
Jarmo Forselius
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Re: Justerbar främre A-arm
Frågan är om du behöver ta av hjulet för att justera camber?
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Justerbar främre A-arm
På bilden ser man inte allt, men tänk på "failure modes".
Vi är flera som vet hur det känns när excenterbultarna lossnar, och om dessa ger större ändringar (kanske inte går fritt i ändlägen) så skulle jag undvika dem.
Längre nedre spindelled + original bärarmar + gummibussningar är numera standardtipset för den som vill köra mer och skruva mindre
Vi är flera som vet hur det känns när excenterbultarna lossnar, och om dessa ger större ändringar (kanske inte går fritt i ändlägen) så skulle jag undvika dem.
Längre nedre spindelled + original bärarmar + gummibussningar är numera standardtipset för den som vill köra mer och skruva mindre
Re: Justerbar främre A-arm
Jag antar att man måste ha av hjulet för kunna lossa skruvarna och justera på ett bekvämt sätt.
Vid närmare fundering så tycker jag den ser lite klen ut p.g.a den saknar tvärstag mellan "bena" och därför inget alternativ för mig.
Vid närmare fundering så tycker jag den ser lite klen ut p.g.a den saknar tvärstag mellan "bena" och därför inget alternativ för mig.
Jarmo Forselius
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...