Torkel Kristensson - MX5 -99a

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by gokarting.nu »

Citat:
Just det ja! Undrar om det är mutbrott att bjuda på en korv på Kinnekulle nu? :wink:[/quote]

...det är något med dig och din korv...är du frisör eller inredare till vardags?

VILKET ÄR OK!

...ser bara ett vanligt miataägare mönster här....igen... :oops:





:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(klicka för full bild)
Attachments
my.weiner.jpg
my.weiner.jpg (68.22 KiB) Viewed 3701 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Att gilla korv, öl och läder är ju som bekant en vanlig bieffekt av att ha varit bosatt ett par år i Tyskland, vilker jag ju har... Men jag tror ändå denna minst sagt freudiansk tolkning av mitt inlägg säger mer om dig än om mig, Andreas. :wink:

För övrigt är jag egentligen med i klubben för att hitta en fin pojkvän. :lol:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Rullade förbi bilprovningen i Jönköping idag och tog en snabb stop-and-go på vågen. 1070kg med mig i. Aaaaaalldelles för mycket ju! Utan ABS är min viktgräns 1030kg. Visserligen hade jag gathjulen på, vilket gör ett par kg, men jag hade under halv tank bensin i bilen. Måste plocka ur mera shit ur kärran alltså. Det är dessutom lättare än att lära sig köra ordentligt. :P

Tips om lätt motorcykelbatteri att ersätta originala med, någon :?:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Måns Wilke »

Du passade inte på att väga varje axel för sig? Då hade Du ju vetat om Du även skulle flytta ditt framtida nyfunna MC-batteri? eller det var en Hit-and-Run som SBPpersonalen inte hann uppfatta? :D
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Tänkte inte på det... det var lite av en hit-and-run, jag tyckte det var onödigt att fråga om lov - någon kunde ju känna sig anal och säga nej. Men jag tror inte jag får flytta batteriet nu ändå efter att jag gjort vagnboken.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Idag var det dags för de sista detaljerna innan Kinnekulle. Mina krängningshämmare kärvar, så jag provade ett tips från senaste numret av GRMs: Att sätta brickor innanför metalfästena för att minska trycket på polyuruthan-bussningen. Naturligtvis kombinerat med rengörning och uppsmörjning med nytt fett. Hoppas det blir bättre nu.

Och så installerades transpondern (Tack Halbig!). Jag kopplade in den på kablaget till AC-reläerna och placerade själva transpondern innanför "gallret" i hjulhuset på förarsidan, framför hjulet. Vet inte riktigt hur känsligt systemet är - tror ni detta funkar bra? Fotat rakt underifrån ser det ut såhär:
Transponder.JPG
Transponder.JPG (33.21 KiB) Viewed 3611 times
Klar för start!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Någon direkt frenetiskt aktivitet har det inte varit i Öggestorp Speedshop (även känt som "Torkels Garage"). Lite har i alla fall gjorts.

Nya hjul inhandlades med något så passande som sommardäck på! Det ni.
Fälgar.JPG
Fälgar.JPG (44.02 KiB) Viewed 3565 times
Och så har jag börjat jaga vikt igen. Passagerdörren blev äntligen av med sin högtalare och dörrsida. Ny dörrsida är under kontruktion...
Dörrpanel.JPG
Dörrpanel.JPG (73.3 KiB) Viewed 3565 times
Flyttade transpondern till en mera slagtåligt position, efter inrådan från Mäster Halbig.
Transponder.JPG
Transponder.JPG (93.67 KiB) Viewed 3565 times
Och så blev jag grymt inspirerar av Jimmy, så nu har jag äntligen slängt ut det fåniga JDM-assume-hot-air-intake som min bil hade då jag köpte den och som var perfekt skapat för att suga varm luft från båda grenröret och kylaren. Det nya systemet blev såhär enkelt.
Insug 1.JPG
Insug 1.JPG (56.14 KiB) Viewed 3565 times
Och med lite överblivet material i aluminium, lite spillade slangar och skrot blev det en kyllåda till också.
Insug 2.JPG
Insug 2.JPG (108.42 KiB) Viewed 3565 times
Insug 3.JPG
Insug 3.JPG (97.93 KiB) Viewed 3565 times
Mekanikern har tummen mitt i handen och föraren fegar ur när det börjar gå fort. Det är ett hårt jobb att vara stallchef, grabbar.
Stallchef.JPG
Stallchef.JPG (28.14 KiB) Viewed 3565 times
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Fredrik Henriksson »

Nice kylskåp! :) :up:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Jimmy
Posts: 215
Joined: Sat 31 Jan 2009, 19:48
Location: Göteborg

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Jimmy »

Snyggt avskärmat! :bow:
vad är det för blå sak du har för att koppla in den lilla slangen i insugskröken?

Ser att du lättat bort handskfacket med, rejsigt :burnout:
Jimmy Visshed
#97
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by gokarting.nu »

Stämmer in här.
Vilka rena snygga dörrsidor du fixat.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Jimmy wrote:Snyggt avskärmat! :bow:
vad är det för blå sak du har för att koppla in den lilla slangen i insugskröken?

Ser att du lättat bort handskfacket med, rejsigt :burnout:
Det blåa är lite silicon, för att täta den lilla kopplingen jag drog igenom slangen med en mutter på insidan.

Handskfacket ja... jo, jag plockade bort själva "facket" som sitter skruvat på insidan av luckan. Själva luckan testades därefter för den nya kvalitetstandarden vi i min familj hänvisar till: "Oskar-säkrad". Det innebär att produkten ska överleva 30min ensam med min lille brorson (som fullkomligt älskar att åka Miata). Den fick ingen kvalitetsstämpel, tyvärr, utan kunde på så lite som 45sekunder monteras bort (dessutom utan några verktyg! :bow: ) från bilen med låset fortfarande på plats i instrumentbrädan. Hoppsan! Luckan är tillbaka på plats nu, men någon kvalitetsstämpel enligt "Oskar-standarden" fick den alltså inte. Vi får jobba på det.

Brorsonen slog för övrigt också av huvudbrytaren i 50km/h, vilket gjorde farbror lite överraskad. Så fick vi testat den ordentligt också! :up:
gokarting.nu wrote:Stämmer in här.
Vilka rena snygga dörrsidor du fixat.
Tack! Dörrsidorna är gjorda i 0.8mm Aluminiumplåt. De är vita bara för att skyddsfilmen fortfarande sitter på. Ett handtag ska komma på plats också, samt en massa nitar för att faktiskt håller plåten på plats. Eftersom de är bockade a la garage över kanten på en arbetsbänk är de ärligt talat inte fullt lika snygga på nära håll.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Dagen började med nytt batterifäste för det lilla MC-batteriet jag bytt till. Tror ni inspektörerna har något att invända mot detta? Batteriet sitter stenhårt på plats.
Batterifäste.JPG
Och sedan var det dags att vara lite snäll mot bilen också. M-tuned coolant reroute, från Flyin Miata. Kitet höll grymt bra kvalitet. Riktigt fina delar. Hoppas de funkar lika bra som de är snygga.
Mmmmm Alu-porr!
Mmmmm Alu-porr!
Ja, och hur kul tror ni det är att skrapa och slipa gammal packning från öppningen på baksidan av toppen då?
Reroute 2.JPG
Men jag verkar ha fått allt tätt i alla fall. Nu är det bara luftning av bromsarna kvar, sedan är bilen klar för SSM. :banana:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Kort uppdatering från garaget: Jag tror vi har hittat psykosen! :rolleyes3:

Nummer 84, den Gröna Bönan, kändes klart hysterisk och nervös på Knutstorp. Någonting var fel. Efter en kort stunds bänglande i garaget hittades anledningen: De nya Polyuretanbussningarna. Jag tyckte jag fettade in prylarna ordentligt, men uppenbarligen räckte det inte. :bang2: Har bara hunnit kolla bakvagnen ännu, men det är tydligt att bussningarna nyper något hejdlöst. Jag behövde 2 händer ståendes bredvid bilen för att flytta den lilla övre A-armen. Med hela hjulupphägningen (minus stötdämpare) ihopkopplad behövdes domkraft för att flytta på grejorna. :shock: Inte bra.

Så nu är det ”gör om – gör rätt” som gäller. Tyvärr har jag 2,5 veckor kvar som veckopendlare vilket minimerar tillgänglig garage-tid. Men sedan ska jag ha semester :racesmile: och börjar mitt nya jobb :up:. Kinnekulle hinner jag inte med, men tills Falkenberg kommer en Miata med så mycket fett i hjulupphägningen att den kommer halka runt banan på rekordtid. Vänta bara.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by ephas »

Tjenare,
Detta fenomenet hade jag "på den gröna" när jag köpte den (polyurethanbussningar satt redan monterat).
Där upplevde jag samma fenomen att bussningen var helt torr invändigt och jag kunde inte rubba länkarmarna.
Personligen tycker jag att polyurethan är på tok för mjukt och har fel färg :mrgreen:.

Det kan nypa åt pga två anledningar (som jag känner till)
1: Du har inte smörjt in hylsorna/fettet är "förbrukat" och därför nyper det åt eftersom hylsan inte kan röra sig.
2: Din hylsa är "kortare" än själva bussningen så att när du spänner bulten så klämmer du åt bussningen (som sitter fast) och inte själva hylsan. Testa att sätta upp en länkarm i ett skruvstycke, spänn åt och se vad som rör sig (när du rör länkarmen så som den jobbar irl). Då ska hylsan röra sig inuti bussningen utan att själva bussningen skrapar i skruvstycket.

Åtgärd?
Om du fortfarande ska köra med polyurethanbussningar så är det till att plocka isär allt sen får du med stor sannolikhet antingen skära ner bussningen så att den är "kortare" än hylsan alternativt svarva själva hylsan. Jag fick svarva mina hylsor flera tiondelar innan de gick fritt. Hylsorna ska gå att trycka in för hand, utan hammare, domkrafter eller andra hjälpmedel. Svarva inte dem för mycket bara för då kommer de glappa :bang2:.

Nedan har du en bild på hur mina hylsor ser ut när jag trycker in dem, och jag trycker bokstavligen talat in dem med ett finger. Ja, det innebär att om jag bär dem fel så kommer vissa hylsor trilla ut :mrgreen:.
Alla hylsor går inte lika lätt men vi pratar fortfarande mindre fingerkraft.
Ungefär så lätt bör det gå, lite trögare om du har polyurethan eftersom de flexar mer. Mitt material flexar typ inte, därför kan jag köra med lite mer spel. Jag har dock våta drömmar och uniballs istället för bussningar men det kostar för mycket.
IMG_1292.JPG

Jag bifogar även en bil på min nedre länkarm (suben ligger upp och ner), den måste jag hålla upp med handen så att den inte ska glida mot den övre (nedre på bilden) av sig egenvikt när jag tar bilden, hehe.
IMG_1300.JPG
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Jag väljer dörr 1! Vad har jag vunnit?

Tack för infon Robert! Jo, jag har kollat efter dessa två möjliga fel med bussningarna. Jag har bara hunnit med kolla bakvagnen ännu men efter en del testande (typ: smörja på olika ställen och kolla effekten) har jag kommit fram till att bussningarna inte nyper pga för korta metalhylsor, utan för att friktionen mellan hylsa och bussning är för hög. När jag pressade ut hylsorna var det uppenbart att det fattades fett, hylsorna kan inte rotera i bussningen som de ska.

Då jag installerade bussningarna höll jag till i mitt gamla trånga garage i Mölndal, dvs, sittandes på golvet bredvid bilen, så motivationen var väl kanske inte på topp när det kom till bakvagnen :oops: . Jag har hunnit gå igenom alla hylsor på vänster bak och med nytt fett på plats kan jag faktiskt pressa in hylsorna för hand. (Men jag måste erkänna att jag behöver 2 fingrar. Kanske saknas polska muskler? :wink: ).

Jag kommer att pressa ut och smörja alla hylsorna som en första åtgärd, för att snabbt få bilen på banan igen. Funkar inte saker och ting som det ska efter det, eller att det snabbt blir sämre igen då mängden fett minskar med tiden är det dags ta till seriösare metoder.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by ephas »

Hej hej,

Alltid skoj att kunna hjälpa till.

Två fingrar är fusk, givetvis beroende på vilka fingrar du använder :lol: .

Du kan ju alltid svarva av någon tiondel på varje hylsa också för att det ska gå ännu lättare.
Fixar man lätt på en kväll när man ändå har isär allting.

Har du tillgång till svarv?
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

ephas wrote:Har du tillgång till svarv?
Inte just nu, men kommer att ha inom en snar framtid... :mrgreen:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Det var ett tag sedan det uppdaterades här. Har inte hänt så mycket seriöst i garaget.

Min gamla ”splitter” var en liten ynklig plastlist som stack in 10cm bakom frontspoilern. Den gjorde sitt jobb väl, vilket inte hade med aerodynamik att göra alls, utan helt enkelt att se snygg ut och att skydda spoilern. Men… Jag avskyr fake. Dessutom var min bottenplatta (”bellypan”) en sladdrig trasa efter att ha monterats av och på tusen gånger. Så det var dags att bygga en riktig splitter. 10mm plywood, 6 gaffellänker + 2 vinkelleder från Wiberger, lite ALU list och 2 burkar svart plastfärg var vad som behövdes.
Splitter.JPG
Undersida.JPG
Splitter 1.JPG
Jag gillar mina Kosei fälgar, men sedan jag köpt dem har jag aldrig fått dem rena. Tidigare ägarna var ett spec Miata team i North Carolina och de har förmodligen under något långlopp bränt in fett och bromsdamm i dem. Jag har provat många många kemikalier och frågat flera däcksfirmor. Aldrig rena… tills nu! Roterande stålborste, FTW!
Stålborste.JPG
Men… färgen fösvann visst också… Men det är OK, för jag hade köpt på mig lite fälgfärg.
Svarta fälgar small.JPG
Och nu när jag bytt jobb och inte längre veckopendlar behöver vi en bil till. Vi funderade på att köpa en liten Polo eller en Golf, en Focus eller en Fiesta, en Corsa eller kanske en Mazda 3, eftersom vi bara är 2 (+ liten hund) och redan har en BMW320 som vi är grymt nöjda med. Något litet och billigt i drift alltså. Det blev… Volvo 945 –97 SE!! Varför? Får dra 1530kg med B-kort. :wink: Stenhård! :war:
Husse tror jag ska acceptera att åka här bak i nya bilen. FET CHANS!!
Husse tror jag ska acceptera att åka här bak i nya bilen. FET CHANS!!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Efter krocken på Falkenberg har inte så mycket hänt i garaget. Bilar har tagits isär, den lokala plåtslagarmästaren har varit på besök i garaget för en uppskattning av läget och planerna för vintern har gjorts upp. Plåtslagaren tyckte inte skadorna på själva karossen var så illa och vi ger oss på det tillsammans efter nyår. Just nu slömekar jag lite med styrningen – ”depowering på riktigt” enligt FM-metoden eftersom jag hoppas det kan ge mig i alla fall lite lättare styrning mot fuskmetoden.
Bönan är naken....JPG
Men racingbudgeten har fått sig en buckla ändå! Vi har nämligen köpt ett garage! Som en bonus har garaget ett hus placerat på sig, så vi kan t o m bo där. Inflyttning i April, så i vinter blir det till att gå och längta.
Fasad+ liten.JPG
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Fredrik Henriksson »

F.n va läckert! Dubbelgarage! :banana: Vill se bilder innifrån! Garaget alltså, även om det verkar vara ett trevligt ställe ovanför primärbyggnaden att sova och äta i... :D
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Laddar inför 2011 - Ännu en investering gjord:
Trailer liten.JPG
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

En liten garagerapport a la Henriksson: http://www.youtube.com/watch?v=b8ZTxqXq-D0
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Fredrik Henriksson »

Trevligt med lite TorkelTV!! :D
Tror 90-91 saknade pinnarna, men jag kan ha fel, dvs, jag gissar... :roll: :mrgreen:

Jag tror du hade det lika stökigt som i mitt garage men att du städade innan! :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Torkel k »

Fredrik Henriksson wrote:Jag tror du hade det lika stökigt som i mitt garage men att du städade innan! :mrgreen:
Nej nej, aaaabsolut inte! :snooty: Kanske lite då... :wink:

Det blir ju så GRYMT trångt när alla delar som ska sitta på bilen ligger runt omkring/under/bredvid/på bilen istället. :bang2:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Torkel Kristensson - MX5 -99a

Post by Fredrik Henriksson »

Torkel k wrote:
Fredrik Henriksson wrote:Jag tror du hade det lika stökigt som i mitt garage men att du städade innan! :mrgreen:
Nej nej, aaaabsolut inte! :snooty: Kanske lite då... :wink:
I KNEW IT!!!!!:lol:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply