Återfallet - banåkar - lekbil

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
egonn
Posts: 87
Joined: Thu 15 May 2014, 14:09
Location: Götelaborg

Re: Återfallet - banåkar - lekbil

Post by egonn »

Idag blir bromsarna hårdtestade på en heldags sprint på vårgårda.. Bromsarna höll måttet, bilen gick bra.. många leenden och nöjda testpiloter.

Ska se om jag kan klippa ihop lite gopro-film också .. kommer länk senare
Andreas Lindkvist
egonn
Posts: 87
Joined: Thu 15 May 2014, 14:09
Location: Götelaborg

Re: Återfallet - banåkar - lekbil

Post by egonn »

Sorry för bild, ljud och allt det där..

Andreas Lindkvist
egonn
Posts: 87
Joined: Thu 15 May 2014, 14:09
Location: Götelaborg

Re: Återfallet - banåkar - lekbil

Post by egonn »

Jahopp.. vad ska man göra nu då?


Bilen ska få lite kärlek, service och en översyn.. men utöver det och ett par fräscha diff-bussningar så är jag inte säker på vad nästa steg skulle vara.

Jag har aldrig haft ambitionen att bygga något som ballar ur.. visst har det ballat ur.. men inte effekt-mässigt och det har varit ett medvetet val. Jag vill köra optimerad original-plattform inte en funny-car med plastkaross, hemi och lustgas.. och just nu känner jag väl att jag kommit så långt som man rimligen bör klara på original-grejjer. Bilen är mer än jag eg. kan hantera och änsålänge har den överlevt en del eldprov och återinfört förtroende sen turbo-tejp-fadäsen..

Jag tror att om jag skall bygga "mer" så får det vara på en annan plattform.. eller göra om miatan till en trailer-queen.. men jag är inte där än.. mentalt.. jag trivs fortf. väldigt bra med att stressa både porschar och teslor på vägarna häromkring.. man ska inte underskatta en skön sommarkväll eller en go glass-tur i gott sällskap..
Andreas Lindkvist
egonn
Posts: 87
Joined: Thu 15 May 2014, 14:09
Location: Götelaborg

Re: Återfallet - banåkar - lekbil

Post by egonn »

Nu provar vi en annan form på racing-stolen.. får se om det känns/funkar bättre.
Attachments
race_seat_mounted.jpg
Andreas Lindkvist
egonn
Posts: 87
Joined: Thu 15 May 2014, 14:09
Location: Götelaborg

Re: Återfallet - banåkar - lekbil

Post by egonn »

Funkade inte alls för min kroppsform.. tillbaks till ritbordet!
Andreas Lindkvist
Post Reply