Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer

Post by Crazy Ivan »

Har du kollat priset hos t.ex. Xerman här i stan som gör bildekor?
Dom gör magnetskyltar oxå -har använt dom för sådana till jobbet.
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Re:

Post by Andreas E »

Andreas K wrote: ...
Kvar att göra innan säsongen 2009 börjar:
- Montera huvudströmbrytare
- Finjustera placeringen av racestolen (lägre och närmare mittkonsolen)
- Byta ut dämpare och fjädrar mot Ksport som kommer någon gång i januari (hoppas jag)
- Vagnsboksbesiktning

/Andreas
Nu är huvudströmbrytaren på plats inklusive handtag och vajer (fick justeras lite för att det skulle gå att vrida om huvudbrytaren med vajerhandtaget utan att ta i så att hela bilen lyftes :wink: ). Och sedan tidigare så är racestolen flyttad så att jag sitter närmare mittkonsolen.

Innebär att status på vad som är kvar innan säsongen 2009 börjar är:
- Vagnsboksbesiktning
- Byta ut dämpare och fjädrar mot Ksport som kommer snart (innan februari är slut hoppas jag)

Får se om jag fixar vagnsboksbesiktning innan jag byter dämare och fjädrar (beror på när Ksport-kitet kommer).
Ni som har koll, har jag glömt någon modifiering av bilen förutom det jag nu fixat:
- bågen med bakåtstävor (inklusive 6 mm "besiktningshål")
- sportstol och 6-punktsbälte
- bogserögla fram och bak
- huvudströmbrytare inne och vajer ute
- klistermärke för huvudströmbrytarvajer och pilar som pekar ut bogseröglorna

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer

Post by Andreas E »

Då var Ksport dämpare och fjädrar på plats. För en ohändig person som mig tog det utan specialverktyg ca 5,5 timmar att själv byta runt om + justera höjden på bilen. Lite mindre än jag trodde det skulle ta faktiskt.

Jag ställde in höjden så att det är 120 mm från marken till svetsarna i trösklarna nu när vinterdäcken är på. När sommardäcken är på plats och bilen har rullat lite får det bli en finjusteringen så att höjden blir den rekomenderade 115 mm.

Efter att ha kört några få kilometer på snöslaskiga vägar med dämparna i mjukaste läget upplever jag att den inte blivit mer stötig när det handlar om att köra över brunnslock och skarvar (snarare bättre). Däremot tycker jag möjligtvis att det låter mer från hjulupphängningen och när jag körde på en oplogad väg med omväxlande barmark, snö och is kändes det lite mer skakigt än tidigare. Får se hur det känns när det blir en första längre sväng på torr asfalt.

Då återstår bara ringa besiktningsman och hitta pengar för att få ut vagnsbok nu då.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer

Post by Andreas E »

Kostnader för att få en MX-5 NA att bli en Roadsport C

Bilsport är ju som bekant inte den billigaste sporten man kan välja. Men att få en MX-5 modifierad för att kunna köra i Roadsport C behöver inte kosta så mycket. Jag har roat mig med att räkna ihop vad det kostat för mig att gå från en helt original NA till läget jag har nu då jag ska få den vagnsboks-besiktigad.

Modifieringar för att uppfylla Roadsport reglementet:
Störtbåge: 3430 kr (CC-båge 3000 kr inklusive frakt, färg 100 kr och svetshjälp 330 kr)
Stol: 1930 kr (1850 kr Sparco Sprint V, 80 kr plattjärn till stolsfäste)
6-punktsbälte: 1570 kr (1510 kr Sandtler bälte, 60 kr 2 st förstärkningsplattor)
Bogseröglor: 200 kr (bogserstropp från Jula)
Huvudströmbrytare: 480 kr (255 kr FIA-huvudbrytare, 148 kr utlösningsvajer, 24 kr dekal, 53 kr kabel och kontakter)
Totalt: 7610 kr

Under 8000 kr tycker inte jag är hutlöst med tanke på den extra säkerhet det ger mig som förare.

Sedan har jag gjort några modifieringar för att rulla runt en banan fortare. Det är visserligen en bit kvar till potentialen på vissa av de bilar som går i Roadsport C men jag tror att min bil (i händerna på rätt förare) skulle kunna klara sig skapligt bra (speciellt om bilen lättades en del). Även slitdelar som bromsbelägg och däck kom med i uträkningen:

Modifieringar jag valt för att göra min bil snabbare:
R-däck och fälgar: 5936 kr (1200 kr begagnade 15x7” fälgar, 4136 kr Toyo R888 205-15 däck, 600 kr montering)
Dämpare och fjädrar: 6200 kr (Ksport dämpare och fjädrar)
Bromsbelägg: 2421 kr (Carbotech)
Totalt: 14360 kr

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer

Post by Josen »

Väldigt vettiga pengar, jämför detta med vilken annan 'banbil' som helst så inser man vilken 'killer' miatan är för ban-åka. Då går ju även bilen att använda till annat än bara räser :up:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Magnus Claesson
Posts: 224
Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
Location: Bollebygd
Contact:

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer

Post by Magnus Claesson »

Andreas K wrote:Kostnader för att få en MX-5 NA att bli en Roadsport C
Man skall ju inte glömma godkänd personlig utrustning om man skall köra i Roadsport. I mitt fall kostade runt 11-12000kr och det var inga "Top of the line"-grejer. Så lite till blir det allt på kalkylen! :wink:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer

Post by Niklas Falk »

Magnus Claesson wrote:Man skall ju inte glömma godkänd personlig utrustning om man skall köra i Roadsport. I mitt fall kostade runt 11-12000kr och det var inga "Top of the line"-grejer. Så lite till blir det allt på kalkylen! :wink:
Den kostnaden har man för all racing, oavsett ambitionsnivå (och den följer inte bilen).
Vi får de hur det blir med HANS 2012.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Andreas E »

Då var besiktningen avklarad och vagnsboken på plats. Anmälan till SPVM är gjord och tävlingsnummer blev 74. Har dessutom köpt en 12 kg pulversläckare och presenning till depån.

Nu återstår bara:
- hjulinställning av bilen efter bytet av dämpare och fjädrar
- Fixa tävlingsnummer till mina magnetskyltar
- prova bilen på årsmötet i Eksjö 25/4 och Malmby 17/5
- köpa absorberingsmedel att ha i depån
- vänta till man kan anmäla sig till först MX-5 Cup tävlingen

Sedan är det bara att börja rejsa (hoppas på sämsta kvaltid på Kinnekulle så att jag i lugn och ro kan ta mig igenom kurvan under bron i min första start...)

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by waern »

Andreas K wrote:
-....(hoppas på sämsta kvaltid på Kinnekulle så att jag i lugn och ro kan ta mig igenom kurvan under bron i min första start...)

/Andreas K
Du får nog gott sällskap därbak med tror jag :wave:
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C
#77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Andreas E »

Passade på att byta till sommardäck och fota bilen till vagnboken nu i påskhelgen (tolkade jag 3/4 snett framifrån och bakifrån rätt?). Magnetskyltarna satt kvar på bilen när jag körde 30 km/h, får se hur det går under bron på Kinnekulle.
Snett bakifrån.JPG
Snett bakifrån.JPG (107.98 KiB) Viewed 3504 times
Snett framifrån.JPG
Snett framifrån.JPG (102.62 KiB) Viewed 3487 times
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
kroegarn
Posts: 85
Joined: Tue 04 Mar 2008, 20:00
Location: Linköping
Contact:

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by kroegarn »

Läckert :banana:. Lycka till med säsongen. Själv blir man bara lite så där laaagooom avundsjuk, men med tomtbygge så blir hobbybudgeten lite lidande. :bang2:
__________________________________
Michael Gustafsson
Miatauppehåll till förmån för:
MSLS klass 6
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Andreas E »

Nu är bilen helt raceklar då jag hunnit med att göra hjulinställning samt ställt in höjden så att det är mer än 75 mm markfrigång. Hjulinställningen blev (precis som övriga modifieringar på min bil en kompromiss mellan bankörning och transportbil):
- Camber fram: -1,6 grader
- Toe in fram: 1/32 tum per sida
- Camber bak: -1,9 grader
- Toe in bak: 1/32 tum per sida

Har även hunnit anmäla mig till först deltävlingen av MX-5 Cup och provat bilen på bana för första gången i år (nu i helgen på träffen i Eksjö). Förutom att känna på bilen och få svart på vitt att det fortfarande är ljusår kvar till de som kan köra bil fick jag även testat att magnetskyltarna med startnummer sitter kvar i allafall upp till drygt 120 km/h.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Fredrik Henriksson »

Kul att allt verkar komma på plats Andreas! Läckra foton! :) 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Nille »

Andreas K wrote:Nu är bilen helt raceklar då jag hunnit med att göra hjulinställning samt ställt in höjden så att det är mer än 75 mm markfrigång. Hjulinställningen blev (precis som övriga modifieringar på min bil en kompromiss mellan bankörning och transportbil):
- Camber fram: -1,6 grader
- Toe in fram: 1/32 tum per sida
- Camber bak: -1,9 grader
- Toe in bak: 1/32 tum per sida

Har även hunnit anmäla mig till först deltävlingen av MX-5 Cup och provat bilen på bana för första gången i år (nu i helgen på träffen i Eksjö). Förutom att känna på bilen och få svart på vitt att det fortfarande är ljusår kvar till de som kan köra bil fick jag även testat att magnetskyltarna med startnummer sitter kvar i allafall upp till drygt 120 km/h.

/Andreas K
Andreas vart gjorde du hjulinställningen och hur mycket kostade det?
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Andreas E »

Nille wrote: Andreas vart gjordedu hjulinställningen och hur mycket kostade det?
Det blev ditt tips (Fredrik Lindholm på Bilservan) som jag körde på och kostnaden blev 900 kr.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Nille »

Andreas K wrote:
Nille wrote: Andreas vart gjordedu hjulinställningen och hur mycket kostade det?
Det blev ditt tips (Fredrik Lindholm på Bilservan) som jag körde på och kostnaden blev 900 kr.
/Andreas K
Satt du i bilen när dom gjorde hjulinställningen eller ska datorn kompensera för ens vikt?
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Andreas E »

Efter att inte gjort något med bilen sedan säsongen började (förutom lämnat in bilen efter motorproblemen på Knutstorp) så har bilen nu begåvats med en ACT stage 1 racekoppling (beprövat koncept i MX-5 Racing Club). Lite ovant var det med dragläget på hemvägen från verkstan med ett tjuvstopp men det gick snabbt att vänja sig. Trevligt att kunna moderera starterna med gas och koppling istället för antispinn via kopplingen som det varit senast året :shock:

På tur står nu dels lite TLC i form av tvätt (utvändigt, kupén och motorrummet) och dels försök att få bättre vikt/effektförhållande - ska köpa KN-filter samt lätta bort en del småsaker som inte påverkar komforten (hittills har jag kanske sparat 1 kg genom att ta bort de extra original-bogseröglorna fram och bak).

Sedan ska jag försöka hitta tid att köra en gång på motorbana innan sista MX-5 Cup tävlingen på Falkenberg i september.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Andreas E »

På lättningsfronten har det inte hänt så mycket med bilen (har skruvat bort sidfästena för hardtoppen), men idag kom iallafall ett KN-filter som både jag och katten tycker är intressant:
Luftfilter.jpg
Luftfilter.jpg (155.63 KiB) Viewed 3024 times
Får se om jag får tid att montera på det och ställa upp tändningen innan MX-5 Cup finalen på Falkenberg. Om jag gör det har jag ju en sak mindre att skylla på när jag tar jumbo-platsen och det vill jag ju inte, samtidigt ökar chanserna att komma sist om jag inte gör något åt vikt/effekt förhållandet. Klurigt detta :think2:

Ni som vet, om man ska ställa upp tändningen till typ 14 grader, måste man ha enbart 98 oktan bensin? Jag brukar alltid tanka 95 oktan men sist blev det 98 (dock med drygt 10 liter 95 kvar i tanken).

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Crazy Ivan »

Jag vet inte ett sk_t, :shock: men har kört i flera år med 14 grader och 95 oktan !!!
Verkar funka......

Go for it Andreas - banta (Nja du är smal som du är..), ta bort inrednig, riv loss, hyvla av, bryt söner - allt för vikten...... :evil:
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Andreas E »

Har inte gjort något prestanda-mässigt (eller något annat heller :oops:) med bilen sedan september. Men tag mig i kragen för någon vecka sedan och tvättade bilen och smörjde upp handbromsen inför besiktningen. Resultatet av besiktningen blev som vanligt ett blankt papper (ett positionsljus var trasigt vilket jag missat men det släppte besiktningsmannen igenom efter att jag lovade fixa det - i gengäld fick han ha lite roligt med bilen i de 5 cm nysnö som kom timmarna innan min besiktningstid).

Efter att inte kört med bilen på en vecka fick jag idag sura nyheter från en av de vi delar garage med (totalt 3). Det hade varit inbrott i garaget och han hade blivit av med ett gäng batteri till sina modellflygplan. Tittade bara snabbt och såg att min hylsnyckelsats, domkraft och lite mer verktyg var bort. Tydligen hade tjuvarna varit snälla nog att inte ge sig på bilarna (de hade till och med knölat ut domkraften som står delvis under fronten på bilen utan att skada den :idea:). Och de hade inte tagit 6-punktsbälte, racestol, däck och andra dyrare prylar som låg fullt synliga.
Ska gå garaget imorgon för att se om det är mer som är borta om om det är lönt att polisanmäla (misstänker att självrisken är ganska hög).
Just nu är det jobbigaste att tjuvarna kom in genom min garageport och det inte finns några brytmärke på den (förmodligen har jag inte fått igen den helt pga snö och is sist jag låste) så det är kanske mitt fel att grannen blev av med batteri för 1500 spänn :oops:

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Fredrik Henriksson »

Surt!!! Stryk skulle dom ha!!! :evil:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Andreas E »

Har inte gjort något prestandahöjande med bilen sedan förra säsongen, men efter första MX-5 Cup racet kom suget tillbaka (roligt om det går fortare och om man kunde utmana Pettsson i klass 2 lite) så idag beställdes grövre krängingshämmare (Jackson Racing) :banana:

På listan att göra innan SSM är:
- köpa nya r-däck (de är helt slut på vänster sida nu). Frågan bara vad och vart - Yokohama var ju dessvärre snuskigt dyra.
- köpa mc-batteri så lite av de 40 kilonas övervikt till klass 2 gränsen försvinner.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Ronnie
Posts: 131
Joined: Wed 24 Jun 2009, 13:34
Location: Heby
Contact:

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Ronnie »

Vilken dimention har du tänkt dig?
Ronnie Hofberg
http://www.mpunkten.se
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Josen »

Om du har möjligheter till CW så ger det mycket - klart underskattat förutsatt att det är rätt gjort :up:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Andreas Karlsson MX-5 1,6 -91 - Söndagsracer/Roadsport C

Post by Andreas E »

Josen wrote:Om du har möjligheter till CW så ger det mycket - klart underskattat förutsatt att det är rätt gjort :up:
Vilka firmor kan göra cornerweighing och vad kostar det?
Ronnie wrote:Vilken dimention har du tänkt dig?
På däcken har jag tänkt mig samma som jag har idag, dvs 205/50-15. Har funderingar på att prova Yokohama A048 men priset avskräcker en del så det bli nog Toyo R888 igen.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Post Reply