Tips

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
Post Reply
rcm
Posts: 84
Joined: Sun 06 Jan 2013, 17:48
Location: Forshaga

Tips

Post by rcm »

Jag som nybliven Miata ägare söker grövre kräng fram ser att det finns satser men vill bara ha fram söker även ett v ögonlock med luftintag någon här som kan tipsa om inköpställe ex englan eller tyskland.
Söker även en 1.8 motor någon här som har kontakter i england på en komplett motor ?
För övrigt så börjar det lika något stötdämarna från AVO samt bågen har kommit till garaget.
Bilen är en NA 90a intagen från USA skall köras i SPVM
Per Fogelberg
User avatar
Alexander Mullaart
Posts: 290
Joined: Wed 10 Aug 2011, 22:43
Location: Malmö

Re: Tips

Post by Alexander Mullaart »

I.L. Motorsport har ögonlock med luftintag i glasfiber med bra finish. En bonus är att den väger betydligt mindre än originallocket :). Lycka till med bilen!

http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 3d1e003a80
Alexander Mullaart
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Tips

Post by Lejban »

Tänk på när du byter motor att det finns 131hk, 133hk, 140hk och 146hk motorer. Alla ger olika tävlingsvikt i Roadsport C.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Tips

Post by Niklas Falk »

Racing Beats krängningshämmare fram brukar fungera fint kombinerat med original bak. Ingen direkt anledning att gå stenhårt, och rör är lättare än solid skivstång.
Dollarn är rätt låg nu, trots att frakt+tull+moms+postens adm avgift lägger på en hel del (ca $190 + pålägg).
Kör du med länkhuvud som endlinks så kan du strunta i skillnaden NA/NB (vinkeln på ändörat skiljer)

Hmm, undrar hur stor effekt du skulle nå om du satte dit en standard från senare modell (lite grövre men kräver då custom endlinks)? Du ska ju ha en 19mm original. NB är 22mm (helt osäker på om hävarmen är olika lång).

Motorer finns på eBay.co.uk , men det är ju inte alla säljare som vill ställa på pall. Men kvalitetsvariationen inom engelsk logistik har du ju erfarenhet av. :)
KH kan nog ge lite tips.
Post Reply