Har du en (sällsynt) Miata med dragvikt angiven i papprena? I så fall är det ju inget att tveka på.chriss wrote:Ekipaget ser inte alls dummt ut!
Har möjlglighet till en vw caravell/multivan för en vettig peng som behöver lite kärlek. Men då måste jag sälja bruksmiatan och köra den till vardagen som inte är så lockande. Det som lockar mest är att sätta dragkrok på Miatan och investera i en tältvagn. Då får man med sig boende och det nödvändigaste.
Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Det står lite dragvikter så jag håller på luska för fullt
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Tävlingarna närmar sig med stormsteg och jag känner inte riktigt att jag har full koll.
-Tagit Racing licens och skickat in papprerna till klubben.
Förväntar mig en avi och en licens kommer på posten.
-Personligutrustning har jag koll på men väntar fortfarande på overallen.
-Presening måste jag köpa men kärl, släckare m.m har jag till depå.
-Vagnboks avgiften är betalt och väntar på tid att träffa en besiktningsman.
-Bilen är klar förutom att jag måste vikta den med ca40-50KG!. Lastbilsvågen är inte så noga men misstänker att jag ligger lite på den lätta sidan. Jag håller på jaga lämplig bly/stål eller liknande. Kanske lättare att göra detta vid en cornerweight med en våg som visar kilon och inte i 50kg intervaller.
-Skall fylla i vagndeklarationen.
-Tävlings siffror har jag inte. Vart köper man dessa lämpligast?
-Första tävligen deltar jag inte så den behöver jag inte anmälla mig till.
Jag vill inte komma till tävling och glöma nån liten skit grej så man inte får köra.
Något uppenbart jag missat?
-Tagit Racing licens och skickat in papprerna till klubben.
Förväntar mig en avi och en licens kommer på posten.
-Personligutrustning har jag koll på men väntar fortfarande på overallen.
-Presening måste jag köpa men kärl, släckare m.m har jag till depå.
-Vagnboks avgiften är betalt och väntar på tid att träffa en besiktningsman.
-Bilen är klar förutom att jag måste vikta den med ca40-50KG!. Lastbilsvågen är inte så noga men misstänker att jag ligger lite på den lätta sidan. Jag håller på jaga lämplig bly/stål eller liknande. Kanske lättare att göra detta vid en cornerweight med en våg som visar kilon och inte i 50kg intervaller.
-Skall fylla i vagndeklarationen.
-Tävlings siffror har jag inte. Vart köper man dessa lämpligast?
-Första tävligen deltar jag inte så den behöver jag inte anmälla mig till.
Jag vill inte komma till tävling och glöma nån liten skit grej så man inte får köra.
Något uppenbart jag missat?
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Ska du köra i Standard?
Har du funderat på att skippa extravikten, köra i Modiferat med en lättare/snabbare bil, komma längre fram i fältet?
Med då gå miste om eventuell pallplats i Standard.
Jag hade samma dilemma, valde till slut Modifierat trots att bilen passade i Standard bortsett från vikten.
Då kan man fortsätta modifiera och förbättra utan att känna sig tillbakahållen av reglementet.
Men det är ju ett beslut du kan ta till nästa säsong.
Har du funderat på att skippa extravikten, köra i Modiferat med en lättare/snabbare bil, komma längre fram i fältet?
Med då gå miste om eventuell pallplats i Standard.
Jag hade samma dilemma, valde till slut Modifierat trots att bilen passade i Standard bortsett från vikten.
Då kan man fortsätta modifiera och förbättra utan att känna sig tillbakahållen av reglementet.
Men det är ju ett beslut du kan ta till nästa säsong.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Jag skall köra standard iår. Om man blir biten kan det mycket väl bli modifierat nästa år.
Känns som om jag är för tung för modifierat och har inte tid eller lust att gå in för modifierat i år.
Läser igenom reglerna lite. Får jag montera 6vxl låda i min bil enligt standard? Jag tolkar som man får det.
Känns som om jag är för tung för modifierat och har inte tid eller lust att gå in för modifierat i år.
Läser igenom reglerna lite. Får jag montera 6vxl låda i min bil enligt standard? Jag tolkar som man får det.
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Alexander Mullaart
- Posts: 290
- Joined: Wed 10 Aug 2011, 22:43
- Location: Malmö
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Tävlingsledningen på banorna brukar ha siffror. Har fått siffror varje gång jag frågat iaf. Men köp i förväg så är du säker.chriss wrote: -Vagnboks avgiften är betalt och väntar på tid att träffa en besiktningsman.
-Bilen är klar förutom att jag måste vikta den med ca40-50KG!. Lastbilsvågen är inte så noga men misstänker att jag ligger lite på den lätta sidan. Jag håller på jaga lämplig bly/stål eller liknande. Kanske lättare att göra detta vid en cornerweight med en våg som visar kilon och inte i 50kg intervaller.
-Tävlings siffror har jag inte. Vart köper man dessa lämpligast?
Tanka fullt, i med reservhjul och superstort batteri?
Absolut viktigast är väl att man inte glömmer ta med sig vagnbok, personlig utrustning och licens.
Alexander Mullaart
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Du lär inte väga så mkt mer än mig, trots din längd...
Men visst, jag har 9 hk mer och ABS, adderar ju några kg.
Men visst, jag har 9 hk mer och ABS, adderar ju några kg.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Tips gå till en lokal reklam firma så fixar dom siffror, då kan du få dom du vill! tänk på att Knutstorp vill ha
siffror som syns uppe från tornet på huven eller rutan
Anders nr82
siffror som syns uppe från tornet på huven eller rutan
Anders nr82
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Här va det inte uppdaterat!
Vilken rolig debut det va förra året!
Rolig körning, gott gäng och till och med lite priser
Vill tacka för all hjälp, tips och delar m.m man fick hjälp med i depån!
Speciellt sittplatser och tak överhuvudet då man åker lite spartansk
Och en ursäkt till Dan, hoppas det gick bra med din framskärm. Jag har en jätte fin ring i fronten på min bil från ditt hjul
En uppdatering för i år blir tyvärr att jag inte kommer delta i SPVM.
Första tävlingen missar jag pga bröllop och det va inte på tal att inte delta då det är mitt egna
Även om man väntade så långt det bara gick med att boka datum runt tävlingarna
Och garage bygget jag sköt upp förra året för att tävla tänkte jag nu ta tag i så att jag kan återkomma med revansch nästa år!
Det som blir ett plus i det hela att man förutom att vara i depån och hjälpa till om det behövs få titta på rejsen! För det saknade jag förra året!
Vilken rolig debut det va förra året!
Rolig körning, gott gäng och till och med lite priser
Vill tacka för all hjälp, tips och delar m.m man fick hjälp med i depån!
Speciellt sittplatser och tak överhuvudet då man åker lite spartansk
Och en ursäkt till Dan, hoppas det gick bra med din framskärm. Jag har en jätte fin ring i fronten på min bil från ditt hjul
En uppdatering för i år blir tyvärr att jag inte kommer delta i SPVM.
Första tävlingen missar jag pga bröllop och det va inte på tal att inte delta då det är mitt egna
Även om man väntade så långt det bara gick med att boka datum runt tävlingarna
Och garage bygget jag sköt upp förra året för att tävla tänkte jag nu ta tag i så att jag kan återkomma med revansch nästa år!
Det som blir ett plus i det hela att man förutom att vara i depån och hjälpa till om det behövs få titta på rejsen! För det saknade jag förra året!
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Glada själar som hjälper till i depån är alltid välkommet.chriss wrote:Det som blir ett plus i det hela att man förutom att vara i depån och hjälpa till om det behövs få titta på rejsen! För det saknade jag förra året!