Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Vet du hur mycket oljekylen hjälper motortempen? Min bil går mest varm typ överallt. funderar på oljekyl men vet inte hur mycket nytta det gör för helheten.
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Börja med att få all luft som kommer in i fronten att gå igenom kylaren.
Sen kan du fundera på en reroute.
Oljekyl är ju till för att fixa problem när du ökar effektuttaget märkbart (+50%) eller silvertejpslösning när de ordinarie kylsystem är defekt (men då är det oftast bättre att fixa det först).
Sen kan du fundera på en reroute.
Oljekyl är ju till för att fixa problem när du ökar effektuttaget märkbart (+50%) eller silvertejpslösning när de ordinarie kylsystem är defekt (men då är det oftast bättre att fixa det först).
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Väldigt bra tips från niklas är att utnjutja luften så den måste passera genom kylaren och inte runt.
Samma sak med alla jobbiga plast kåpor under motorn, de ska styra luften genom kylaren, genom motorutrymmet och ut och ned förbi växellådan.
Jag tror inte på massa fläktar, fläktar är för att sitta i bilkö.
Jag håller på mappa min bil så jag har inte pressat den så hårt ännu men kan utan problem ligga på 1500-2500 i 10+min stilla stående utan att värmen ens stiger Men det blir bra varmt i kardan tunneln mellan säterna
Alu kyl gör mycket, den är bra mycket tjockare än org (mer vatten och bättre kylningseffekt) och hittills har jag bara en org kylfläkt påkopplat och en biltema vid sidan av jag inte kopplat in ännu. (kanske inte kommer behövas?)
Jag har en 25 raders olje kyl (väldigt stort) som är termostat styrd och hittills har inte olje tempen rört sig en mm
Detta hadde jag inte tvekat på när det gäller turbo om den är oljekyld för den värmer oljan nåt otroligt.
Påtal om det jag har 70-75 gradigt olja, är det nästan för kallt? Så måste jag dubbel kolla vart jag satte sensorn, hoppas inte den sitter på returen från olje kylaren eller nåt dummt
Min insugs temp vid körning ligger på ca 50 grader och stiger snabbt upp till 70 vid stilla stående.
Jag har filtret precis vid servo behållaren och ingen värme sköld på grenröret.
Jag prioriterade motorbytet men jag skulle också gjort är:
Tagit värme bandaget som låg i garaget och klätt greröret, en värmesköld ovanpå detta som med hjälp av fartvinden skickar luften ned förbi v-låda. Och en coolant reroute så man får en vettig flöde i motorn. Det finns risk att 4ans cylinder går varm då denna kyls nästan bara av cupevärmaren.
Samma sak med alla jobbiga plast kåpor under motorn, de ska styra luften genom kylaren, genom motorutrymmet och ut och ned förbi växellådan.
Jag tror inte på massa fläktar, fläktar är för att sitta i bilkö.
Jag håller på mappa min bil så jag har inte pressat den så hårt ännu men kan utan problem ligga på 1500-2500 i 10+min stilla stående utan att värmen ens stiger Men det blir bra varmt i kardan tunneln mellan säterna
Alu kyl gör mycket, den är bra mycket tjockare än org (mer vatten och bättre kylningseffekt) och hittills har jag bara en org kylfläkt påkopplat och en biltema vid sidan av jag inte kopplat in ännu. (kanske inte kommer behövas?)
Jag har en 25 raders olje kyl (väldigt stort) som är termostat styrd och hittills har inte olje tempen rört sig en mm
Detta hadde jag inte tvekat på när det gäller turbo om den är oljekyld för den värmer oljan nåt otroligt.
Påtal om det jag har 70-75 gradigt olja, är det nästan för kallt? Så måste jag dubbel kolla vart jag satte sensorn, hoppas inte den sitter på returen från olje kylaren eller nåt dummt
Min insugs temp vid körning ligger på ca 50 grader och stiger snabbt upp till 70 vid stilla stående.
Jag har filtret precis vid servo behållaren och ingen värme sköld på grenröret.
Jag prioriterade motorbytet men jag skulle också gjort är:
Tagit värme bandaget som låg i garaget och klätt greröret, en värmesköld ovanpå detta som med hjälp av fartvinden skickar luften ned förbi v-låda. Och en coolant reroute så man får en vettig flöde i motorn. Det finns risk att 4ans cylinder går varm då denna kyls nästan bara av cupevärmaren.
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Låter helt sjukt med den insugstempen. Om du kollar min länk i signaturen så ser du hur mitt motorum ser ut.chriss wrote:Väldigt bra tips från niklas är att utnjutja luften så den måste passera genom kylaren och inte runt.
Samma sak med alla jobbiga plast kåpor under motorn, de ska styra luften genom kylaren, genom motorutrymmet och ut och ned förbi växellådan.
Jag tror inte på massa fläktar, fläktar är för att sitta i bilkö.
Jag håller på mappa min bil så jag har inte pressat den så hårt ännu men kan utan problem ligga på 1500-2500 i 10+min stilla stående utan att värmen ens stiger Men det blir bra varmt i kardan tunneln mellan säterna
Alu kyl gör mycket, den är bra mycket tjockare än org (mer vatten och bättre kylningseffekt) och hittills har jag bara en org kylfläkt påkopplat och en biltema vid sidan av jag inte kopplat in ännu. (kanske inte kommer behövas?)
Jag har en 25 raders olje kyl (väldigt stort) som är termostat styrd och hittills har inte olje tempen rört sig en mm
Detta hadde jag inte tvekat på när det gäller turbo om den är oljekyld för den värmer oljan nåt otroligt.
Påtal om det jag har 70-75 gradigt olja, är det nästan för kallt? Så måste jag dubbel kolla vart jag satte sensorn, hoppas inte den sitter på returen från olje kylaren eller nåt dummt
Min insugs temp vid körning ligger på ca 50 grader och stiger snabbt upp till 70 vid stilla stående.
Jag har filtret precis vid servo behållaren och ingen värme sköld på grenröret.
Jag prioriterade motorbytet men jag skulle också gjort är:
Tagit värme bandaget som låg i garaget och klätt greröret, en värmesköld ovanpå detta som med hjälp av fartvinden skickar luften ned förbi v-låda. Och en coolant reroute så man får en vettig flöde i motorn. Det finns risk att 4ans cylinder går varm då denna kyls nästan bara av cupevärmaren.
Vid normal körning motorväg osv ligger min insugstemp runt 5-10 grader över utomhustempen. Vid fullgasrepa från 1000-7500rpm på 3an ökar insugstempen med ca 10-15 grader.
Inte loggat mera vid hög vid hög belastning under längre tid. Men 50 grader vid låter sinnes sjukt varmt.
Därimot står jag stilla en stund så brukar tempen lägga sig runt 40-50c men så fort bilen rullar så går det ner.
Iofs har jag lindat både grenrör och downpipe men endå.
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Kollat lite i mina loggar och har 30-40 grader insug vid körning som är ok. Så fort man står still därimot så skenar den Får jobba på det!
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Conny Lundell
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 378
- Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
- Location: Falkenberg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Det är väl intercoolern som håller nere din insugsluft Myran, Chriss kör ju en sugmotor utan intercooler.
Sen håller jag med Chriss att ett alukyl är att föredra. Mer vatten och större kylförmåga.
Jag kan väl säga så här till Myran! Vad var det jag sa om värmen? Jag har själv haft dessa bekymmer vid bankörning och det finns inga genvägar. Intercoolern som sitter framför kylaren gör sitt för att ta ner luftflödet och värma upp luften. En reurote gör ingen skillnad om du inte kan bli av med värmen och oljekylare är bra men räcker inte om du inte kan bli av med värmen på ditt vatten.
Conny L
Sen håller jag med Chriss att ett alukyl är att föredra. Mer vatten och större kylförmåga.
Jag kan väl säga så här till Myran! Vad var det jag sa om värmen? Jag har själv haft dessa bekymmer vid bankörning och det finns inga genvägar. Intercoolern som sitter framför kylaren gör sitt för att ta ner luftflödet och värma upp luften. En reurote gör ingen skillnad om du inte kan bli av med värmen och oljekylare är bra men räcker inte om du inte kan bli av med värmen på ditt vatten.
Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Eunos Roadster 1994
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Nu sitter luftfiltret fram i kofångaren 20-30 grader insugs luft vid 15-20 grader utomhus temperatur
Allt verkar lira, bilen är mappad, här än en liten smak prov vi tog häromdagen
Dvs bilen är klar för ljugnbyhed!
Förutom motorkuddarna som är helt slut, 3ans synkringar skrapar, lambda styrningen gör som den vill, en corner weight och hjul inställning som behövs.
Allt verkar lira, bilen är mappad, här än en liten smak prov vi tog häromdagen
Dvs bilen är klar för ljugnbyhed!
Förutom motorkuddarna som är helt slut, 3ans synkringar skrapar, lambda styrningen gör som den vill, en corner weight och hjul inställning som behövs.
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Vart lite dålig med uppdatering men nu vart man anmäld till Standard klassen
Bilen börjar bli klar så målet är att skaffa vagnbok med Conny och Falkenbergsgänget i slutet av mars som jag borde hinna utan problem.
Kvar på listan för vagnbok är.
- Svetsa sista fästen för bälterna.
- Montera dragöglor.
- Stolar - KLART.
- Båge - KLART.
- Nödstopp - KLART.
Personlig utrustning är det som jag håller på med för tillfället. Hjälm har jag så det är bara resten kvar!
Jag vill få till en cornerweight, ny hjulinställning och väga bilen innan jag kommer ut på bana. Hoppas jag kommer upp i vikt till 1130kg
Bilen börjar bli klar så målet är att skaffa vagnbok med Conny och Falkenbergsgänget i slutet av mars som jag borde hinna utan problem.
Kvar på listan för vagnbok är.
- Svetsa sista fästen för bälterna.
- Montera dragöglor.
- Stolar - KLART.
- Båge - KLART.
- Nödstopp - KLART.
Personlig utrustning är det som jag håller på med för tillfället. Hjälm har jag så det är bara resten kvar!
Jag vill få till en cornerweight, ny hjulinställning och väga bilen innan jag kommer ut på bana. Hoppas jag kommer upp i vikt till 1130kg
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Bra Chriss!!!
Kul att du tar steget, hjulinställning gör en hög miatister på Mölndals däckservice:
http://www.molndalsdackservice.se
Glöm inte att ställa höjderna först.
Per O har en 5 växlad låda att sälja(tror jag) om du har problem med 3:an
Personligen gillar jag Dahlhelms, dom har det mesta i utrustningsväg på hyllan så man kan testa, tar styvt en timme dit från Göteborg.
Kul att du tar steget, hjulinställning gör en hög miatister på Mölndals däckservice:
http://www.molndalsdackservice.se
Glöm inte att ställa höjderna först.
Per O har en 5 växlad låda att sälja(tror jag) om du har problem med 3:an
Personligen gillar jag Dahlhelms, dom har det mesta i utrustningsväg på hyllan så man kan testa, tar styvt en timme dit från Göteborg.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Va hos den hemspråkige australiensaren förra året och va mycket nöjd.gokarting.nu wrote:Bra Chriss!!!
Kul att du tar steget, hjulinställning gör en hög miatister på Mölndals däckservice:
http://www.molndalsdackservice.se
Glöm inte att ställa höjderna först.
Per O har en 5 växlad låda att sälja(tror jag) om du har problem med 3:an
Personligen gillar jag Dahlhelms, dom har det mesta i utrustningsväg på hyllan så man kan testa, tar styvt en timme dit från Göteborg.
-Ska ställa klart höjden.
- cornerweight
-sen en hjulinställning. Har vi någon rabatt där?
Lådan är bytt och den ligger nu på tippen och den trimmade motorn står i hörnet av garaget. Kanske något för modifierat i framtiden
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Tror dom skulle vara intresserade av en liten reklamsticker på din tävlingmaskin.
Kolla med dom.
Trimmade motorer kanske man får ha i modsport?, men varför köra där?
En 140 Hk från England får du hem under 10 000:-
Det hinner du innan säsongstarten
Krångla inte till det nu, bara att stå på startlinjen på Gälleråsen är en seger Chriss.
Du kommer få en kul fight med en miatist, var så säker
Kolla med dom.
Trimmade motorer kanske man får ha i modsport?, men varför köra där?
En 140 Hk från England får du hem under 10 000:-
Det hinner du innan säsongstarten
Krångla inte till det nu, bara att stå på startlinjen på Gälleråsen är en seger Chriss.
Du kommer få en kul fight med en miatist, var så säker
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Tyvärr kommer jag missa första tävlingen.
Men det är inte förgäves, kommer tillbringa helgen på Nürburing
Det är just en 140 hk som som är sug trimmad, men det kanske inte går för sig i modified?
Det är ett senare bekymmer, det är precis som du säger jag har en fungerande bil och den skall ställas på startlinjen så ofta det går
Men det är inte förgäves, kommer tillbringa helgen på Nürburing
Det är just en 140 hk som som är sug trimmad, men det kanske inte går för sig i modified?
Det är ett senare bekymmer, det är precis som du säger jag har en fungerande bil och den skall ställas på startlinjen så ofta det går
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Du får ha trimmad motor i Roadsport, men du hamnar nog i B då och kan inte längre vara med i MX-5 Cup.chriss wrote:Det är just en 140 hk som som är sug trimmad, men det kanske inte går för sig i modified?
Det är ett senare bekymmer, det är precis som du säger jag har en fungerande bil och den skall ställas på startlinjen så ofta det går
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Kom på att transponder behövs också. Den va en ovälkommen utgift
Verkar vara monopol på transponder. För de tar väl betalt för en enkel bit elektronik.
Vad jag har förstått är det TransX260 som gäller.
Någon som har en beg till salu?
Finns det billigare varianter än 3500-4000kr
Verkar vara monopol på transponder. För de tar väl betalt för en enkel bit elektronik.
Vad jag har förstått är det TransX260 som gäller.
Någon som har en beg till salu?
Finns det billigare varianter än 3500-4000kr
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Den som går på 12V (kopplas till tändningsström och glöms sen bort) håller i evigheter och har därför ett högt andrahandsvärde (billigaste någonsin jag sett är 1500, men ofta 2500+).chriss wrote:Vad jag har förstått är det TransX260 som gäller.
Någon som har en beg till salu?
Finns det billigare varianter än 3500-4000kr
Sen finns ju de där man kan prenumerera på, men jag är inte säker på att den modellen fungerar med alla äldre mottagare som tidtagare ibland kan få för sig att använda. Maila AMB-IT och fråga, om den prismodellen är lockande.
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Niklas Falk wrote:Den som går på 12V (kopplas till tändningsström och glöms sen bort) håller i evigheter och har därför ett högt andrahandsvärde (billigaste någonsin jag sett är 1500, men ofta 2500+).chriss wrote:Vad jag har förstått är det TransX260 som gäller.
Någon som har en beg till salu?
Finns det billigare varianter än 3500-4000kr
Sen finns ju de där man kan prenumerera på, men jag är inte säker på att den modellen fungerar med alla äldre mottagare som tidtagare ibland kan få för sig att använda. Maila AMB-IT och fråga, om den prismodellen är lockande.
Tack, blir nog att hyra första året. Minst total summa i årets budget
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Är sämst på uppdatera så kanske ska skriva några rader.
Anmäld till kuppen! Finnns det någon LGF skylt för att varna mina medtrafikanter
Tog licens i helgen på Knutstorp. Tyckte upplägget va kanon med teori på fredag kväll (om än lite sent) och hela lördagen på bana.
Köpte vidvinkel spegel på biltema för 40kr och är bland de bästa investeringar jag gjort hittils! Har en fundering att kunna montera en ovanför rutan på utsidan för att få riktigt bra sikt bakåt då bågen sitter helt i linje men original backspegeln.
Bilen har vart rätt slö länge och jag har inte kunnat sätta fingret på orsaken innan jag kontrollerade katten. Den mådde ingen vidare. Innanmätet hade lossat och vridigt sig, allt va kol svart sotigt och jävlig, den gick inte att titta igenom. Som tur va hade jag en racekat liggandes som jag vart sugen på montera. Nu känns bilen att den åter är i form!
All personlig utrustning är inköpt, väntar bara på leverans av overallen.
Bilen är helt klar för vagnbok (hoppas jag). Med alla brytare, bälten m.m
Fick testat mina nya bromsar på knutstorp och fick inte chansen att hårdtesta dem men det vi körde fungerade de riktigt bra.
En del av lineup på Knutstorp. En vy som börjar bli svårare och svårare att hålla Race ready. Förutom att det saknas klistermärken för brytare och dragögla såg jag nu. Finns det några speciella regler kring detta? Lite förlängda hjulmuttrar och nya bromsar. Halbig är det dina breddade Daisy fälgar jag kommit över. 8" breda och breddade innåt, svarta. Ser snygga ut men inte hunnit testa ännu. Kan återkomma med bild. Liten bonus bild från sviestad förra året.
Anmäld till kuppen! Finnns det någon LGF skylt för att varna mina medtrafikanter
Tog licens i helgen på Knutstorp. Tyckte upplägget va kanon med teori på fredag kväll (om än lite sent) och hela lördagen på bana.
Köpte vidvinkel spegel på biltema för 40kr och är bland de bästa investeringar jag gjort hittils! Har en fundering att kunna montera en ovanför rutan på utsidan för att få riktigt bra sikt bakåt då bågen sitter helt i linje men original backspegeln.
Bilen har vart rätt slö länge och jag har inte kunnat sätta fingret på orsaken innan jag kontrollerade katten. Den mådde ingen vidare. Innanmätet hade lossat och vridigt sig, allt va kol svart sotigt och jävlig, den gick inte att titta igenom. Som tur va hade jag en racekat liggandes som jag vart sugen på montera. Nu känns bilen att den åter är i form!
All personlig utrustning är inköpt, väntar bara på leverans av overallen.
Bilen är helt klar för vagnbok (hoppas jag). Med alla brytare, bälten m.m
Fick testat mina nya bromsar på knutstorp och fick inte chansen att hårdtesta dem men det vi körde fungerade de riktigt bra.
En del av lineup på Knutstorp. En vy som börjar bli svårare och svårare att hålla Race ready. Förutom att det saknas klistermärken för brytare och dragögla såg jag nu. Finns det några speciella regler kring detta? Lite förlängda hjulmuttrar och nya bromsar. Halbig är det dina breddade Daisy fälgar jag kommit över. 8" breda och breddade innåt, svarta. Ser snygga ut men inte hunnit testa ännu. Kan återkomma med bild. Liten bonus bild från sviestad förra året.
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Grattis till Licensen!!
Bra jobbat!
Det kan det nog vara, har för mig att dom gick till Borås området en gång i tiden…?
Ska bli dunderkul att se din framfart på banorna annat än i depån
Bra jobbat!
Det kan det nog vara, har för mig att dom gick till Borås området en gång i tiden…?
Ska bli dunderkul att se din framfart på banorna annat än i depån
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Gott Chriss!
Skall bli kul att race'a och hänga på banorna!
Lustigt angående backspegel du klurar på att köra en större... jag klurar på att köpa en ny framruta...
Skall bli kul att race'a och hänga på banorna!
Lustigt angående backspegel du klurar på att köra en större... jag klurar på att köpa en ny framruta...
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Tack, Längtar till startlinjen, sen får ni har lite överseende med min famfart på bana.
Kör ni med nån markering eller varning för nybörjare? Tänkte mest på andra på banan då man kanske inte är så förutsägbar/har full koll som när man blir lite rutinerad.
Bland det viktigaste, när skall man vara på plats så man får plats i den bästa depån?
Boende lutar år tält som är bland det värsta jag vet men det får det vara värt för att bo i depån.
Få ta inspiration från Niclas Falk om hur man får med sig allt i bilen till att börja med.
Men vi är några som åker från Göteborg så vi kanske kan snacka ihop oss?
Hjulen kom från Borås hållet ja
Tomas testa storbackspegel, det kommer vara guldvärt att se hela lineupen bakomsig
Längtar till vagnbok och en cornerweight så man har en RACECAR
Kör ni med nån markering eller varning för nybörjare? Tänkte mest på andra på banan då man kanske inte är så förutsägbar/har full koll som när man blir lite rutinerad.
Bland det viktigaste, när skall man vara på plats så man får plats i den bästa depån?
Boende lutar år tält som är bland det värsta jag vet men det får det vara värt för att bo i depån.
Få ta inspiration från Niclas Falk om hur man får med sig allt i bilen till att börja med.
Men vi är några som åker från Göteborg så vi kanske kan snacka ihop oss?
Hjulen kom från Borås hållet ja
Tomas testa storbackspegel, det kommer vara guldvärt att se hela lineupen bakomsig
Längtar till vagnbok och en cornerweight så man har en RACECAR
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Erik körde med dubbla rookie-markeringar under sitt första race.Tack, Längtar till startlinjen, sen får ni har lite överseende med min famfart på bana.
Kör ni med nån markering eller varning för nybörjare? Tänkte mest på andra på banan då man kanske inte är så förutsägbar/har full koll som när man blir lite rutinerad.
Den ena var en övningskörningsskylt, som inte uppfattades som avsett varpå vi uppmanades att plocka bort den. Och den andra var den engelska varianten med svart kryss på gul botten, men den var det ingen som förstod.
Michael Blixt
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Du behöver inte fundera i dom "banorna " Chriss.
Miataligan har förare som kör bredvid varandra.
Kör mer med än mot varandra.
Nybörjare eller rutinerad förare spelar ingen roll:
-Alla ska ha plats på asfalten!
Då är det roligast
Miataligan har förare som kör bredvid varandra.
Kör mer med än mot varandra.
Nybörjare eller rutinerad förare spelar ingen roll:
-Alla ska ha plats på asfalten!
Då är det roligast
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Jag är inte alls orolig att man inte skulle få plats eller att folk inte visar hänsyn utan mer i förbyggande syfte att man kanske är lite oförutsägbar, nytänkande spårval, bromsar mycket mer än man behöver och snabba beslut behöver inte vara dem rätta
Men jag tror det ger sig på banan men klart att man skall sikta högt och vara långt fram i klungan, sen om verkligenheten visar något annat får man ta det då
Men jag tror det ger sig på banan men klart att man skall sikta högt och vara långt fram i klungan, sen om verkligenheten visar något annat får man ta det då
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Jag är också inne på att köpa tält Chriss.
Tänker dock inte köra bilen utan dra den på släp i min vanliga sedan-bil
Blir nog att knöka för att få plats med allt.
Så här såg det ut på 70-talet (nästan) när jag körde rally. Gött med servicebuss och mekanikerteam!
Kul tid var det men nu skall det blir så sjukt kul med comeback!
Tänker dock inte köra bilen utan dra den på släp i min vanliga sedan-bil
Blir nog att knöka för att få plats med allt.
Så här såg det ut på 70-talet (nästan) när jag körde rally. Gött med servicebuss och mekanikerteam!
Kul tid var det men nu skall det blir så sjukt kul med comeback!
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Chriss Miata 1,8 -95 Konbana till Roadsport C
Ekipaget ser inte alls dummt ut!
Har möjlglighet till en vw caravell/multivan för en vettig peng som behöver lite kärlek. Men då måste jag sälja bruksmiatan och köra den till vardagen som inte är så lockande. Det som lockar mest är att sätta dragkrok på Miatan och investera i en tältvagn. Då får man med sig boende och det nödvändigaste.
Har möjlglighet till en vw caravell/multivan för en vettig peng som behöver lite kärlek. Men då måste jag sälja bruksmiatan och köra den till vardagen som inte är så lockande. Det som lockar mest är att sätta dragkrok på Miatan och investera i en tältvagn. Då får man med sig boende och det nödvändigaste.
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg