Niklas Falk wrote:Kraniel wrote:Inte för att det hjäper, racekat krävs ju ändå.
Nädå, det är bara att läsa alla protokoll några år bakåt så hittar du en dispens för Roadsport att köra med gatgodkänd avgasrening. Text för 2011 skall filas till i kommande vecka.
Det är fantastiskt att det gick att påverka reglementet!
Nåja, någon slags katalysator kommer jag att behöva. Under bilen sitter något slags burk men det som kommer ut ur avgasröret dödar nog fler isbjörnar än den samlade polska kolkraften. Så jag frågar såhär: någon som har en katalysator av valfri modell att sälja/kränga/lura på mig?
Niklas Falk wrote:Kraniel wrote:Planen är att den ska bli racerbil i Klass 2 till en så billig peng som möjligt. Sedan kommer det väl bli en del annat bus också, så klart.
Du ska inte försöka att klocka fler bruksmil än Kallerman/Blix?

Riktigt multipurpose...
Det går att komma undan billigt i Klass2, speciellt om man köpt objektet till vrakpris och kan hålla i plånboken när det glimmar om nya delar.
Hm, han körde väl tio varv runt jorden med sin? Jag tror jag fortsätter att hålla mig med bruks-Alfa. Det blir så trångt att trycka in familjen i Önos.
Jag tror att 30000-kronorsstrecket kommer att sprängas snart, men då har jag redan, utöver bilen, handlat båge, stol, bälte, strömbrytare och Julabogserstropp för bogseröglorna. Stötdämparna ska inte heller behöva bli så dyra, jag har hört rykten om att en guldfärgad Miata snart ska ersätta en uppsättning gula Koni med GAZ...
Apropå det, är det fortfarande tillåtet att byta bussningar i Klass 2? Och vad är lämpligt att satsa på?
Niklas Falk wrote:Kraniel wrote:BTW, ansökte om medlemskap i klubben också, det skulle kännas lite jönsigt att tävla för Club Alfa Romeo där jag har licensen nu...
Inte många som ser klubbkortet men klubbaktiviteterna i depån skall inte underskattas...