Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
Post Reply
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Som nybliven medlem tänkte jag passa på att presentera mig och min bil lite.

Jag är 45 år och bor i Falkenberg och jobbar som mekaniker på SCA i Falkenberg.
Köpte min MX-5.a 2008 och efter det har det väl hänt lite av varje med bilen.
Jag försöker att hålla nere kostnaderna för min bil hobby så jag försöker att bygga och göra så mycket som möjligt själv.
Min son som är bil intresserad har hjälpt mig en del med bilen.
Jag har väl inga ambitioner att vara med och tävla, men hade tänkt att ha lite kul på bana i varje fall.
Länk till bilder på bilen http://www.garaget.org/?car=108860

Motor:
B6 1,6 Garrett T0313 turbo eget byggt turbo grenrör, Intercooler a/a, BOV greddy RS style, HKS style extern wastegate med Megasquirt PNP, LC-1 Innovate bb lamnda, RC SL9-0440-spridare, Walbro 255. greddy avgastemp. Filterflytt och oljekyl med extern termostat från mocal, koppling från ACT steg1, eget avgassystem 2,5" Magnecore tändkablar KB 85, simota Luftfilter.
5 växlad låda (original) Visco diff (original)

Chassi:
Koni STR.T dämpare och Koni sportfjädrar (långt ifrån dom bästa för bana men var lagom för min plånbok vid inköpet :( )
Blir man riktigt biten på bankörning så kan det hända att det uppgraderas.

Hjul och bromsar
Ace 205/40 R17 på gata.
Bromsarna är original. (Bättre bromsbelägg och stålomspunna slangar står på önskelistan)
Blir nog inköp av R-däck till 2011

Säkerhet:
TT båge från TR-lane i England

Interiör / Inredning:
AFR mätare
oljetempmätare
boostmätare
Avgastempmätare
Sparco växelspaks knopp
Luisi sportratt


Inför 2011: rev 1.3 9/12-10
Nytt avgassystem och anpassa turbodownpipen för smidigare ombyggnad. (SBP) :bang2:
Jackson Racing krängningshämmare front and rear
Polybush på länkarmar fram och bak
Justerbara droplinks med uniballlänkar
I.L. Competition Engine Mounts
IL Motorsport Front and Rear Chassis Brace
Knacksensor till Megasquirten
VTPS till min MSPnP
Renovera och lacka bakre bromsoken
R-däck (märke)?

Jag tar tacksamt emot förslag om förbättringar och uppgraderingar från er erfarna så kommentera gärna.

Ha det gott!

Conny Lundell
Last edited by Conny Lundell on Thu 09 Dec 2010, 14:40, edited 5 times in total.
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Bernie
Posts: 70
Joined: Sat 06 Mar 2010, 00:09

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Bernie »

Hej Conny!

Roligt att du skriver, vi kommer säkerligen ses på nån träff framöver och då vet man ju redan lite om vem du är. Verkar vara en riktig pärla du har! R-däck är superkul, bara att handla.
Conny Lundell wrote:Garrett T0313 turbo
:up:
Jonas Bernhardt
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Fredrik Henriksson »

Kul bygge! :up: 8)

Du får se till att anmäla dig till Bankalaset på Kinnekulle i sommar (banträff som vår klubb anordnar) så man får se bilen i sitt rätta element! :burnout:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Fredrik Henriksson wrote:Kul bygge! :up: 8)

Du får se till att anmäla dig till Bankalaset på Kinnekulle i sommar (banträff som vår klubb anordnar) så man får se bilen i sitt rätta element! :burnout:
Ja bankalaset får det bli till nästa sommar. Jag var uppe denna sommaren med och körde i regnet, vi var tre bilar från Falkenberg som var uppe på Kullen och körde i år.
Kul att du gillar mitt bygge. :D

Conny
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Fredrik Henriksson »

Är det kvar någon funktion i Viscodiffen? Annars kan körglädjen med så mkt effekt öka drastigt med en Torsendiff, särskilt ut ur korsningar om man är lika barnslig som jag... :roll: :mrgreen: Men det är klart, det belastar ju däckkontot en del när man får byta bakdäck dubbelt så ofta... :think2: :oops:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Fredrik Henriksson wrote:Är det kvar någon funktion i Viscodiffen? Annars kan körglädjen med så mkt effekt öka drastigt med en Torsendiff, särskilt ut ur korsningar om man är lika barnslig som jag... :roll: :mrgreen: Men det är klart, det belastar ju däckkontot en del när man får byta bakdäck dubbelt så ofta... :think2: :oops:
Jag tror det finns funktion kvar i Viscodiffen men en Torsendiff hade inte suttit fel. Vad jag förstår så är det inte direkt bollt on att få dit en Torsendiff på en 1.6.a. Så vad krävs för att få dit den?
Var kan man få tag på en begagnad Torsendiff och hur mycket får man pynta upp för en sådan?
Ja att bakdäcken går åt fortare nu, det har jag märkt av :oops:

Conny
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Victor »

Hej Conny! Kul att du har hittat hit också :D

Har du låtit mappa sprutet? Har för mig att det småspikade lite vid effektmätningen i våras.

En sak till att lägga på listan: Grävre krängningshämmare! Enkelt att montera, förhållandevis billigt och ger tydlig skillnad. Man kan behöva mer flexibla droplinks för att kunna använda alla justeringsmöjligheter och eftersom du tänkte byta bussningarna kan man ju "löpa linan ut" på en gång. 8)
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Fredrik Henriksson »

Conny Lundell wrote:
Fredrik Henriksson wrote:Är det kvar någon funktion i Viscodiffen? Annars kan körglädjen med så mkt effekt öka drastigt med en Torsendiff, särskilt ut ur korsningar om man är lika barnslig som jag... :roll: :mrgreen: Men det är klart, det belastar ju däckkontot en del när man får byta bakdäck dubbelt så ofta... :think2: :oops:
Jag tror det finns funktion kvar i Viscodiffen men en Torsendiff hade inte suttit fel. Vad jag förstår så är det inte direkt bollt on att få dit en Torsendiff på en 1.6.a. Så vad krävs för att få dit den?
Var kan man få tag på en begagnad Torsendiff och hur mycket får man pynta upp för en sådan?
Ja att bakdäcken går åt fortare nu, det har jag märkt av :oops:

Conny
jag köpte min från en tysk skrot, kostade ca 6000:- med frakt. Men utbudet av krockade 1994-2005(inte alla har Torsen) på skroten är kanske större nu än när jag köpte min diff, då fanns det ingen på bildelsbasen.

Byte av klump och drivaxlar sen är du klar. Är det en tidig torsen med delade drivaxlar (på vissa NA) så kanske det tom går att montera den halva drivaxeln från torsendiffen på 1.6ans halva drivaxel från spindeln... Kolla på Miata.net, säkert ngon som har koll på det där... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Niklas Falk »

1,6an har även en annan kardan så den behövs också från 1,8an.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:1,6an har även en annan kardan så den behövs också från 1,8an.
Just det ja... I priset från Tyskland ingick drivaxlar och kardan när jag köpte diffen... Jag har iofs några kardaner liggandes, så det löser sig om det hänger på det... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Victor wrote:Hej Conny! Kul att du har hittat hit också :D

Har du låtit mappa sprutet? Har för mig att det småspikade lite vid effektmätningen i våras.

En sak till att lägga på listan: Grävre krängningshämmare! Enkelt att montera, förhållandevis billigt och ger tydlig skillnad. Man kan behöva mer flexibla droplinks för att kunna använda alla justeringsmöjligheter och eftersom du tänkte byta bussningarna kan man ju "löpa linan ut" på en gång. 8)
Hejsan Victor!

Ja jag hamnade här till slut också. Kommer att vara medlem i både Miataklubben och MRC och plocka det bästa för mig i bägge klubbarna.

Ja "spiknings" problemet är löst. Kör numera med en lite mindre aggressiv tändkurva pluss att jag har uppgraderat mjukvaran i min motorstyrning till HeRes coden som använder fler decimaler i bränslemappen och gör att man får en mer exakt AFR. Sedan så uppgraderade jag mjukvaran i min LC-1 Innovate BB lambda och fick en perfekt lambda styrning. Jag har även monterat in avgastempmätare på grenröret och i vinter kommer det dit ett knacksensor system som kopplas till MS PNP. Så jag har bra koll på min motor nu. :mrgreen: Skulle oturen vara framme så står här en motor till och väntar på att få jobba. :burnout:

Ja jag skall kanske göra som du säger och satsa på nya krängningshämmare. När det gäller droplinksen så hade jag tänkt att göra egna och montera bussningar i. Någon som kan tipsa om en bra längd mellan bultarna alternativt så blir dom justerbara.

Ha det gott!

Conny
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Hejsan!

Ett paket från MX-5 parts med lite godsaker har kommit.

Polybush bussningar till hela chassit och chassi brace fram och bak.
Det blev även ett nytt catback avgassystem då mitt hemmabyggda gör så man får skav i öronen i 110 km/tim och där över. :shock: Nya hårdare motorfästen och diffbussningar blir det också.

Jag tar gärna emot lite bra tips för att byta bussningarna på lättaste sätt. (Är det hydraulpress som gäller)?

ha det gott!

mvh: Conny
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Hejsan!

Efter en mycket kall vinterperiod har man äntligen kommit igång med mekandet på bilen!
Har hunnit med att få dit knacksensor systemet och min VTPS, och gjort alla nödvändiga inställningar i MSPNP.
Har också fått upp den på pallbockar och rivet ner avgassystemet som skall ersättas med ett annat.
Alla bussningarna skall bytas och det är ju inget litet jobb :bang2:
Jag har också bokat in mig på en Racing Licens kurs till våren (det skall bli skit kul). :banana:




Liten Guide om Variabel TPS till MSPNP

Ni som kör med MSPNP 90-93 och funderar på att montera en Variabel TPS så har jag precis gjort detta och kan tipsa lite.
Jag gjorde en adapter i aluminium och använder en Bosch TPS från Volvo 850 modellen beteckning 0 280 122 001.
Det man måste göra är att skifta röd och svart kabel till TPS kontakten (se bild).
Stiften på TPS.en är märkta 1,2,3
Jag tryckte ut dom två stiften i kontakten med en liten mejsel och skiftade färgerna direkt i kontakten.
Kontakten passar utan problem på Bosch TPS.en.
Sedan får man modifiera i MSPNP boxen se http://www.megasquirtpnp.com/models/mm9 ... ction_Five. (bifogar bild också)
När detta är gjort så är det bara att montera tillbaka MSPNP och koppla upp den till Tuner studio och börja med att välja Tools menyn och välja calibrate TPS.
Börja med stängt spjäll klicka på get current och sedan trycker du gaspedalen i botten (WOT) och tryck på get current i Tuner studio.
Om allt är som det ska så skall ni få ett lågt ohm värde för stängt spjäll och ett högre för helt öppet spjäll (WOT).
Mer inställning för VTPS hittar ni på http://www.miataturbo.




Conny
Attachments
jumper_mods.jpg
Koppla VTPS till MSPNP.jpg
TPS 002.jpg
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Victor
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 425
Joined: Mon 06 Jul 2009, 20:19
Location: Lund

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Victor »

Conny Lundell wrote:Jag har också bokat in mig på en Racing Licens kurs till våren (det skall bli skit kul). :banana:
:up: Vilken bana och när?

När jag körde licenskursen på Knutstorp förra våren så frågade en annan deltagare med en Porsche 996 cab om jag hade gjort något med motorn för han tyckte den pinnade på bra runt banan. Då var det kul att (ärligt) kunna svara "Nääe, bara öppet luftfilter och slutljuddämpare och det ger väl knappt några hästkrafter att tala om" 8)

Med din turbomaskin kommer det bli många höjda ögonbryn tror jag :mrgreen:
Image
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Victor wrote: :up: Vilken bana och när?

När jag körde licenskursen på Knutstorp förra våren så frågade en annan deltagare med en Porsche 996 cab om jag hade gjort något med motorn för han tyckte den pinnade på bra runt banan. Då var det kul att (ärligt) kunna svara "Nääe, bara öppet luftfilter och slutljuddämpare och det ger väl knappt några hästkrafter att tala om" 8)

Med din turbomaskin kommer det bli många höjda ögonbryn tror jag :mrgreen:
Kursen blir i Linköping och Motorstadion den 15/4
Jag skall göra mitt bästa för att lära mig och kanske någon blir imponerad av Turbo Miatan. :bow:
Bilen blir ju inte bättre än dess förare, men jag kan säga att det är en rolig bil att köra och jag ska försöka lära mig att köra fort också. Kanske man kan få hjälp att bli snabbare av någon erfaren förare på Bankalaset i år? :banana:

mvh: Conny
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Dennis Kullman »

Conny Lundell wrote:
Victor wrote: :up: Vilken bana och när?

När jag körde licenskursen på Knutstorp förra våren så frågade en annan deltagare med en Porsche 996 cab om jag hade gjort något med motorn för han tyckte den pinnade på bra runt banan. Då var det kul att (ärligt) kunna svara "Nääe, bara öppet luftfilter och slutljuddämpare och det ger väl knappt några hästkrafter att tala om" 8)

Med din turbomaskin kommer det bli många höjda ögonbryn tror jag :mrgreen:
Kursen blir i Linköping och Motorstadion den 15/4
Jag skall göra mitt bästa för att lära mig och kanske någon blir imponerad av Turbo Miatan. :bow:
Bilen blir ju inte bättre än dess förare, men jag kan säga att det är en rolig bil att köra och jag ska försöka lära mig att köra fort också. Kanske man kan få hjälp att bli snabbare av någon erfaren förare på Bankalaset i år? :banana:

mvh: Conny
Kul Conny, det är säkert inga problem att hitta någon som vill åka med/provköra. :D
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Hejsan räjsers!

Snart är det dax att känna på lite bankörning igen på Kinnekulle 12/8. I år skall jag försöka få lite mer fart i kurvorna. Nya däck och fälgar är inköpta. Yokohama advan neova A08 195/50/15 Med original Mazda NB fälgar.
Inte så många anmälda till bankalaset ännu men det lär väl droppa in anmälningar nu dom sista veckorna.
Någon som är sugen på att åka/köra med mig några varv i år så man kan lära sig av någon erfaren?

Vi ses på Kullen :banana:
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Hejsan alla!

Nu har man gått och köpt ännu en leksak eller en smartphone som det heter. (Iphone 4)
Jag har varit sugen på att få laptimer i bilen till Bankalaset och med Iphone så kan man ju ladda ner appen
Harrys Laptimer Pro. Någon som har erfarenhet av denna applikation? Kollat lite på rejsa och där verkar det som en del har testat Harrys Laptimer med gott resultat. Vad jag har förstått så behöver man ett TomTom carkit för att förstärka GPS signalen.
Verkar också som om att man kan ladda ner Race banor med färdiga trigger punkter POI.
Det är någon online funktion med som jag inte fattar riktigt vad den går ut på någon som kan förklara?
Jag tar tacksamt emot synpunkter. :bow:

/ Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Hej!

Så nu var bilen igång igen efter små strulet på Kinnekulle. :banana: Kör som sugmotor resten av säsongen eller för gått vi får se. :think2:
Plockat av Turbon och grenröret och det som jag trodde var en spricka i grenröret var inte så. Det var packningen mellan turbon och downpipen som hade gått åt skogen. Så det var ju inte så blodigt.
Den förhöjda värmen på kylvattnet som jag också hade problem med under bankörningen får jag ta itu med till vintern. En aluminiumkylare och plocka ut kylvattnet på rätt sida om toppen bör hjälpa. Fast utan överladdning behöver jag ju inte göra detta. :think2: Jaja vi får se!

Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Hejsan i höst mörkret!

Turbokitet som jag byggt kommer att sitta på en NA 1991 strax söder om Stockholm till nästa säsong.
Jag är i full gång att återställa bilen till sugmotor.
Kommer att köra original nästa säsong. Det kommer säkert att gå lika fort eller sakta :oops:
Jag behöver mycket körträning tror jag.
Det blir också uppgradering av kylaren (fast det förmodligen inte behövs nu) Man vet ju aldrig när nästa trim projekt med överladdning dras igång. :burnout:

Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Torkel k »

Conny, är det inte dags att du börjar köra med oss i cupen nu när bilen tappat sin respirator och allt? :D
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Lejban »

Torkel k wrote:Conny, är det inte dags att du börjar köra med oss i cupen nu när bilen tappat sin respirator och allt? :D
+1 :up:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Torkel k wrote:Conny, är det inte dags att du börjar köra med oss i cupen nu när bilen tappat sin respirator och allt? :D
Japp!
Cupen blir det nästa år!
Men jag får göra er besvikna det blir sprint cupen :lol:
Behöver mer körträning + en rejäl Lotto vinst för att kunna hålla på med racing :oops:
Hade varit roligt att kunna hålla på med racing men det är inte möjligt att tävla i MX-5 cupen just nu.
Jag lovar att komma och titta i varje fall :)

Conny L
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
User avatar
Conny Lundell
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 378
Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
Location: Falkenberg

Re: Conny Lundell MX-5 1990 Turbo "smurfblå"

Post by Conny Lundell »

Det blev ju riktigt snyggt!

Nya kylaren på plats och adaptern istället för AFM. Kunde inte hålla mig var tvungen och provköra lite också :banana:

Conny L
Attachments
IMG_0290.jpg
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Post Reply