Slakta en sockerbit Eller borra hål närmast skallen på en liten kort bult och dra åt med en mutter. Den elegantaste lösningen vore att göra en lop som man löder ihop och sätter en sånn liten fjäderbelastad krok (hake) som sitter på nyckelband i änden. Då skulle man kunna ta bort nyckeln till huvudströmmen när man parkerar nercabbat Jag ska nog ut o meka nudanielj wrote:Grattis!!!
Själv är jag 99,9999% klar och planerar att ringa och boka en tid på måndag.
(Bara ett stop på vajern vid brytaren kvar, hmm en knut med andra ord )
Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Christian Lund
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Dax att summera och se framåt. Jag hann med två bandagar under hösten. Kinnekulle med SSK och Gelleråsen med Örebro Racing Klubb. Kinnekulle var varmt och torrt. Jag körde två av deras träningspass, vilket var fullt tillräckligt för en tämlingen ringrostig nybörjare på bakhjulsdrivet. Det är bara att konstatera att min racingnivå är mer på den entusiastiska sidan än den begåvade Jag överhettade däcken svårt på tredje-fjärde varvet i båda passen.
Men jag hade fantastiskt roligt Miatan är ruskigt kul att köra bana med!
På Gelleråsen i oktober var det blött hela dagen. Det i kombination med att jag körde bakhjulsdrivet för andra gången någonsin på bana, borgade för rejält yvig körning Jag var dock bara av banan helt två gånger Hur många gånger jag snurrade räknade jag inte
Miataträsket alldeles utanför Esset på Gelleråsen Jo då! Det är storebror Mazda som drar upp den lilla prinsessan med dom blöta tassarna ur träsket. Efter detta har jag flyttat prio lite. När jag kom hem från G-åsen behövde bilen en rejäl tvätt. Jag tog, resolut, fram högtyckstvätten och spolade inte bara bort tio kg sand, utan också färg som visade sig sitta ovanpå rost och rosthål Så nu lagar jag rost!
Jag hatar att laga rost!
Det var dessutom spackel ovanpå stora hål längst bak på trösklarna. Det är också rost i mellan dubellplåten i hjulhusen bak. Räknar dock, med min körstil, att få laga där fler gånger.
Jag hatar mig själv ännu mer för att jag köpte den jättebilliga migsvetsen, med flussfylld tråd på Jula
Den var riktigt USEL! http://www.jula.se/mig-svets-130-125354 En lite mer vis person än jag skulle säkert säja att man får vad man betalar för Jag tycker nog att jag mer betalar för min egen snålhet
Men det går om man vill, men det blir inte så bra som det kunde ha blivit.
Jag har köpt bälten av Torkel Dom var i nyskick och Carbon tech bromsbelägg. Det som jag har kvar är en hjälm och en ratt. Jag ska försöka bättra på sittställningen genom att modda mina stolsfästen lite Bussningar och stag får vänta till sen.
Anmälan är gjord till Cuppen Och om jag nu lyckas med att få Greven i Karlskoga att komma ihåg att han godkände Princessan i höstas, så kommer det att bli vagnbok snarast.
Men jag hade fantastiskt roligt Miatan är ruskigt kul att köra bana med!
På Gelleråsen i oktober var det blött hela dagen. Det i kombination med att jag körde bakhjulsdrivet för andra gången någonsin på bana, borgade för rejält yvig körning Jag var dock bara av banan helt två gånger Hur många gånger jag snurrade räknade jag inte
Miataträsket alldeles utanför Esset på Gelleråsen Jo då! Det är storebror Mazda som drar upp den lilla prinsessan med dom blöta tassarna ur träsket. Efter detta har jag flyttat prio lite. När jag kom hem från G-åsen behövde bilen en rejäl tvätt. Jag tog, resolut, fram högtyckstvätten och spolade inte bara bort tio kg sand, utan också färg som visade sig sitta ovanpå rost och rosthål Så nu lagar jag rost!
Jag hatar att laga rost!
Det var dessutom spackel ovanpå stora hål längst bak på trösklarna. Det är också rost i mellan dubellplåten i hjulhusen bak. Räknar dock, med min körstil, att få laga där fler gånger.
Jag hatar mig själv ännu mer för att jag köpte den jättebilliga migsvetsen, med flussfylld tråd på Jula
Den var riktigt USEL! http://www.jula.se/mig-svets-130-125354 En lite mer vis person än jag skulle säkert säja att man får vad man betalar för Jag tycker nog att jag mer betalar för min egen snålhet
Men det går om man vill, men det blir inte så bra som det kunde ha blivit.
Jag har köpt bälten av Torkel Dom var i nyskick och Carbon tech bromsbelägg. Det som jag har kvar är en hjälm och en ratt. Jag ska försöka bättra på sittställningen genom att modda mina stolsfästen lite Bussningar och stag får vänta till sen.
Anmälan är gjord till Cuppen Och om jag nu lyckas med att få Greven i Karlskoga att komma ihåg att han godkände Princessan i höstas, så kommer det att bli vagnbok snarast.
Christian Lund
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
De kommer bli kanon tror jag. Och jag vet att det har köpts en Miata till till Örebro och den kommer med all säkerhet gå bana... säger inte mer
De e mycke nu...
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
en till miata?!?!
vem är det som lurar i vassen?
Pettson du måste berätta!
vem är det som lurar i vassen?
Pettson du måste berätta!
Jimmy Visshed
#97
#97
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Oj har var det en stund sedan man skrev. Bilen har gått på Kullen förra året i Cuppen och på ett antal träningar på G-åsen samt flera bandagar.
Som den står nu har den maxad camber runt om och garagejusterad toe 0 fram och bak. Det sitter Carbotec xp12 bromsklossar fram och xp10 bak. K-sport dämpare runt om och inge mer
Jag har just inte lättat alls. Airbag sakerna är borta, spolarburk o lite dill o dall. Jag har inte köpt någon grövre krängare som jag kanske borde gjort! Kör med orginal krängare fram och utan bak. Bilen kränger lite väl.. men känns o andra sidan helt neutral och lättkörd även när det är blött.
Inför tävlingen på kullen nästa vecka blir det nytt avgassystem, det gamla gav upp! Hittade bitar av KATen i hela systemet...
Så jag har köpt rörbitar och racekat på Biltema och mätit, svetsat, provat, mätt, svetsat, provat o s v.
Jag använde 2,5' rör. En 45 graders böj en 30 och två 50 cm raka rör samt en 42cm dämpare och en KAT.
Dom flesta fick jag kapa i lite
Blev ganska bra. MEN va svårt det va och få till täta svetsfogar!
Som den står nu har den maxad camber runt om och garagejusterad toe 0 fram och bak. Det sitter Carbotec xp12 bromsklossar fram och xp10 bak. K-sport dämpare runt om och inge mer
Jag har just inte lättat alls. Airbag sakerna är borta, spolarburk o lite dill o dall. Jag har inte köpt någon grövre krängare som jag kanske borde gjort! Kör med orginal krängare fram och utan bak. Bilen kränger lite väl.. men känns o andra sidan helt neutral och lättkörd även när det är blött.
Inför tävlingen på kullen nästa vecka blir det nytt avgassystem, det gamla gav upp! Hittade bitar av KATen i hela systemet...
Så jag har köpt rörbitar och racekat på Biltema och mätit, svetsat, provat, mätt, svetsat, provat o s v.
Jag använde 2,5' rör. En 45 graders böj en 30 och två 50 cm raka rör samt en 42cm dämpare och en KAT.
Dom flesta fick jag kapa i lite
Blev ganska bra. MEN va svårt det va och få till täta svetsfogar!
Christian Lund
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Och Hjälp vad det LÅTER!!! Hoppas jag inte får svartflagg!
Christian Lund
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Japp, man får den känslan men det är lugnt ,jag har samma biltemadämpare, och jag har klarat mighclund wrote:Och Hjälp vad det LÅTER!!! Hoppas jag inte får svartflagg!
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Svårt att få det tätt? Vad svetsar du med?
Tips. Nästa gång.. punkta ihop det själv.. Styr ut mot miata-custom garaget ute mote kilsbergen.. Stanna på vägen köp lite gott fikabröd och lite sockerhaltig dryck. Prata lite skit och åk sedan hem med ett tätt och fint avgassystem.
Har dåligt med tid att bygga hela saker men bara svetsa lite går bra för lite godsaker
Tips. Nästa gång.. punkta ihop det själv.. Styr ut mot miata-custom garaget ute mote kilsbergen.. Stanna på vägen köp lite gott fikabröd och lite sockerhaltig dryck. Prata lite skit och åk sedan hem med ett tätt och fint avgassystem.
Har dåligt med tid att bygga hela saker men bara svetsa lite går bra för lite godsaker
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Så dax att säja det NU Men ska sanningen fram så orkade jag inte köpa ny gas till Migsvetsen, för den är inte kry i hantaget, så gasen tar slut på tre röda. Varför jag svetsade med pinne. Pinne = slagg = otätt.Myran wrote:Svårt att få det tätt? Vad svetsar du med?
Tips. Nästa gång.. punkta ihop det själv.. Styr ut mot miata-custom garaget ute mote kilsbergen.. Stanna på vägen köp lite gott fikabröd och lite sockerhaltig dryck. Prata lite skit och åk sedan hem med ett tätt och fint avgassystem.
Har dåligt med tid att bygga hela saker men bara svetsa lite går bra för lite godsaker
Eller lite mer sannolikt: SKIT BAKOM RATTEN
Christian Lund
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Ash.. knacka bort slagget imellan bara.. Förstår dok att det är svårt att svetsa så tun plåt med pinne. Här ute i storskogarna mot kilsbergen till (nära garphyttan) byggs det på miator stup i kvarten så lite svetsning är jag inte rädd för.hclund wrote:Så dax att säja det NU Men ska sanningen fram så orkade jag inte köpa ny gas till Migsvetsen, för den är inte kry i hantaget, så gasen tar slut på tre röda. Varför jag svetsade med pinne. Pinne = slagg = otätt.Myran wrote:Svårt att få det tätt? Vad svetsar du med?
Tips. Nästa gång.. punkta ihop det själv.. Styr ut mot miata-custom garaget ute mote kilsbergen.. Stanna på vägen köp lite gott fikabröd och lite sockerhaltig dryck. Prata lite skit och åk sedan hem med ett tätt och fint avgassystem.
Har dåligt med tid att bygga hela saker men bara svetsa lite går bra för lite godsaker
Eller lite mer sannolikt: SKIT BAKOM RATTEN
För min del saknas det som sagt mest tid
I övrigt ser din ljudämpare större ut än den tobias och jimmy samt jag kör med (jag har ju iofs en roterande ljudämpare på grenröret på min också) så ljudnivån ska du nog inte ha några problem med.
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Nu har jag mekat lite
Grenrör från Orion racing. Krängningshämmare från Jackson Racing O tamejtusan om det inte blev lite ny färg och en rejäl rengöring av styrningssaker också.
Jag har löst problemet med kokande olja i servon för gott Vid provkörningen kändes bilen mycket stadigare och inte alls så tungstyd som jag trodde den skulle bli.
Tidigare körde jag utan krängare bak och orginal fram, ett första intryck kom i första rondellen där jag gjorde en fiiiin 180gradare och blev stående
Som grädde på moset var första bil fram Pelle Brusebäck, som antagligen inte slutat garva än.
Grenrör från Orion racing. Krängningshämmare från Jackson Racing O tamejtusan om det inte blev lite ny färg och en rejäl rengöring av styrningssaker också.
Jag har löst problemet med kokande olja i servon för gott Vid provkörningen kändes bilen mycket stadigare och inte alls så tungstyd som jag trodde den skulle bli.
Tidigare körde jag utan krängare bak och orginal fram, ett första intryck kom i första rondellen där jag gjorde en fiiiin 180gradare och blev stående
Som grädde på moset var första bil fram Pelle Brusebäck, som antagligen inte slutat garva än.
Christian Lund