Har pillat lite senaste veckan. Efter besvikelsen med körningen mot 323:an så började en lättare "felsökning".
Först revs katten ner för undersökning. Såg bra ut. Svetsade en jigg så jag kunde tillverka ett testpipe. Jiggen kommer till användning i framtiden om det skall på en racekat på bilen.
Monterade testpipen. Resulatet blev ett rivigare, raspigare ljud, trots originalavgassystem. Prestandamässigt var det ingen märkbar skillnad.
Bytte olja. Visste inte vad för olja tidigare ägare bytt till, så detta görs alltid vid köp av ny bil. På med 5w-40 helsyntet. Oljefiltret tog jag ifrån Probe V6 (köpte på mig några billigt förra året), detta är något längre, men i övrigt samma dimensioner. Om det medför några funktionella för eller nackdelar i oljefiltreringen vågar jag inte spekulera i, men det är iallafall lättare att få grepp om vid demontering.
Ställde in tändningen och tankade i V-Power. Detta gjorde större skillnad än vad jag trodde. Motorn blev rappare, och varvade upp snabbare. Vred nog upp tändningen något över vad man bör, då den missar enstaka tändningar på tomgång. Bryr mig inte i detta så länge testpipen sitter på.
Bromsar. Nya framskivor och belägg skall beställas, när ekonomin tillåter. Det blir, trots att många ogillar dem, Yellow Stuff runt om. Har helt enkelt inte råd att lägga ut det dubbla på "riktiga" saker.
Om man ens skall ha en chans i Cupen, så måste jag komma ut på banan snarast. Har bara 3st bankörningar i ryggen så det känns verkligen som om det är dags att komma igång.
Har förresten fått en ny granne. Några av er har säkert sett eller hört talas om honom:
http://www.lundgrenracing.se/
Verkar vara en trevlig kille.
Roadstern blev godkänd i ursprungskontrollen och har bokat tid för registreringsbesiktning den 14:e juni i Trollhättan.