Robert Serwanski MX-5 1,8 -94 "T u r n i n g p o w e r 1"

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
Post Reply
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Robert Serwanski MX-5 1,8 -94 "T u r n i n g p o w e r 1"

Post by ephas »

Lite snabbinfo om 2009 års tävlingsbil som numera ägs av försäkringsbolaget... :roll:

Bilen köptes väldigt spontant och var till stor del klar för tävling. Det behövdes i princip bara vagnbok.
Bara några dagar efter inköp kördes första KM på Sturup som också var första gången med den bilen på bana.

Redan från start togs ett beslut att 2009 skulle bli en lärosäsong för att lära känna system, bil, banor etc

Det faktum att min bästa varvtid under min första körning i bilen var bättre än föregående ägarens bästa
varvtid på Sturup någonsin bådade för en trevlig Rookiesäsong... innan verkligheten hann ikapp en...

Bilen som till synes verkade ha väldigt många rätt visade sig ha ännu fler fel.
Elsystem som blev lite "fritaten" (uttalas med fördel med lite tysk dialekt) :think2:
Bussningar som inte rör sig... :down:
Motorer som rör sig utanför börvärdena... :down:
Bromsar som saknar friktion, alternativt slitmaterial, alternativt värmebeständighet... :roll:
klyddande abs... :bang2:
mätare och blinkers som slås ut... :shock:
Tändkablar som inte tänder...
Däck som överhettar...
Fälgar som väger det dubbla mot en lätt fälg i samma dimension...
Oljetemp på 150grader...celsius
Vattentemp utanför skalan...
Understyrning deluxe med plusmeny och extra krydda...
och som ett fint avslut... stolpar...(svårt att skylla det på bilen dock :bang2: )

Kort och gott så var det en säsong med mycket motgångar men en väldigt lärorik säsong med många trevliga upplevelser. Stödet från Stefan Mumm har hjälp mig mycket. Både avseende körning och tekniska lösningar.
Det var för övrigt Stefan som inspirerade mig till att börja tävla igen efter att han åkte med mig på Sturup
i min Honda Accord Type R -99 som han Cornerweightat (numera såld till förmån för miataracing).
Tävla igen? Ja, jag slutade tävla i karting 2005.

Nåja, slut på skitsnacket och här får ni lite bilder...

Först några på Hondan som till synes kan verka vara en vanlig Honda...
De som ens vet att denna modell fanns som Type R kan också veta att det endast såldes ca 20st i Sverige...
En bil som efter mina modifiering gav bilar som BMW M3 modell nyare, en jobbig stund på bana och i rondeller

:banana:

Med sina ca NA 240bhp, FWD, R-Däck och chassisetup ála Stefan Mumm kunde den köras löjligt fort.
Jag saknar den, men någonstans så är riktigt racing roligare och mer meningsfullt i längden...
Innan jag insåg att snabba bilar ska optimeras för bana...
Innan jag insåg att snabba bilar ska optimeras för bana...
IMG_3357.jpg (180.76 KiB) Viewed 1657 times
Efter jag insett att snabba bilar ska optimeras för bana... ;)
Efter jag insett att snabba bilar ska optimeras för bana... ;)
IMG_3932.jpg (204.36 KiB) Viewed 1657 times
Efter jag insett att snabba bilar ska optimeras för bana... ;)
Efter jag insett att snabba bilar ska optimeras för bana... ;)
IMG_3940.jpg (174 KiB) Viewed 1657 times
Gjorde sig bra som glassätarbil även i lite Rejsigare utstyrsel...
Gjorde sig bra som glassätarbil även i lite Rejsigare utstyrsel...
IMG_3853.jpg (207.63 KiB) Viewed 1657 times
Bättre luft både in och ut, andra kammar, portad topp etc...
Bättre luft både in och ut, andra kammar, portad topp etc...
IMG_3641.JPG (235.15 KiB) Viewed 1657 times
Alla gillar vi saker som är lite styvare än andras ;) (om man nu jämför)
Alla gillar vi saker som är lite styvare än andras ;) (om man nu jämför)
IMG_3753.JPG (156.32 KiB) Viewed 1657 times
Alla gillar vi saker som är lite styvare än andras ;) (om man nu jämför)... Ferrita skräddarsydde ett avgassystem enligt önskad spec...
Alla gillar vi saker som är lite styvare än andras ;) (om man nu jämför)... Ferrita skräddarsydde ett avgassystem enligt önskad spec...
IMG_3758.JPG (210.76 KiB) Viewed 1657 times
Alla gillar vi saker som är lite styvare än andras ;) (om man nu jämför)
Alla gillar vi saker som är lite styvare än andras ;) (om man nu jämför)
IMG_3639.JPG (180.15 KiB) Viewed 1657 times
Javisst, FWD drifting börjar komma till Sverige nu också ;) Sturup Raceway.
Javisst, FWD drifting börjar komma till Sverige nu också ;) Sturup Raceway.
n1109139264_30161926_8152753.jpg (138.65 KiB) Viewed 1657 times
Javisst, FWD drifting börjar komma till Sverige nu också ;) Sturup Raceway.
Javisst, FWD drifting börjar komma till Sverige nu också ;) Sturup Raceway.
n1109139264_30161927_6161974.jpg (128.04 KiB) Viewed 1657 times
Hoppsan... lite smygreklam för Hondan där ja :lol:
Nåja, dags för lite mer Japanskt i form av Mazdan då ja...
Glad nybliven miataägare i Kartingoverall :)
Glad nybliven miataägare i Kartingoverall :)
Miata 2.jpg (206.3 KiB) Viewed 1657 times
Full action redan första racet :)
Full action redan första racet :)
Miata 1.jpg (139.58 KiB) Viewed 1657 times
Regn är riktigt skoj :)
Regn är riktigt skoj :)
psp_5116.jpg (141 KiB) Viewed 1657 times
Regn är riktigt skoj :)
Regn är riktigt skoj :)
psp_5127.jpg (184.56 KiB) Viewed 1657 times
Med ett par 16"x9" fälgar fick den även agera glassätarbil ibland :)
Med ett par 16"x9" fälgar fick den även agera glassätarbil ibland :)
psp 254.jpg (204.1 KiB) Viewed 1657 times
Med ett par 16"x9" fälgar fick den även agera glassätarbil ibland :)
Med ett par 16"x9" fälgar fick den även agera glassätarbil ibland :)
Bild 357.jpg (152.89 KiB) Viewed 1657 times
Lite action under SSM... Hammarsjö kom givetvis om mig vid ett senare tillfälle :)
Lite action under SSM... Hammarsjö kom givetvis om mig vid ett senare tillfälle :)
knutan8.jpg (145.09 KiB) Viewed 1657 times
Bremsen fritaten jawohl... Inte ens motorbroms på varvtalsstoppet i 2 omgångar kunde kompensera friktionen i bromsarna (eller snarare dess brist)
Bremsen fritaten jawohl... Inte ens motorbroms på varvtalsstoppet i 2 omgångar kunde kompensera friktionen i bromsarna (eller snarare dess brist)
knutan15.jpg (150.08 KiB) Viewed 1657 times
Bremsen fritaten jawohl... Inte ens motorbroms på varvtalsstoppet i 2 omgångar kunde kompensera friktionen i bromsarna (eller snarare dess brist)
Bremsen fritaten jawohl... Inte ens motorbroms på varvtalsstoppet i 2 omgångar kunde kompensera friktionen i bromsarna (eller snarare dess brist)
knutan14.jpg (139.75 KiB) Viewed 1657 times
I regnet på Knutan var det riktigt skoj :)
I regnet på Knutan var det riktigt skoj :)
knutan6.jpg (162.06 KiB) Viewed 1657 times
Sådär ja... mycket mer blir det nog inte om denna bil.

Tyckte dock det kunde var skoj om historier, bilder och informationen finns uppe :)
Last edited by ephas on Mon 09 Aug 2010, 05:57, edited 1 time in total.
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by ephas »

Ja just det... hur kunde jag glömma.

Två bilder på säsongsavslutningen också.

Hände på väg till årets sista tävling på Knutstorp. :bang2:
-Grader + Rdäck visade sig inte vara någon lämplig kombination.
För övrigt förstår jag inte varför det rubricerades som singelolycka :think2:
Stolpen var ju en elementär del i det hela kan jag ju tycka... :idea:

Det är faktiskt värre än vad det ser ut ur skade- och kostnadssynpunkt.
Ihopdragna ramben och även skador på rambenen en bra bit in i motorytrymmet.
Stolpen...
Stolpen...
DSC_0006.jpg (349.36 KiB) Viewed 1656 times
Bilen...
Bilen...
DSC_0005.jpg (216.59 KiB) Viewed 1656 times
Skadorna...
Skadorna...
IMG_0112.JPG (239.51 KiB) Viewed 1656 times
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by gokarting.nu »

Man beklagar.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by Torkel k »

Jag hade skyllt på stolpen. Lätt!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by Josen »

Det är faktiskt värre än vad det ser ut ur skade- och kostnadssynpunkt.
Ihopdragna ramben och även skador på rambenen en bra bit in i motorytrymmet.
Är rambenen krökta mycket 'innanför' stötdämparfästen ? Om inte så är det lätt att fixa om det är mycket krökt mycket innanför är det svårare att får det rakt men det går :up: :up:
Hydralpressar, släggor, Kjättning skall fram, manligt mek... :twisted:
Om subframe/bäramra har gått så har Fredrik några han fått av mig som han borde kunna sponsra med 'billigt' :
Skärmar/Huvar plast detaljer är enkla att buckla/jobba tillbaka.
Med sina ca NA 240bhp, FWD, R-Däck och chassisetup ála Stefan Mumm kunde den köras löjligt fort.
- Hade den diff ?
- Nyfiken på vad Mr Mumm gjorde, vet du i detalj ?

/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Hans Drangel
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 52
Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:09
Location: Stockholm

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by Hans Drangel »

Tråkigt med den "gröna" Robert. Ser ju inte så farligt ut på bilderna men är kanske mer krokig än att det lönar sig att laga den?

Noterade att du hade problem med överhettade däck, kan ju bero på körstil :mrgreen:
// Hans Drangel
MX-5 NB 1999 Modifierad
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by Fredrik Henriksson »

Jag tror det beror på att den "Byggdes på en vecka". :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by ephas »

Hans Drangel wrote:Tråkigt med den "gröna" Robert. Ser ju inte så farligt ut på bilderna men är kanske mer krokig än att det lönar sig att laga den?
Jag blev också förvånad när försäkringsbolaget vägrade laga den, men men.
Eftersom bilen var helförsäkrad och det hände på allmän väg (tur där inte finns stolpar på Knutan)
så blev det mer lönsamt att de köpte loss den och jag gav mig på ett nytt projekt.
Hans Drangel wrote:Noterade att du hade problem med överhettade däck, kan ju bero på körstil :mrgreen:
Nu känner jag ett påhopp för det som jag vill definiera som "Aktiv" alternativt "inspirerad" körstil.
Att jag dessutom relaterat till ämnet, lever i fullständig förnekelse att jag ens förnekar det gör ju inte
saker bättre :think2:

Skämt osido, jag vet att min körning är väldigt "attack". Som vi alla vet är detta inte det snabbaste sättet
att ta sig fram, men med tanke på de understyrningsproblem jag hade så vart jag tvungen att köra på just
"attack" för kunna få lite sidoförflyttning och inte endast däckslitage på framdäcken med "Toyoveck" :oops:
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by ephas »

Fredrik Henriksson wrote:Jag tror det beror på att den "Byggdes på en vecka". :mrgreen:
Jag är ju inte den som är den och försöker skylla allt på materialet.

Händelser som tex att motorer lossnar (nej, inte lampmotorerna som just då satt kvar utan det
stora metallottosaken som driver bilen) kan ju tyckas ha ett direkt samband med "Byggdes på en vecka"

Vidare är ju sannolikheten inte så stor att jag kört så pass aktivt så bussningarna..hmm... skurit?
Kan också ha ett samband med "Byggdes på en vecka"

Lite skoj och lite allvar.

Framförallt så vill jag tacka den trevliga herre (minns inte vem det var) som sponsrade mig med ett par
bultar så att jag kunde skruva dit motorn igen och köra klart SSM. (givetvis var det tum-gänga på skiten)

För övrigt så tror jag inte att mina motgångar direkt "hindrade mig från en serieseger" hahahaha. Varje pass
man körde kännde man sig mer och mer som en debutant och man lär sig ständigt nya saker där ute på banan.
Att man låg relativt jämnt med många på rakan var ju bara skoj eftersom man då insåg att man inte behöver
motor utan bättre kurvhastighet.

Bilens brister är ju ett kapitel för sig, ett ännu viktigare är ju förarkompetensen som också behöver... hmm...
"optimeras", bara för att vara lite diplomatisk mot mig själv :wink:
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by ephas »

Josen wrote:
ephas wrote: Det är faktiskt värre än vad det ser ut ur skade- och kostnadssynpunkt.
Ihopdragna ramben och även skador på rambenen en bra bit in i motorytrymmet.
Är rambenen krökta mycket 'innanför' stötdämparfästen ? Om inte så är det lätt att fixa om det är mycket krökt mycket innanför är det svårare att får det rakt men det går :up: :up:
Hydralpressar, släggor, Kjättning skall fram, manligt mek... :twisted:
Om subframe/bäramra har gått så har Fredrik några han fått av mig som han borde kunna sponsra med 'billigt' :
Skärmar/Huvar plast detaljer är enkla att buckla/jobba tillbaka.
Med tanke på att bilen var helförsäkrad och det hände på allmän väg, så blev det efter alla om och men samt
beräkningar fram och tillbaka mer lönsamt att de köpte loss den. Mer lönsamt kan ju vara en något
vilseledande beskrivning, snarare mindre förlust :roll:
Josen wrote:
ephas wrote:Med sina ca NA 240bhp, FWD, R-Däck och chassisetup ála Stefan Mumm kunde den köras löjligt fort.
- Hade den diff ?
- Nyfiken på vad Mr Mumm gjorde, vet du i detalj ?

/Joachim
- Jadå, visst hade den diffbroms.
- Herr Mumm kom in i den period som definieras "månad", som senare skulle visa sig vara den avslutande med
Hondan. Detta då jag beslutade att göra mig av med den efter första bankörningen på Sturup till förmån för
Miata Racing. Jag hann göra totalt 3 eller 4 bankörningar innan en trevlig kille med en Miata köpte den på
sensommaren. Denna kille har svaga planer på att kanske börja ha lite bankul med sin Miata.

Jag hade gjort en del under de två åren innan Stefan satte sin expertis till nytta på min bil.
Det som gjordes med hjälp av Stefan var:
- Cornerweight enligt konstens alla regler.
- Viktning. Vem kunde tro att 25kg bly kunde kapa varvtiden om det låg på rätt ställe, än om blyet inte fanns?
- UR rear ARB. Modifierades för att bli justerbar i 3 steg. Givetvis justerbara droplinks med P-ändar.
- OEM front ARB. Modifierades för att bli justerbar i 5 steg. Givetvis justerbara droplinks med P-ändar.
- Feedback under körning på bana (satt bredvid) Kan ju dock hävdas att det optimerade föraren :think2:
- Dropstops bak.

Om jag inte hade köpt Miatan så hade det hänt mer i chassieväg och lättning. :up:

Jag tror det var det hela... kan ha missat något. :think2:
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by Fredrik Henriksson »

ephas wrote: Bilens brister är ju ett kapitel för sig, ett ännu viktigare är ju förarkompetensen som också behöver... hmm...
"optimeras", bara för att vara lite diplomatisk mot mig själv :wink:
Förarkompetens finns där, ambition och djärvhet också. En lite mer optimerad bil(som du verkar få i år) och du är med i toppen. :) Sen har du valt att leta efter gränsen genom att först kliva över den och sen backa tillbaka, whatever works for you! :mrgreen: Du hittar snart gränserna i bilen och då blir du riktigt snabb med din attackerande körstil. 8) Det är bättre att våga vara nära gränsen(och ibland över) än att ha stora marginaler i min värld. Jag jobbar själv med att lugna ner min körstil och jag kan se tydligt att det gått snabbare genom kurvorna i år, särskilt mot slutet av året(analys av performencebox).
Förrförra årets KM på Sturup (innan bur och glasfiberdörrar mm) kom det fram en äldre gentleman till mig och sa att "det går fort men du kör lite väl brett". Det var första gången jag körde på Sturup men jag lyckades blanda mig i medaljstriden på ren attack och "lite över gränsen körning".
Man lär sig hela tiden och jag är helt säker på att jag hade åkt snabbare idag på Sturup under samma förutsättningar bara genom att jag är ett uns mjukare och har koll på när min bil släpper. :burnout:
Nu börjar vi båda från en lägre nivå denna säsong då vi har "nya bilar" och måste "hitta chassit" och gränserna igen... :think2: :) Kommer bli spännande i år! :banana: 8) :D
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by ephas »

Fredrik Henriksson wrote:
ephas wrote: Bilens brister är ju ett kapitel för sig, ett ännu viktigare är ju förarkompetensen som också behöver... hmm...
"optimeras", bara för att vara lite diplomatisk mot mig själv :wink:
Förarkompetens finns där, ambition och djärvhet också. En lite mer optimerad bil(som du verkar få i år) och du är med i toppen. :) Sen har du valt att leta efter gränsen genom att först kliva över den och sen backa tillbaka, whatever works for you! :mrgreen: Du hittar snart gränserna i bilen och då blir du riktigt snabb med din attackerande körstil. 8) Det är bättre att våga vara nära gränsen(och ibland över) än att ha stora marginaler i min värld. Jag jobbar själv med att lugna ner min körstil och jag kan se tydligt att det gått snabbare genom kurvorna i år, särskilt mot slutet av året(analys av performencebox).
Förrförra årets KM på Sturup (innan bur och glasfiberdörrar mm) kom det fram en äldre gentleman till mig och sa att "det går fort men du kör lite väl brett". Det var första gången jag körde på Sturup men jag lyckades blanda mig i medaljstriden på ren attack och "lite över gränsen körning".
Man lär sig hela tiden och jag är helt säker på att jag hade åkt snabbare idag på Sturup under samma förutsättningar bara genom att jag är ett uns mjukare och har koll på när min bil släpper. :burnout:
Nu börjar vi båda från en lägre nivå denna säsong då vi har "nya bilar" och måste "hitta chassit" och gränserna igen... :think2: :) Kommer bli spännande i år! :banana: 8) :D

Klocka ord och tack för komplimangen. Jag ser verkligen fram emot säsongen. Tror det kan bli riktigt skoj.
Tror att de säkerligen kommer komma någon rookie ingen räknat med som överaskar alla :lol:
Man lugnar troligtvis sin körstil något när man får lite mer rutin och kan utnyttja fysikens lagar istället för att försöka trotsa dem och desperat flytta bromspunkter för att komma ikapp... SSM2009... :think2:

Att jag har 3 grader nere i garaget gör det ju inte jättelätt att meka, men jag försöker köra "powermeck" så håller man uppe kroppstemperaturen genom att vara aktiv :mrgreen:

Som en väldigt klok man sade. "Det är lugnt, jag har ju bara resten kvar" :lol:
(checka bilder i tråden om den Röda)
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
Hans Drangel
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 52
Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:09
Location: Stockholm

Re: Robert Serwanski MX-5 1994 (& lite Honda )

Post by Hans Drangel »

[/quote]
Nu känner jag ett påhopp för det som jag vill definiera som "Aktiv" alternativt "inspirerad" körstil.
Att jag dessutom relaterat till ämnet, lever i fullständig förnekelse att jag ens förnekar det gör ju inte
saker bättre :think2:

Skämt osido, jag vet att min körning är väldigt "attack". Som vi alla vet är detta inte det snabbaste sättet
att ta sig fram, men med tanke på de understyrningsproblem jag hade så vart jag tvungen att köra på just
"attack" för kunna få lite sidoförflyttning och inte endast däckslitage på framdäcken med "Toyoveck" :oops:[/quote]

Håller med Fredrik, det är absolut inget fel på din körstil (eller lite attack för den delen). Kul att du är igång med ny racer igen!

Väl mött på banorna i sommar!
// Hans Drangel
MX-5 NB 1999 Modifierad
Post Reply