Peter Dahlqvist; 2001 NB-FL, BRG

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
Post Reply
User avatar
peter dahlqvist
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 68
Joined: Fri 29 Feb 2008, 08:01

Peter Dahlqvist; 2001 NB-FL, BRG

Post by peter dahlqvist »

Är nu nästan klar med konverteringen till racerbil. Jag har koncentrerat mig på säkerheten;
- CC bur (egentligen gjord för NA utan glasruta men passar ganska bra, se bild. Det enda jag är inte nöjd med är att HTn inte passar genom att cabben är för högt upp nedfälld.)
- Sparco Sprint V fastsatt med hemmasnickrat extra lågt stolsfäste. (stolen passar jättebra, fästet är lite bökigt att skruva fast i golvet)
- Sparco 6p bälte.
- Koni rideheight kit
och såklart huvudströmbrytare (påbörjad) och dragöglor (ej klart).
- Toyo proxes R888 205x50x15 på OZ Superleggera 7x15
- 1 par feta vita stripes längsmed (hur skall man annars kännas igen)
- bromsbelägg Carbotech; XP8 & ?
Attachments
Miatan recefärdig April 2008_liten.jpg
Miatan recefärdig April 2008_liten.jpg (72.82 KiB) Viewed 985 times
IMG_0016_1.jpg
IMG_0016_1.jpg (23.36 KiB) Viewed 997 times
Last edited by peter dahlqvist on Wed 03 Sep 2008, 22:07, edited 5 times in total.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Nice! Ingen helbild? :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Kul - helt rätt att fixa bilen så den kan komma ut på bana först. Uppdateringarn kan komma sen. Man hittar mycket bakom ratten först 8)
Post Reply