Är nu nästan klar med konverteringen till racerbil. Jag har koncentrerat mig på säkerheten;
- CC bur (egentligen gjord för NA utan glasruta men passar ganska bra, se bild. Det enda jag är inte nöjd med är att HTn inte passar genom att cabben är för högt upp nedfälld.)
- Sparco Sprint V fastsatt med hemmasnickrat extra lågt stolsfäste. (stolen passar jättebra, fästet är lite bökigt att skruva fast i golvet)
- Sparco 6p bälte.
- Koni rideheight kit
och såklart huvudströmbrytare (påbörjad) och dragöglor (ej klart).
- Toyo proxes R888 205x50x15 på OZ Superleggera 7x15
- 1 par feta vita stripes längsmed (hur skall man annars kännas igen)
- bromsbelägg Carbotech; XP8 & ?
Peter Dahlqvist; 2001 NB-FL, BRG
- peter dahlqvist
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 68
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 08:01
Peter Dahlqvist; 2001 NB-FL, BRG
- Attachments
-
- Miatan recefärdig April 2008_liten.jpg (72.82 KiB) Viewed 1006 times
-
- IMG_0016_1.jpg (23.36 KiB) Viewed 1018 times
Last edited by peter dahlqvist on Wed 03 Sep 2008, 22:07, edited 5 times in total.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Nice! Ingen helbild?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5