Jens Fischlein MX5 - 94

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
Post Reply
fischlein
Posts: 52
Joined: Thu 16 Jul 2009, 11:08
Location: Bunkeflostrand

Jens Fischlein MX5 - 94

Post by fischlein »

Då är steget tagit, ämnet är inköpt och härmed "blir det officiellt". 1 st silverfärgad kärra vars mål är att rulla i Roadsport C/MX5 Cup till nästa säsong. Men det är väl så att ambitionerna överstiger plånboken :shock: Båge är i alla fall beställd, sen får vi se hur avancerat projektet blir.
Är helt och hållet blåbär :think2: när det gäller miata och till viss del även racing, så jag kommer nog att plåga er med mina frågor...

Hur i :evil: lägger man upp bilder då?! Tänk attFAQ hade svaret... ni får nöja er med bilden som bilaga.
Attachments
Miata.jpg
(408.55 KiB) Downloaded 14 times
Last edited by fischlein on Sun 19 Jul 2009, 22:08, edited 3 times in total.
Jens Fischlein
Bunkeflostrand, Sweden
Miata - 94
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by Fredrik Henriksson »

Välkommen!!!! :D Du kommer tycka det är detta är det roligaste du gjort!! :banana: :burnout:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Stefan Hemström
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 113
Joined: Sat 01 Mar 2008, 18:48
Location: Ekerö

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by Stefan Hemström »

fischlein wrote:Då är steget tagit, ämnet är inköpt och härmed "blir det officiellt". 1 st silverfärgad kärra vars mål är att rulla i Roadsport C/MX5 Cup till nästa säsong. Men det är väl så att ambitionerna överstiger plånboken :shock: Båge är i alla fall beställd, sen får vi se hur avancerat projektet blir.
Är helt och hållet blåbär :think2: när det gäller miata och till viss del även racing, så jag kommer nog att plåga er med mina frågor...
Jag borde väl kanske lägga upp någon bild på kärran också... hmmm... jag, tar det sen...

Välkommen till klubben och roligt att du planerar att börja rejsa. Det är många som har planer på att börja tävla nästa år. Troligen så får vi ett ganska stort antal bilar i roadsport C :banana:
Hälsningar
Stefan Hemström
--------------------------------------------------------------------------------
"Grönt är skönt", NB, 1,8l, Gula Koni, FM-fjädrar, R-däck ibland
SÅLD
I'll be back...
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by gokarting.nu »

Bilder Bilder Bilder!!!

1,6-1,8?????? bensin /diesel har den dragkrok? berätta!

Hoppas du kommer trivas i den här världen!
Forumet är fullt med manliga racing killar...


Ibland är det viktigt vid sådana här ögonblick med en bild, för att förstärka känslan så att säga
(:))HA HA.)
Attachments
...bry dig inte om mig, jag skojar bara...
...bry dig inte om mig, jag skojar bara...
ooh.man..jpg (66.39 KiB) Viewed 1645 times
Last edited by gokarting.nu on Thu 16 Jul 2009, 16:39, edited 2 times in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by Fredrik Henriksson »

Stefan Hemström wrote: Troligen så får vi ett ganska stort antal bilar i roadsport C :banana:
Vet 6 bilar utöver de som är aktiva idag och några till dyker säkert upp till vintern eller bara finns där när starten går 2010! :banana:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
fischlein
Posts: 52
Joined: Thu 16 Jul 2009, 11:08
Location: Bunkeflostrand

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by fischlein »

gokarting.nu wrote:Bilder Bilder Bilder!!!

1,6-1,8?????? bensin /diesel har den dragkrok? berätta!

Hoppas du kommer trivas i den här världen!
Forumet är fullt med manliga racing killar...
Det är en 1,8 turbodisel med automat. Tyvärr inget drag, men ny LGF skylt monterad av förra ägaren. :lol: Det står att det är en bensinare, jag tankar bensin, men den väsnas som en disel. Tyvärr måste jag medge att jag har ingen koll på motorn merän att det är 131 hk (96 kw), om det sedan är en 1,8 eller en 1,6a har jag ingen koll på. :oops:
Jens Fischlein
Bunkeflostrand, Sweden
Miata - 94
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by Torkel k »

Då har du en 1.6a. Om du menar allvar med att den låter som en diesel har du förmodligen oljud i dina hydrauliska ventillyftare. Kanske dags för ett oljebyte?

Grattis till ett bra val av både cup, klubb och bil! :bananahead:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by Peter Sandström »

Sleipner wrote:Då har du en 1.6a.
Nope! En -94 med 131 hk är en 1,8:a... :beat: ... :wink:

Lite kuriosa! Den måste vara omlackerad då silver metallic var den första färg att försvinna ur sortimentet, from -93 års modell...
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by Torkel k »

Peter Sandström wrote:
Sleipner wrote:Då har du en 1.6a.
Nope! En -94 med 131 hk är en 1,8:a... :beat: ... :wink:

Lite kuriosa! Den måste vara omlackerad då silver metallic var den första färg att försvinna ur sortimentet, from -93 års modell...
Skulle bara kolla om du var med! Okdå. Hjärnsläpp. :oops:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
fischlein
Posts: 52
Joined: Thu 16 Jul 2009, 11:08
Location: Bunkeflostrand

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by fischlein »

Sleipner wrote:Då har du en 1.6a. Om du menar allvar med att den låter som en diesel har du förmodligen oljud i dina hydrauliska ventillyftare. Kanske dags för ett oljebyte?

Grattis till ett bra val av både cup, klubb och bil! :bananahead:
Tackar! Jo, den tickar tydligt. Och det är alldeles säkert dags för ett byte, förra ägaren hade inte 100% koll på sin bil/servicear. Jag hoppas att det räcker med oljebyte så jag slipper "större motorrenoveringar".
Jens Fischlein
Bunkeflostrand, Sweden
Miata - 94
fischlein
Posts: 52
Joined: Thu 16 Jul 2009, 11:08
Location: Bunkeflostrand

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by fischlein »

Peter Sandström wrote:
Sleipner wrote:Då har du en 1.6a.
Nope! En -94 med 131 hk är en 1,8:a... :beat: ... :wink:

Lite kuriosa! Den måste vara omlackerad då silver metallic var den första färg att försvinna ur sortimentet, from -93 års modell...
I så fall är den ordentligt omlackad. Alltså man har tagit ut mattor, motor mm, för alla de utrymmena är sliver. Eller så är jag färgblind och så går den som ljusgrå. :roll: Sen å andra sidan köpte jag inte den för färgens skull :shock:
Jens Fischlein
Bunkeflostrand, Sweden
Miata - 94
fischlein
Posts: 52
Joined: Thu 16 Jul 2009, 11:08
Location: Bunkeflostrand

Re: Jens Fischlein MX5 - 94

Post by fischlein »

Då var bågen ifrån CC upphämtad och installerad. Installerad i garaget alltså...

EDIT: Då var även nya fälgar beställda, fick bli 15 x 7. Verkar ju funkar för de flesta även om man kanske får lite mer grepp med 15 x 8.
Jens Fischlein
Bunkeflostrand, Sweden
Miata - 94
Post Reply