Joachim Osbeck MX-5 1.8 -96

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Joachim Osbeck MX-5 1.8 -96

Post by Fredrik Henriksson »

Crazy Ivan wrote:
Sen kan man ju diskutera om konceptet kanske skall vara: Klantig produkt i rätt tid - Hutlösa priser - och produktutvecklingen gjord av kunderna......... :shock: :D
Ge dom nu inga smarta affärstips! ;) :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Joachim Osbeck MX-5 1.8 -96

Post by Josen »

Då fick man lite gjort

HT har nu platsruta i 2 mm lexan ( några kg men inte så många som jag trodde ), fick ut rutan hel till
skillnad från andra ;)

Lite lärdomar
- Malla ut noga innan du börja nita dit den ( fick ändå kladda med justera när jag kom ut till kanterna )
- Sätt dit den i mitten första och jobba dig noga nit för nit ut mot rundgångar och kanter,
- Fuskar man så straffer det sig med att rutan bucktar ut. Alltså nit för nit. Körde med 4.8 mm nit utan brickor på distansen 100 mm ca
ht_lexan.jpg
ht_lexan.jpg (82.98 KiB) Viewed 782 times
Plast-lock och CAI med Green cotton
Plast locken gjorde jag själv i ugnen och några enkla bygg-beslag fixar ditsättningen, inte höjdar på passform eller finish men duger för race tror jag ;)
Insuget blev en höjdare, pyssel pyssel men bilen svara grymt bättre och brötar på gott:) kan vara inbillning ;). Borde bli bättre här med kall-luft och kortare insug ?
Men den LÅTER nu, Simons burken bak verkar tappa mera och mera :( Om det blit show-race på Mantorp lär jag låta mera än STCC bilarna :P :shock: komiskt.... bra PR för MX-5 Cup ? :shock:
intake.jpg
intake.jpg (83.05 KiB) Viewed 790 times
Får bli shake-down på torsdag Falkenberg ( kanske får Niklas nöjet ge mig en svartflagg :twisted: ) men har ju vanan på dem från Falkenberg . Såg att det var fullt på SVKG men varken Niklas eller Fredrik skall köra ? Eller har ni inte råd p.g.a SSK ;)

Hackat på web-shopen och det börjar svänga in nu
- Design sitter hyfsat ( KISS principen gäller )
- Fixar lite med projekt bilar
- Fått avtalen underskrivna av Mazda Sverige :)

Måste fixa
- Databas-moduler för frakt lösningar ( posten, buss-gods och UPS ) test köra frakt priser
- Uppdatera texter och kontakt info
- Börja ösa in delar och prissätta rätt ;)
- Fixa klatschig första sida med lite bilar och länkar till viktiga sajter ( undra vilka det kan bli...)
- Lösa kort-betalningsmoduler
- Test köra alla sekvenser
- Börja fixa Tech doc
- Justera sprängskisser

Finns åsikter på design och logik är det bara att ösa på- tål vad som helst ;)

http://www.mx5store.se
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Joachim Osbeck MX-5 1.8 -96

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Får bli shake-down på torsdag Falkenberg ( kanske får Niklas nöjet ge mig en svartflagg :twisted: ) men har ju vanan på dem från Falkenberg . Såg att det var fullt på SVKG men varken Niklas eller Fredrik skall köra ? Eller har ni inte råd p.g.a SSK ;)
Nån måste ju hålla ordning på er också, svårt att svartflagga för ljud och köra samtidigt.
Håll dig på banan och fatta inte eld så slipper vi jobba så mycket. :)

Undrar hur många Simonsburkar man hinner med på en Appleburk, kanske är kvalité billigare i längden?
Post Reply