Nu har jag beställt nya belägg till bilen. De främre är helt slut och de bakre börjar också ta slut. De bakre har hållit för två uppsättningar frambelägg.
Den främsta anledningen till att jag beställde nya belägg nu, är att jag är farligt nära att åka ner till Spa och Nürburgring om två veckor. Bilen behöver då nya belägg, ny vätska, ny olja och en allmän översyn.
Jag sitter och velar om jag ska åka eller inte, främst pga att det kostar... Ja inte själva banavgiften, men färja, bensin, hotell, mat, osv. Det springer snabbt iväg och detta är vä egentligen pengar som ingår i bilbyggarbudgeten, men suget till framförallt Spa är svårt. En bonus är att även GP-slingan i Nürburg är öppen den helge, så det känns givet att prova.
Beläggen blev förresten, hrm, host, .... EBC Yellowstuff. Fanns i lager hos MX5 parts och snabb leverans är A o O om det öht slka bli nån resa. Nåt som talar lite emot är att det inte är nån dröm att sitta 200+ mil T o R Skåne- Belgien i min lilla bil...
Nu ska Jag bara fixa Olja, filter och en hjulinställning som passar Toyodäcken, för det känns ju givet att de ska åka på.
Fast gillar de 200+ mil på Autobahn med -2 till -3 i camber?

Eller kommer de att ta slut?
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp