Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Nu har jag blivit av med lite extra vikt.
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Funkar den som den ska nu då?
Du nämnde något om att den gick dåligt?
Du nämnde något om att den gick dåligt?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Den funkar fortfarande inte som den ska.
När man ska accelerera så känner man hur den motarr och stannar upp i accet.
Lite som när en catalysator blivit igen satt.
Fast då skulle bilen dragit mycket mer bensin.
När man ska accelerera så känner man hur den motarr och stannar upp i accet.
Lite som när en catalysator blivit igen satt.
Fast då skulle bilen dragit mycket mer bensin.
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Hur får jag bort servo fästet?
Paneler och packningar verkar inte sitta dom det ska på flera ställen!
När jag synade motorn så förstår jag att det är oljigt ovh skitigt överallt.Paneler och packningar verkar inte sitta dom det ska på flera ställen!
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Diffästet tas bort genom att knacka bak hylsan så du kommer åt med en hylsa.
Det kan behövas värme och "milt" våld.
Eh, ja, servopumpsfästet från h_vetet ska det ju vara
Det kan behövas värme och "milt" våld.
Eh, ja, servopumpsfästet från h_vetet ska det ju vara
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Jag rättar Falk med att säga att servofästet tas bort genom att knacka bort hylsan.
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Jag misstänkte att det kanske var på det viset.
Skulle varit ute och använt milt våld på servofästet ikväll, men sitter istället i soffan med en ond men läkande rygg efter att kiropraktorn låst upp min rygg som gått i baklås!
Skulle varit ute och använt milt våld på servofästet ikväll, men sitter istället i soffan med en ond men läkande rygg efter att kiropraktorn låst upp min rygg som gått i baklås!
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Tjena Mattias vår bästa barista!
Hur är det med ryggen?
Fått ordning på servon?
Hur är det med ryggen?
Fått ordning på servon?
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Tackar den som frågar!
Ryggen är mycket bättre och servofästet är borttaget!
Jag var ute och körde en runda i kväll och det ska nog funka att köra med min lösning!
Det blev ingen loop, utan ena hålet är helt pluggat medans det sitter en bit slang kvar i andra hålet som också är pluggat änden!
När jag prov bromsade så låste det upp höger fram hela tiden, vilket jag tyckte var märkligt.
När jag kom hem så kollade jag lufttrycket i däcken och då hade höger fram 0.5 mindre i tryck, så vi får hoppas att det var därför det låste upp.
Där emot så går bilen väldigt krassligt vid gaspådrag!
Jag bytte tänkablarna mot nya för att se om det var dom som spökade men när jag skulle sätta dit dom nya så tappade jag bort tändföljden, vilket resulterade i att bilen gick nästan inte alls!
Min tanke just nu var att jag skulle kolla att tändningen står rätt!
Men frugan ringde just i matklockan så det får väl vara färdigt mekat för ikväll!
Ryggen är mycket bättre och servofästet är borttaget!
Jag var ute och körde en runda i kväll och det ska nog funka att köra med min lösning!
Det blev ingen loop, utan ena hålet är helt pluggat medans det sitter en bit slang kvar i andra hålet som också är pluggat änden!
När jag prov bromsade så låste det upp höger fram hela tiden, vilket jag tyckte var märkligt.
När jag kom hem så kollade jag lufttrycket i däcken och då hade höger fram 0.5 mindre i tryck, så vi får hoppas att det var därför det låste upp.
Där emot så går bilen väldigt krassligt vid gaspådrag!
Jag bytte tänkablarna mot nya för att se om det var dom som spökade men när jag skulle sätta dit dom nya så tappade jag bort tändföljden, vilket resulterade i att bilen gick nästan inte alls!
Min tanke just nu var att jag skulle kolla att tändningen står rätt!
Men frugan ringde just i matklockan så det får väl vara färdigt mekat för ikväll!
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Idag har jag varit ute och provkört lite.
Styrningen var ganska tung när jag svängde åt vänster och lite lättare åt höger, men det är inte så många vänstersvängar på Falkenberg så det får funka!
Medans jag provkörde så svängde jag in på Shell och tankade och tvättade bilen. När jag kom hem igen så lät bilen mycket sämre än innan.
Ett oroväckande slammer hördes från motorn.
Jag körde det gammla tricket med en skruvmejsels handtag mot örat och spetsen mot motorn för att lokalisera eventuellt trasiga lager.
Ganska så snabbt lokaliserade jag ljudet till främre delen på motorn, närmare bestämt remhjulen.
Det visade sig att vevaxelbulten sitter lös!!!
Är det något som är vanligt på dom här kärrorna?
Styrningen var ganska tung när jag svängde åt vänster och lite lättare åt höger, men det är inte så många vänstersvängar på Falkenberg så det får funka!
Medans jag provkörde så svängde jag in på Shell och tankade och tvättade bilen. När jag kom hem igen så lät bilen mycket sämre än innan.
Ett oroväckande slammer hördes från motorn.
Jag körde det gammla tricket med en skruvmejsels handtag mot örat och spetsen mot motorn för att lokalisera eventuellt trasiga lager.
Ganska så snabbt lokaliserade jag ljudet till främre delen på motorn, närmare bestämt remhjulen.
Det visade sig att vevaxelbulten sitter lös!!!
Är det något som är vanligt på dom här kärrorna?
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Johan Hedström, inte ägare till någon MX-5 (just nu iallafall)
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Tack så mycket Johan, efter den läsningen så får jag nog gå ut en runda i garaget igen för att se om jag står med kort eller lång näsa.
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Jag fick fram att jag hade den sämre varianten av vevaxel!
Har ej testköra ännu.
Tävlingshelgen börjar i morgon, jag borde skaffa en ny bult...
Men eventuellt så blir det bara till att dra åt och limma bulten!
Efter att spänt till bulten lite så lät motorn mycket bättre igen.Har ej testköra ännu.
Tävlingshelgen börjar i morgon, jag borde skaffa en ny bult...
Men eventuellt så blir det bara till att dra åt och limma bulten!
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Efter att har limmat fast bulten och ställt tändningen så gick bilen mycket piggare.
Det blev fredag morgon och dags för den sista rachelgen i år för MX-5 Cupen.
Det var ett ganska så kasst upplägg med kval på fredagen, och hade tävlingen gått på nån annan bana än på min hemmabana så hade jag troligen inte åkt denna tävlingen.
Jag hade väldigt låga förväntningar denna helgen då jag hela sommaren kört med en bil som både läckt olja och vatten samt haft en väldigt ryckig motorgång.
Men det verkar som att efter att jag monterat bort servot så självläkte bilen och svettades bara ut minimalt med vätskor.
På träningen så gick jag ut med däcktrycket ställt efter PSI skalan istället för bar,vilket resulterade i att jag blev 21:a snabbaste bilen med en bästa tid på 56.147s och varmtyck i däcken på 1,5 bar.
Efter det så kunde det ju bara bli bättre till kvalet!
Pumpar däcken och kollar att dom visar rätt tryck med en annan tryckmätare som har en tydligare bar skala på gradskivan!
På kvalet så kändes bilen något bättre och jag hoppades på en lite med framskjuten startposition än den 21:a tiden jag hade på testet.
ICKE, det blev en 25:e tid och en blygsam förbättring med 0.018s på bästa tiden.
Tankarna på fredagskvällen gick lite åt hållet att motorn säkert kommer att gå sönder ändå och då är det kanske lika bra att ligga sist i fältet.
På lördagsmorgonen så lånade jag en annan däcktrycksmätare och mäter upp däcktrycket till 2,0 och 2,2 vilket ju är ett ganska bra varmtryck, problemet är bara att detta var kalltrycket i däcken!
Inte konstigt att det inte gick snabbare i kvalet.
I Race 1 startade jag näst längst bak i högra ledet och till vänster om mig hade jag #83 Bertil Thorsson.
Bertil har en bil som är riktigt snabb men han kör ju lite väl långsamt i kurvorna och är riktigt svår att ta sig förbi.
Min prio 1 var att inte hamna efter Bertil i starten, vilket ju var ett helt overkligt senario då hans bil är så många ggr snabbare än min.
Men jag lyckades efter ett tag köra i kapp Bertill och efter ett par mycket hårda fighter så lyckades jag pressa mig förbi och skapade en liten lucka till honom och passerade så småningom också Conny Lundell.
Och eftersom ett helt koppel med bilar hade ställt till det för sig under racet så slutade jag på en 19:e plats i racet och som 4:e bil i klass standard.
Efter målgång så lät det lite mycket om motorn och efter en snabb koll så hade vevaxelbulten lossnat igen.
Det visade sig att jag hade räknat fel in omvandlingen mellan foot-pound och Nm och bara dragit bulten med 60Nm istället för 110Nm.
Det var bara att lossa bulten och lägga på med limm och sen dra dit den lite på känn, den skulle ju bara behöve hålla 15 minuter till ca.
Även om jag nu körde med rätt tryck under racet så blev bästa tiden i racet 0.241s långsammare än under kvalet.
Söndag!
Race 2 startade jag lite längre fram, men hade min eviga stoppklots Bertil framför mig, men det var ju inget jag kunde göra något åt då han är förväntad att avancera snabbt framåt med sin snabba bil!
Denna gången så kunde jag t o m se startljusen vilket jag inte kunde i race 1.
Fick till en hyfsad start fast det spann ganska bra höger bak då jag kör utan diffspärr.
Kom plötsligt ifatt Bertill och kastade mig ut till vänster och körde om honom. Men lagom till kurva 1 så var han uppe jämsides med mig på innern.
Sen följdes vi åt side by side genom kurva 2,3 och 4 sen lyckades jag pressa mig framför honom i esset och skapade en liten lucka genom högfartskurvan.
På toppen av högfartskurvan så hade jag riktigt bra fart och var på väg om Thomas Sörqvist när han tillsynes helt ovetandes om min existens bytte spår och om jag inte hade låst upp alla fyra hjulen så hade han nog slutat i muren på vänstersidan efter högfartskurvan.
Vid inbromsningen så tappade jag farten lite och min chans att avancera i fältet dom första stökiga och lite långsammare varven var förbi.
Nu fick jag byta taktik till att jobba stenhårt på sena inbromsningar och tuffare omkörningar som oftast fick ske på utsidan av dom andra bilarna, då jag oftast var sist fram till kurvorna men var tvungen till att försöka mig på omkörningar bara för att störa dom andras körning och visa att jag var där.
Jag blev tillslut uppkommen av dom andra bilarn och hade några fina fighter med Conny Lundell och bytte lite färg med Nils-Erik Persson i våran kamp om 3:e platsen i standard klassen.
Tillslut så fick jag nöja mig med ännu en 19:e plats i racet och ännu en 4:e plats i klass standard.
Trots att jag slogs om dom sista platserna i båda racen så hade jag en fantastiskt rolig helg. och vill bara tacka mina närmsta kombattanter och kanske ett lite större tack till Bertil Thorsson som med sin lite aviga körstil faktiskt gjör att det blir spännande racing även längre bak i fältet!
Jag tackar hela organisationen för en bra första säsong i RX-5 cupen.
Vi ses nästa år!
Det blev fredag morgon och dags för den sista rachelgen i år för MX-5 Cupen.
Det var ett ganska så kasst upplägg med kval på fredagen, och hade tävlingen gått på nån annan bana än på min hemmabana så hade jag troligen inte åkt denna tävlingen.
Jag hade väldigt låga förväntningar denna helgen då jag hela sommaren kört med en bil som både läckt olja och vatten samt haft en väldigt ryckig motorgång.
Men det verkar som att efter att jag monterat bort servot så självläkte bilen och svettades bara ut minimalt med vätskor.
På träningen så gick jag ut med däcktrycket ställt efter PSI skalan istället för bar,vilket resulterade i att jag blev 21:a snabbaste bilen med en bästa tid på 56.147s och varmtyck i däcken på 1,5 bar.
Efter det så kunde det ju bara bli bättre till kvalet!
Pumpar däcken och kollar att dom visar rätt tryck med en annan tryckmätare som har en tydligare bar skala på gradskivan!
På kvalet så kändes bilen något bättre och jag hoppades på en lite med framskjuten startposition än den 21:a tiden jag hade på testet.
ICKE, det blev en 25:e tid och en blygsam förbättring med 0.018s på bästa tiden.
Tankarna på fredagskvällen gick lite åt hållet att motorn säkert kommer att gå sönder ändå och då är det kanske lika bra att ligga sist i fältet.
På lördagsmorgonen så lånade jag en annan däcktrycksmätare och mäter upp däcktrycket till 2,0 och 2,2 vilket ju är ett ganska bra varmtryck, problemet är bara att detta var kalltrycket i däcken!
Inte konstigt att det inte gick snabbare i kvalet.
I Race 1 startade jag näst längst bak i högra ledet och till vänster om mig hade jag #83 Bertil Thorsson.
Bertil har en bil som är riktigt snabb men han kör ju lite väl långsamt i kurvorna och är riktigt svår att ta sig förbi.
Min prio 1 var att inte hamna efter Bertil i starten, vilket ju var ett helt overkligt senario då hans bil är så många ggr snabbare än min.
Men jag lyckades efter ett tag köra i kapp Bertill och efter ett par mycket hårda fighter så lyckades jag pressa mig förbi och skapade en liten lucka till honom och passerade så småningom också Conny Lundell.
Och eftersom ett helt koppel med bilar hade ställt till det för sig under racet så slutade jag på en 19:e plats i racet och som 4:e bil i klass standard.
Efter målgång så lät det lite mycket om motorn och efter en snabb koll så hade vevaxelbulten lossnat igen.
Det visade sig att jag hade räknat fel in omvandlingen mellan foot-pound och Nm och bara dragit bulten med 60Nm istället för 110Nm.
Det var bara att lossa bulten och lägga på med limm och sen dra dit den lite på känn, den skulle ju bara behöve hålla 15 minuter till ca.
Även om jag nu körde med rätt tryck under racet så blev bästa tiden i racet 0.241s långsammare än under kvalet.
Söndag!
Race 2 startade jag lite längre fram, men hade min eviga stoppklots Bertil framför mig, men det var ju inget jag kunde göra något åt då han är förväntad att avancera snabbt framåt med sin snabba bil!
Denna gången så kunde jag t o m se startljusen vilket jag inte kunde i race 1.
Fick till en hyfsad start fast det spann ganska bra höger bak då jag kör utan diffspärr.
Kom plötsligt ifatt Bertill och kastade mig ut till vänster och körde om honom. Men lagom till kurva 1 så var han uppe jämsides med mig på innern.
Sen följdes vi åt side by side genom kurva 2,3 och 4 sen lyckades jag pressa mig framför honom i esset och skapade en liten lucka genom högfartskurvan.
På toppen av högfartskurvan så hade jag riktigt bra fart och var på väg om Thomas Sörqvist när han tillsynes helt ovetandes om min existens bytte spår och om jag inte hade låst upp alla fyra hjulen så hade han nog slutat i muren på vänstersidan efter högfartskurvan.
Vid inbromsningen så tappade jag farten lite och min chans att avancera i fältet dom första stökiga och lite långsammare varven var förbi.
Nu fick jag byta taktik till att jobba stenhårt på sena inbromsningar och tuffare omkörningar som oftast fick ske på utsidan av dom andra bilarna, då jag oftast var sist fram till kurvorna men var tvungen till att försöka mig på omkörningar bara för att störa dom andras körning och visa att jag var där.
Jag blev tillslut uppkommen av dom andra bilarn och hade några fina fighter med Conny Lundell och bytte lite färg med Nils-Erik Persson i våran kamp om 3:e platsen i standard klassen.
Tillslut så fick jag nöja mig med ännu en 19:e plats i racet och ännu en 4:e plats i klass standard.
Trots att jag slogs om dom sista platserna i båda racen så hade jag en fantastiskt rolig helg. och vill bara tacka mina närmsta kombattanter och kanske ett lite större tack till Bertil Thorsson som med sin lite aviga körstil faktiskt gjör att det blir spännande racing även längre bak i fältet!
Jag tackar hela organisationen för en bra första säsong i RX-5 cupen.
Vi ses nästa år!
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Testade lite nya fälga i kväll, vad tycks?
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Matte P wrote:Testade lite nya fälga i kväll, vad tycks?
Då är vi två... 17" Mini fälgar med gamla gat däck på för vintern!
#87 Philip Carlson
Racer: 1,8 Mazda MX-5 -96
Trackday: Mini JCW GP -06
Daily driver: 1,6 Mazda MX-5 -01
Weekend warrior: Porsche 993 Techart -95
Racer: 1,8 Mazda MX-5 -96
Trackday: Mini JCW GP -06
Daily driver: 1,6 Mazda MX-5 -01
Weekend warrior: Porsche 993 Techart -95
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
ser ju gör snyggt ut på din ju!
var ET bra eller behövs det lite spacer?
jag ska testa med spacer på mina.
mina behöver nog skos om också.
var ET bra eller behövs det lite spacer?
jag ska testa med spacer på mina.
mina behöver nog skos om också.
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Nä dom passar bra! Ska iof inte köras med mer än till bilprovningen i vår. Annars bara vara något bilen kan stå på istället för R-däck när den flyttas runt under vinternMatte P wrote:ser ju gör snyggt ut på din ju!
var ET bra eller behövs det lite spacer?
jag ska testa med spacer på mina.
mina behöver nog skos om också.
#87 Philip Carlson
Racer: 1,8 Mazda MX-5 -96
Trackday: Mini JCW GP -06
Daily driver: 1,6 Mazda MX-5 -01
Weekend warrior: Porsche 993 Techart -95
Racer: 1,8 Mazda MX-5 -96
Trackday: Mini JCW GP -06
Daily driver: 1,6 Mazda MX-5 -01
Weekend warrior: Porsche 993 Techart -95
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Flyttas runt...?Seglan wrote:Annars bara vara något bilen kan stå på istället för R-däck när den flyttas runt under vintern
Ska den inte vara uppallad då?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
TPR wrote:Flyttas runt...?Seglan wrote:Annars bara vara något bilen kan stå på istället för R-däck när den flyttas runt under vintern
Ska den inte vara uppallad då?
Det beror helt på vad som ska göras med den i vinter
#87 Philip Carlson
Racer: 1,8 Mazda MX-5 -96
Trackday: Mini JCW GP -06
Daily driver: 1,6 Mazda MX-5 -01
Weekend warrior: Porsche 993 Techart -95
Racer: 1,8 Mazda MX-5 -96
Trackday: Mini JCW GP -06
Daily driver: 1,6 Mazda MX-5 -01
Weekend warrior: Porsche 993 Techart -95
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Det händer verkligen ingenting på bilfronten i mitt garage!
Som vanligt så betalar jag in medlemsavgiften till FMK på fel sida av årsmötet och då är det ingen som lägger in mej som medlem, utan jag får betala en gång till och så får jag en gratis träning på banan istället.
Det är ju ganska okej i sig, men nu blir ju allting så jävla komplicerat pga LOTS...
jag hatar verkligen en massa system som betyder ännu fler användarnamn och lösenord
Bilen blev dock besiktigad i tid under våren och har rullat mest varje dag till och från glasskafet under sommaren.
Frugan fixade lite rejsigare läte på original avgassystemet mot dom högre nya farthindren vid en ny rondell, hon har väl hört mig klaga på att jag inte hör min egna bil näve jag ligger i klunga på banan
Nu så ligger både racecat, dämpare, grenrör och rörstumpar i garaget för att bygga nytt racesystem så på den fronten så är det ingen fara.
Men efter att ha sålt vårat stora kafé inne i Falkenberg så fick vi i våras tid till att se över vårat hus där hemma.
Det resulterade i en helrenovering på fasaden både inne och utomhus, alla innerväggar och golv åkte ut och nya har gjutits.
Därför så har garaget fyllts till bredden med möbler och skit från bygget och ni som varit i mitt garage vet att jag har ett STORT garage. (=massor av skit)
Men jag siktar ändå på att lyckas få till ett nytt avgassystem och vara med och rensa på Falkenberg om nån månad.
Jag skriver nog denna text i förhoppning att jag ska tvinga mig själv att bli klar med bilen i tid eller för att lägga ut krokar om att jag kanske kommer att hamna i tidsnöd och kanske kan behöva hjälp med svetsning och grejer strax innan tävlingshelgen..
Jag glömde skriva att vi han bygga om och totalrenovera vårat strandkafe också i våras
Som vanligt så betalar jag in medlemsavgiften till FMK på fel sida av årsmötet och då är det ingen som lägger in mej som medlem, utan jag får betala en gång till och så får jag en gratis träning på banan istället.
Det är ju ganska okej i sig, men nu blir ju allting så jävla komplicerat pga LOTS...
jag hatar verkligen en massa system som betyder ännu fler användarnamn och lösenord
Bilen blev dock besiktigad i tid under våren och har rullat mest varje dag till och från glasskafet under sommaren.
Frugan fixade lite rejsigare läte på original avgassystemet mot dom högre nya farthindren vid en ny rondell, hon har väl hört mig klaga på att jag inte hör min egna bil näve jag ligger i klunga på banan
Nu så ligger både racecat, dämpare, grenrör och rörstumpar i garaget för att bygga nytt racesystem så på den fronten så är det ingen fara.
Men efter att ha sålt vårat stora kafé inne i Falkenberg så fick vi i våras tid till att se över vårat hus där hemma.
Det resulterade i en helrenovering på fasaden både inne och utomhus, alla innerväggar och golv åkte ut och nya har gjutits.
Därför så har garaget fyllts till bredden med möbler och skit från bygget och ni som varit i mitt garage vet att jag har ett STORT garage. (=massor av skit)
Men jag siktar ändå på att lyckas få till ett nytt avgassystem och vara med och rensa på Falkenberg om nån månad.
Jag skriver nog denna text i förhoppning att jag ska tvinga mig själv att bli klar med bilen i tid eller för att lägga ut krokar om att jag kanske kommer att hamna i tidsnöd och kanske kan behöva hjälp med svetsning och grejer strax innan tävlingshelgen..
Jag glömde skriva att vi han bygga om och totalrenovera vårat strandkafe också i våras
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
Hinner inte få ordning på bilen innan Falkenberg tyvärr, så istället så blir det att åka till gälleråsen nu på tisdag och testa på att köra legend Cars
Kommer bli göörsköj!
Kommer bli göörsköj!
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Re: Mattias Pålsson, Na 1.6 -90
jag var iväg till gälleråsen och testade att köra ledgend car, en mycket hetsig men rolig bil att köra.
synd var att det inte fans någon konkurans om första platsen, bara att rulla hem bucklan från träning till sista heatet.
Efter vitern (2016) så var det dags att bygga nytt avgassystem, då innehållet i den gammla catten har lossnat och ibland täpper till flödet så att motorn nästan dör.
eftersom det ändå skulle byggas nytt så tyckte jag det var dags att trimma avgassidan.
racecat, dämpare och extractorgrenrör var redan inköpta när jag skulle inhandla avgaspackningen.
När jag kom hem och jämförde packningen mot grenröret så passar den inte!
Antingen har jag fått fel packning! Eller så är grenröret till en 1,8a! Eller så har jag fel motor i bilen!
Det blev iaf inte bytt något avgassystem och därför blev bilen varken besiktigad för gata eller bana förra året!
jag ska göra ett nytt försök att fixa bilen nu i vår.
synd var att det inte fans någon konkurans om första platsen, bara att rulla hem bucklan från träning till sista heatet.
Efter vitern (2016) så var det dags att bygga nytt avgassystem, då innehållet i den gammla catten har lossnat och ibland täpper till flödet så att motorn nästan dör.
eftersom det ändå skulle byggas nytt så tyckte jag det var dags att trimma avgassidan.
racecat, dämpare och extractorgrenrör var redan inköpta när jag skulle inhandla avgaspackningen.
När jag kom hem och jämförde packningen mot grenröret så passar den inte!
Antingen har jag fått fel packning! Eller så är grenröret till en 1,8a! Eller så har jag fel motor i bilen!
Det blev iaf inte bytt något avgassystem och därför blev bilen varken besiktigad för gata eller bana förra året!
jag ska göra ett nytt försök att fixa bilen nu i vår.
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
NA 1.6 standard #79
Falkenberg