Victor wrote:Kul med en med liknande ambitioner som jag
Jag har bilder från när jag monterade min båge i en tråd på Miataklubbens forum. Kom ihåg att du måste tillverka främre fästplattor själv eftersom det inte medföljer några.
Jag är sugen på skalstolar också men min tjej säger att hon inte vill åka i sådana obekväma stolar (men som du säger, man kan ju inte bara byta på ena sidan, ser ju inte särskilt snyggt ut)
Hur fungerar R1R-däcken för bankörning? Jag tänker mest på hållbarhet men även greppet.
Ja den tråden har jag läst igenom ett par gånger nu. Den kan nog säkert komma till hjälp sen när det väl blir dags.
Nu har jag ju bara provsuttit stolarna ett par minuter men tycker de verkade väldigt lovande även ur komfortsynpunkt, och har läst om flera som har samma (Sparco Sprint), och inte upplever några problem även vid längre färder. Däremot är det väl inte helt ovanligt att rör-ramsstolar inte åldras med samma värdighet som glasfiberstolar. Om det även gäller dessa låter jag vara osagt då jag inte sett några klagomål iaf. Däremot är de rätt smala så man får inte ha för breda höfter. Hehe.
Jag har dessvärre inte prövat R888 eller något "riktigt R-däck", men de är iaf betydligt bättre än original-däcken som satt på som nog ändå var något vassare än standard-däck. Upplevde inte att dessa tappade något fäste alls under mina 6-7 minuters-pass ute på banan iaf. Kallgreppet var inte fy skam heller, bättre än däcken jag hade innan iaf, och de däcken blev ju bara sämre med temperatur, medan dessa blev bättre.
Ang. slitage har jag inte använt dem så mycket att jag vågar uttala mig. Men enligt däckverkstan (TWS i Nacka) så skulle de hålla ungefär 75% så länge som "vanliga däck". Men jag hoppas ju på att klara mig på ett set däck/år, även om jag inte alls har någon vidare uppfattning om vad som är normalt däckslitage när man börjar ta ut bilen på bana och dylikt.