Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Efter att ha tummat på en försäljningsbrochyr sedan 1990 har jag nu ÄNTLIGEN köpt en Miata
Jag tog racinglicens 2004 och har kört lite långlopp i NSHC men det börjar bli ganska många år sedan. Och att vara med i ett racingteam är inte aktuellt igen. Jag stod flaggvakt på Velodroomeloppet 2007 när cuppen gick där och insåg genast att det antagligen är racing som man kan ha råd med på egen hand!
Jag gick med i klubben och dom sista två åren har jag gått i lite mera konkreta köptankar och nu har det alltså blivit av! Det är Pettsons fel egentligen, som beordrade mig att köpa bilen som en bekant till honom ägde!
Han och en kompis tog dessutom licens samtidigt med mig i var sin Miata , jag körde långlopps Golf .
Det är en riktig Krigarprinsessa jag köpt m a o rätt så härjad men i mina ögon är hon vacker
Dom rätta tillbehören som kom med vid köpet var: En båge och en hardtopp (med sollucka!), breda orginalfälgar och hårda sänkfjädrar.
Dom inte fullt så rätta är: Lite rost, olja som läcker lite här o där, en murken cab samt en totalslut stötdämpare. Dom snart 19tusen milen har även satt sina spår i karossen som jag upplever som ganska mjuk.
Åtgärdsplanen ser ut ungefär så här:
Snarast
Fixa R-däck, godkänd stol, bälten och allt annat för att få en vagnbok. Få hem o montera transpondern som Andreas köpt Köpa en dämpare.
I vinter
Byta alla bussningar i hjulupphängningen, köpa K-Sport dämpare, racing bromsbelägg och se vilka stag som går att sätta dit för att få henne styvare, kanske lätta lite, köpa mer R-däck .
Ambition:
Minst en eller ett par bandagar innan säsongen är slut.
Men förhoppningsvis (med vagnbok) onsdagsträningar på Gälleråsen.
Och att köra CUPPEN nästa år!
Jag tog racinglicens 2004 och har kört lite långlopp i NSHC men det börjar bli ganska många år sedan. Och att vara med i ett racingteam är inte aktuellt igen. Jag stod flaggvakt på Velodroomeloppet 2007 när cuppen gick där och insåg genast att det antagligen är racing som man kan ha råd med på egen hand!
Jag gick med i klubben och dom sista två åren har jag gått i lite mera konkreta köptankar och nu har det alltså blivit av! Det är Pettsons fel egentligen, som beordrade mig att köpa bilen som en bekant till honom ägde!
Han och en kompis tog dessutom licens samtidigt med mig i var sin Miata , jag körde långlopps Golf .
Det är en riktig Krigarprinsessa jag köpt m a o rätt så härjad men i mina ögon är hon vacker
Dom rätta tillbehören som kom med vid köpet var: En båge och en hardtopp (med sollucka!), breda orginalfälgar och hårda sänkfjädrar.
Dom inte fullt så rätta är: Lite rost, olja som läcker lite här o där, en murken cab samt en totalslut stötdämpare. Dom snart 19tusen milen har även satt sina spår i karossen som jag upplever som ganska mjuk.
Åtgärdsplanen ser ut ungefär så här:
Snarast
Fixa R-däck, godkänd stol, bälten och allt annat för att få en vagnbok. Få hem o montera transpondern som Andreas köpt Köpa en dämpare.
I vinter
Byta alla bussningar i hjulupphängningen, köpa K-Sport dämpare, racing bromsbelägg och se vilka stag som går att sätta dit för att få henne styvare, kanske lätta lite, köpa mer R-däck .
Ambition:
Minst en eller ett par bandagar innan säsongen är slut.
Men förhoppningsvis (med vagnbok) onsdagsträningar på Gälleråsen.
Och att köra CUPPEN nästa år!
Last edited by hclund on Fri 02 Jul 2010, 23:46, edited 1 time in total.
Christian Lund
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Bra jobbat Pettson och välkommen som miata-ägare Christian, vi ses på banorna framöver.hclund wrote: ...
Jag gick med i klubben och dom sista två åren har jag gått i lite mera konkreta köptankar och nu har det alltså blivit av! Det är Pettsons fel egentligen, som beordrade mig att köpa bilen som en bekant till honom ägde!
...
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Dunderkul.
Pettson har inte lurat dig:)
Du kommer få superkul!
OCH RÄTT FÄRG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pettson har inte lurat dig:)
Du kommer få superkul!
OCH RÄTT FÄRG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Nädu, denna blänker jugokarting.nu wrote:OCH RÄTT FÄRG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Ja Christian de kommer bli skitkul Rappa på lite nu, tror de finns platser kvar på SSM
De e mycke nu...
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Nu ska jag bara kolla hur andra har löst den ekvationen innan jag börjar montera.
Last edited by hclund on Fri 02 Jul 2010, 23:48, edited 1 time in total.
Christian Lund
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Här går det undan!
Falkenber Christian, Falkenberg:)
Falkenber Christian, Falkenberg:)
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Jag har köpt fyra fälgar med trippelåttor på! Visserligen 195or, men kan Jimmy köra på sånna kan väl jag .
Jag tror att en av mina fälgar som sitter på kan vara lite vind Det är svårbedömt när man har en dämpare bak som inte funkar alls . Dom är begagnade, ska enl säljaren på WV GTI forumet bara ha gått 30-40 mil gata. Bussgods gör sitt bästa för att höja spänningen! Så här såg det ut när jag tryckte på "sök paket" nu på måndagsförmiddagen (kolla datumen) .
Jag tror att en av mina fälgar som sitter på kan vara lite vind Det är svårbedömt när man har en dämpare bak som inte funkar alls . Dom är begagnade, ska enl säljaren på WV GTI forumet bara ha gått 30-40 mil gata. Bussgods gör sitt bästa för att höja spänningen! Så här såg det ut när jag tryckte på "sök paket" nu på måndagsförmiddagen (kolla datumen) .
Christian Lund
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Från början hade jag tänkt att lacka om fälgarna mattsvarta, men nu börjar jag tveka,
ser lite rejsigt ut med vita
Orginalfälgen som satt höger bak är inlämnad på riktning! Den var helt skev på insidan!
Staget som håller krängaren var av på den sidan, så det har slagit rejält.
Stötdämparen var mycket riktigt totalslut (den korta på bilden) om någon har en att sälja/eller låna ut till i vinter är jag mkt intresserad Känndes inte klockrent alls att behöva montera tillbaks den när den jag fått låna visade sig vara lite lång
Christian Lund
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
fastän den fick bli monterad lite snett, vriden och med ena hörnet lite högre än det andra Allt på bordet är också monterat
Kroegarn sålde hårda bussningar och droplinks till mig och Krullert släppte till sina KSport dämpare!
Ibland älskar man kontaktnätet som forumgemenskapen ger
Nu är det bara att fixa fästen till bälten och koppla in strömbrytaren för att bilen ska va banfärdig!
Christian Lund
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Ser ju fantastiskt bra ut
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Snyggt!!
Tycker det ser ut som om du satsar på helt rätt prylar!
Vi får ta det där med brytaren nån gång, bara att säga till när du har tid
Tycker det ser ut som om du satsar på helt rätt prylar!
Vi får ta det där med brytaren nån gång, bara att säga till när du har tid
Jimmy Visshed
#97
#97
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Så här glad blir man när man kört till Vretstorp och firma FA Rallydelar, på KURVIGA småvägar med nymonterade K-Sport dämpare, för att köpa bältesfästen
Last edited by hclund on Wed 08 Sep 2010, 21:48, edited 1 time in total.
Christian Lund
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Va kul, jag blir lika glad som dej. Om du bestämmer träff med Greven på onsdag vid 2-tiden så kan du ju vara med -fantastiskt Och min svarta (RodRobbans) har gått till Pettersson-familjen, kanske inte hinner till den här onsdagen men snart så.. Vilket Miata-gäng vi kommer bli på onsdagar
De e mycke nu...
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Det hade ju förståss varit perfa men jag börjar jobba i morgon och har tre helvetetes veckor framför mig. M a o jag är glad om jag får i bältesfästen och fixar brytaren den före den 17 då ned stigningen börjar på alvar. Jag kanske kommer o kollar på ett körpass på onsdag, ja va där nu i onsdags, men det va ju inte duMagnus Pettson wrote:Va kul, jag blir lika glad som dej. Om du bestämmer träff med Greven på onsdag vid 2-tiden så kan du ju vara med -fantastiskt Och min svarta (RodRobbans) har gått till Pettersson-familjen, kanske inte hinner till den här onsdagen men snart så.. Vilket Miata-gäng vi kommer bli på onsdagar
Christian Lund
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Kom till Ö-o sent onsdag, efter mopedsemester på Gotland då jag inspekterade GR, och Miatan stod i Finnerödja Fick faktiskt åka över till Oskarshamn då färjorna till Nynäshamn var fullbokade till fredagen
De e mycke nu...
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Vem har köpt den svarte? Var är biltråden?Magnus Pettson wrote:Va kul, jag blir lika glad som dej. Om du bestämmer träff med Greven på onsdag vid 2-tiden så kan du ju vara med -fantastiskt Och min svarta (RodRobbans) har gått till Pettersson-familjen, kanske inte hinner till den här onsdagen men snart så.. Vilket Miata-gäng vi kommer bli på onsdagar
Christian Lund
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Benny Pettersson heter fadern och sonen Jimmy. Nån tråd har inte jag heller sett, dom kanske vill vara lite hemliga till Falkenberg..
De e mycke nu...
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Då är bilen färdig för vagnbok!
Huvudströmbrytaren sitter där den ska och bälten är monterade! Jag har ingen flashig dekal på huven dock men det får duga med tejp så länge. Jimmy kom och visade vilka kablar som skulle kopplas om, det var ju inte så bökigt som jag trodde det skulle bli! Jimmy pratade mest om allt som jag borde kapa bort från bilen Den där unge spolingen är ju helt fixerad vid att ta bort saker Jag som gick och suktade redan 1990, men inte hade pengar, är fortfarande för sentimental för att gå för fort och hårt fram. Men jag har ju tagit bort BÅDE radion och den motoriserade antennen (som sonen tyckte var super cool) .
Huvudströmbrytaren sitter där den ska och bälten är monterade! Jag har ingen flashig dekal på huven dock men det får duga med tejp så länge. Jimmy kom och visade vilka kablar som skulle kopplas om, det var ju inte så bökigt som jag trodde det skulle bli! Jimmy pratade mest om allt som jag borde kapa bort från bilen Den där unge spolingen är ju helt fixerad vid att ta bort saker Jag som gick och suktade redan 1990, men inte hade pengar, är fortfarande för sentimental för att gå för fort och hårt fram. Men jag har ju tagit bort BÅDE radion och den motoriserade antennen (som sonen tyckte var super cool) .
Christian Lund
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Det är det som är de fina med klass 2.
Försiktig modd, och en anledning att titta på "lättviktsJimmy" och bara säga - NEEEEJ!!! SLÄPP KAPEN!!!!
Försiktig modd, och en anledning att titta på "lättviktsJimmy" och bara säga - NEEEEJ!!! SLÄPP KAPEN!!!!
- Attachments
-
- miata-Cutter.jpg (7.5 KiB) Viewed 4169 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Montera huvudströmbrytare (killswitch FIA 6 polig)
Jag tänkte att jag skulle dela med mig om hur jag gick till väga när jag monterade brytaren.
Placering
Dom flesta verkar tycka att det är bekvämast att ha brytaren i instrumentpanelen. Placerad så man kan nå den när man fortfarande är fastspänd. Jag övervägde även att sätta den på kardantunneln och i motorrummet.
I motorrummet kan man sätta den bredvid boxen med säkringar =kort väg att dra kabel! MEN man får dra två vajrar, en in i kupén och en utanpå bilen. Dessutom måste man in under huven för att återställa brytaren.
Att sätta den på kardantunneln är egentligen kanske bäst, men då måste man göra i ordning ett lite mer rejält fäste och det valde jag bort.
Jag tog bort radion och tillverkade en platta som passade i panelen där den suttit. Borrade hål för brytaren så långt till vänster som möjligt och till höger för vajern. Vajern satte jag fast i en plåtvinkel på baksidan och den fick sluta i en mindre med en hylsa på framsidan.
Vajern på utsidan
Vajern satte jag fast i regnvattentråget närmast vindrutan under huven, med handtaget hängandes fram i spalten mellan huv och a-stolpe. Det finns en skruv under plasten vid rutan som var perfekt att sätta en liten vinkel i som styr vajern. Jag köpte först en shokevajer (stavning?) på biltema men den var för styv (pianotråd). Det blev en "växelvajer" till cykel som funkade. Handtaget från den första vajern tog jag loss för att använda till den andra vajern. Viker man cykelvajern dubbelt och stoppar in den i hålet och drar i en lagom stor skruv, så sitter handtaget som berget. Jag borrade ur ett hål och satte i en supermagnet för att det ska ligga still på bilen. För att inte vajern ska slipa bort lack, satte jag på en bit krympslang på vajern vid handtaget.
Koppla elen
Den stora elkabeln från batteriet går ner genom golvet i bagaget och längs med kardantunneln på undersidan av bilen till startmotorn.
Att komma åt att dra nya kablar t o r startmotorn, går inte, utan att riva halva motorn. Så det mest uppenbara alternativet, fick tyvärr gå bort.
I stället tog jag loss kabeln ur hylsan den sitter i under bilen. Det var lite pilligt men det gick. Man får vara försiktig, det är flera kablar med i hylsan från startmotorn till växellådan. Kabeln kapade jag sedan lagomt långt in under bilen, vid början på kardan ungefär. Längst fram till höger ovanpå kardantunneln närmast torpeden, finns ett lagomt stort hål med en gummiplugg i. PERFECT! Jag borrade ur pluggen i mitten och drog in kabeln från startmotorn till panelen genom gummi pluggen. Lödde dit en skruvögla. Klart!
Från batteriet drog jag en ny kabel, 16 mm area ca 2,5 meter, köpt på Mekonomen. Den fick gå genom kupén till panelen.
På baksidan av tändningslåset sitter en kopplingsplint/kontakt, se ovan, i den är det den tjocka blåa kabeln som ska dras via brytaren!
Jag pillade ur kabelskon som sitter i (man fick sticka ner en liten skruvmejsel o trycka in en hulling), skarvade på en ny kabel till brytaren. I kontakten pillade jag dit en ny kabel för returen, det funkade fint med en vanlig oisolerad klämkabelsko, nästan klart . Sedan skulle det dit en kabel från motorsidan av tjockkabeln till brytaren och via ett motstånd till jord på "andra sidan". Detta för att generatorn fortsätter ladda, om motorn snurrar när man bryter strömmen och då får laddströmmen någonstans att ta vägen.
FÄRDIGT
Alla kablar, säkring osv som hörde till antennen tog Jag bort.
En gasolbrännare är bra att ha, kablarna är tjocka när saker ska lödas.
Lödtenn med grovtråd och lödpasta är inte heller fel.
Jag tänkte att jag skulle dela med mig om hur jag gick till väga när jag monterade brytaren.
Placering
Dom flesta verkar tycka att det är bekvämast att ha brytaren i instrumentpanelen. Placerad så man kan nå den när man fortfarande är fastspänd. Jag övervägde även att sätta den på kardantunneln och i motorrummet.
I motorrummet kan man sätta den bredvid boxen med säkringar =kort väg att dra kabel! MEN man får dra två vajrar, en in i kupén och en utanpå bilen. Dessutom måste man in under huven för att återställa brytaren.
Att sätta den på kardantunneln är egentligen kanske bäst, men då måste man göra i ordning ett lite mer rejält fäste och det valde jag bort.
Jag tog bort radion och tillverkade en platta som passade i panelen där den suttit. Borrade hål för brytaren så långt till vänster som möjligt och till höger för vajern. Vajern satte jag fast i en plåtvinkel på baksidan och den fick sluta i en mindre med en hylsa på framsidan.
Vajern på utsidan
Vajern satte jag fast i regnvattentråget närmast vindrutan under huven, med handtaget hängandes fram i spalten mellan huv och a-stolpe. Det finns en skruv under plasten vid rutan som var perfekt att sätta en liten vinkel i som styr vajern. Jag köpte först en shokevajer (stavning?) på biltema men den var för styv (pianotråd). Det blev en "växelvajer" till cykel som funkade. Handtaget från den första vajern tog jag loss för att använda till den andra vajern. Viker man cykelvajern dubbelt och stoppar in den i hålet och drar i en lagom stor skruv, så sitter handtaget som berget. Jag borrade ur ett hål och satte i en supermagnet för att det ska ligga still på bilen. För att inte vajern ska slipa bort lack, satte jag på en bit krympslang på vajern vid handtaget.
Koppla elen
Den stora elkabeln från batteriet går ner genom golvet i bagaget och längs med kardantunneln på undersidan av bilen till startmotorn.
Att komma åt att dra nya kablar t o r startmotorn, går inte, utan att riva halva motorn. Så det mest uppenbara alternativet, fick tyvärr gå bort.
I stället tog jag loss kabeln ur hylsan den sitter i under bilen. Det var lite pilligt men det gick. Man får vara försiktig, det är flera kablar med i hylsan från startmotorn till växellådan. Kabeln kapade jag sedan lagomt långt in under bilen, vid början på kardan ungefär. Längst fram till höger ovanpå kardantunneln närmast torpeden, finns ett lagomt stort hål med en gummiplugg i. PERFECT! Jag borrade ur pluggen i mitten och drog in kabeln från startmotorn till panelen genom gummi pluggen. Lödde dit en skruvögla. Klart!
Från batteriet drog jag en ny kabel, 16 mm area ca 2,5 meter, köpt på Mekonomen. Den fick gå genom kupén till panelen.
På baksidan av tändningslåset sitter en kopplingsplint/kontakt, se ovan, i den är det den tjocka blåa kabeln som ska dras via brytaren!
Jag pillade ur kabelskon som sitter i (man fick sticka ner en liten skruvmejsel o trycka in en hulling), skarvade på en ny kabel till brytaren. I kontakten pillade jag dit en ny kabel för returen, det funkade fint med en vanlig oisolerad klämkabelsko, nästan klart . Sedan skulle det dit en kabel från motorsidan av tjockkabeln till brytaren och via ett motstånd till jord på "andra sidan". Detta för att generatorn fortsätter ladda, om motorn snurrar när man bryter strömmen och då får laddströmmen någonstans att ta vägen.
FÄRDIGT
Alla kablar, säkring osv som hörde till antennen tog Jag bort.
En gasolbrännare är bra att ha, kablarna är tjocka när saker ska lödas.
Lödtenn med grovtråd och lödpasta är inte heller fel.
Last edited by hclund on Thu 09 Sep 2010, 17:44, edited 5 times in total.
Christian Lund
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Klockren guide!!
Just brytare är ju lite läskigt om man skulle koppla fel ... allt som har med el att göra är läskigt.
Men du får det att se enkelt ut!
ps. helrätt att plocka bort antenn-tjaffset!
Just brytare är ju lite läskigt om man skulle koppla fel ... allt som har med el att göra är läskigt.
Men du får det att se enkelt ut!
ps. helrätt att plocka bort antenn-tjaffset!
Jimmy Visshed
#97
#97
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Så här glad blir man när man kört på KURVIGA småvägar i en vagnboksfärdig bil till firma FA Rallydelar i Vretstorp för att köpa en flashig dekal som det står sparco i kanten på för att sätta på huven inför vagnboksbesiktningen på fredag!
Christian Lund
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Vagnboksbesiktningen är avklarad! Bilen fick godkänt! Det ska köpas ett nytt bälte bara, det jag lånat va väl inte det frächaste Jag kommer inte fixa vagnbok förrens efter årskiftet, då det kostar 600 kr/kalenderår. Så årets enda banbesök blir nog den 8/10 på Gelleråsen med Ö-o racingklubb.
Christian Lund
Re: Christian Lund - MX-5 1.8 -94
Grattis!!!
Själv är jag 99,9999% klar och planerar att ringa och boka en tid på måndag.
(Bara ett stop på vajern vid brytaren kvar, hmm en knut med andra ord )
Själv är jag 99,9999% klar och planerar att ringa och boka en tid på måndag.
(Bara ett stop på vajern vid brytaren kvar, hmm en knut med andra ord )
Daniel Jonsson