Rikta fälgar..

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Rikta fälgar..

Post by Per Hammarsjö »

Skulle behöva fixa mina fälgar lite.. Någon som vet var man kan göra det?

SHTLM ofcuz!
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Post by hdzon »

Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

MMm.. Men det blir inte billigt...

Kanske ska jaga nya för race istället.. 15/8"... Och rikta dom gamla för vanlig söndagsdriftning. ;)
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

I ditt fall är det nya fälgar som gäller. 17" funkar inge bra på Miatan, det blir för tungt. (Och dyrt)

:up:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Per Hammarsjö wrote:Jo... ;)
Jag vet att vi diskuterat det innan men jag tror faktiskt att du skulle märka en stor skillnad genom att gå ner till 15". Har du möljighet att testa din bil med både 17" och 15" "back to back" s.a.s. så gör det.

Om du ska köra vidare på 17" så kanske det är billigare och bättre att titta efter andra fälgar? 17"are kostar inte så mycket längre och kanske kan du hitta något som väger mindre samtidigt? Vet du vad nuvarande fälgar väger förresten?
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Tror lite på båda världar här..

Efter lite snack med Jarlmark så borde jag har bättre grepp med sjuttontummarna iom att jag har större diameter/mer gummi i backen. Samtidigt får jag en annan utväxling som i sin tur är negativ.
Men vad han säger är med greppet vinner jag mer tid per varv än vad jag förlorar med utväxling.
Han lirar förvisso samtidigt i en annan liga där så mycket annat också spelar in.

Men, vinsten blir förmodligen inte så stor så att det är värt pengarna. Iaf inte i min liga. Vi snackar ändå 2000 :- extra per däcksätt.
Men det vore intressant att testa detta. Jag har ju gummi kvar på hjulen. Och tänker köpa in 15/8.
Då får man ju dessutom möjlighet att gå upp till 225 så småningom vilket inte skulle gå på 17.

Mitt största problem är annars att jag tycker sjuttontummarna blir så jävla balla på bilen så man vill gärna inte gå ifrån av den anledningen.. Men dom kan ju få rulla som vardagsbanhjul. ;)

Var var det man köpte 15/8? Brian?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Mitt största problem är annars att jag tycker sjuttontummarna blir så jävla balla på bilen så man vill gärna inte gå ifrån av den anledningen.. Men dom kan ju få rulla som vardagsbanhjul. ;)

Var var det man köpte 15/8? Brian?
949racing
De finns ju svarta med polerad kant osv så det går ju att få stil med 15"are också :)
Image
Titta en kompis till Fredrik :D
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Svarta måste dom ju vara.. Polerad kant... Då måste jag ju ha något annat bling så det matchar.. :D ;)

Feta skörmbreddare den där bilen hade...
Post Reply