Hur hinner ni ?

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Hur hinner ni ?

Post by Josen »

Hjälp hur skall man hinna med uppdateringar till säsong 2009 ?
Fattar inte hur tiden skall räcka till, blir väl som vanligt inget alls :(
Blir nog bara vanlig service och nya R-däck, finns mega-listan i huvudet jag skulle vilja göra.
Kanske är det bättre att koncentrera sig på ett projek på år istället för att göra allt på en gång. :shock:
Går ju inte att börja i slutet av aprill heller...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Hur hinner ni ?

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:Hjälp hur skall man hinna med uppdateringar till säsong 2009 ?
Fattar inte hur tiden skall räcka till, blir väl som vanligt inget alls :(
Blir nog bara vanlig service och nya R-däck, finns mega-listan i huvudet jag skulle vilja göra.
Kanske är det bättre att koncentrera sig på ett projek på år istället för att göra allt på en gång. :shock:
Går ju inte att börja i slutet av aprill heller...
Har du långt till garaget? Jag kan gå ut till garaget nån timme eller två på kvällen när ungarna har somnat och skippa CSI, men måste man sätta sig i bilen för att åka till garaget blir d ju ett motstånd är klart... :(
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Fälgar på gång.
I övrigt är det ju bara normal översyn i april som behövs (bromsar, vätskor, inköp av däck, vagnboksbesiktning).
Detta förutom att bygga tillbaka till raceskick, men det är ju bara en sextimmarscermoni.
Totalt tre sessioner i garaget ungefär, det ska nog hinnas med under vintern.

Kontroll av hjulvinklar och kanske en cornerweight om jag orkar.

Blir det extra tråkigt i vinter så kanske man svingar en lödkolv iofs. Jag har nåt gammalt shiftligtprojekt som ligger 5% färdigt :)

Jag känner ingen större stress (förrän i slutet av mars). :)
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Hur hinner ni ?

Post by Josen »

Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote:Hjälp hur skall man hinna med uppdateringar till säsong 2009 ?
Fattar inte hur tiden skall räcka till, blir väl som vanligt inget alls :(
Blir nog bara vanlig service och nya R-däck, finns mega-listan i huvudet jag skulle vilja göra.
Kanske är det bättre att koncentrera sig på ett projek på år istället för att göra allt på en gång. :shock:
Går ju inte att börja i slutet av aprill heller...
Har du långt till garaget? Jag kan gå ut till garaget nån timme eller två på kvällen när ungarna har somnat och skippa CSI, men måste man sätta sig i bilen för att åka till garaget blir d ju ett motstånd är klart... :(
Nej inte så långt men det krävs lite för att komma igång. Gäller bara att ta tag i det men allt tar x 10 tiden som jag tror det tar att göra :? :shock:
User avatar
Magnus Claesson
Posts: 224
Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
Location: Bollebygd
Contact:

Post by Magnus Claesson »

Fälgar på G
Däck på G
Båge på G
Stol på G
Bälte på G
Coilovers på G
Huvudbrytare på G
Hardtop på...
Bagageluc...
...
...
...
...mycket är på gång! Men jag hinner nog! Blir nästan lite trött redan nu... :shock:
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Post by Lennart »

Vem har sagt att vi hinner, vi gör det ändå!! :D
Lennart Pettersson
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Jag har ju garaget här hemma, men har ingen som kan hjälpa till, så det händer inte så mycket. Den här vintern (som förra) är det heminredning som gäller i första hand. :roll: :? :wink:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Dennis Kullman wrote:Jag har ju garaget här hemma, men har ingen som kan hjälpa till, så det händer inte så mycket. Den här vintern (som förra) är det heminredning som gäller i första hand. :roll: :? :wink:
Hjälpa till :shock: :shock: :shock: ? Har du hjälpredor när du meckar - wow vilken lyx :)

Vem har sagt att vi hinner, vi gör det ändå!!
Ja gäller väl bara att hitta motivationen också.... :roll:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Dennis Kullman wrote:Jag har ju garaget här hemma, men har ingen som kan hjälpa till, så det händer inte så mycket. Den här vintern (som förra) är det heminredning som gäller i första hand. :roll: :? :wink:
Har lite samma problem denna vintern och "att göra" listan är betydligt kortare än tidigare år. Men det finns ju en del "nästan gratis" saker som man kan fokusera på istället. Tiden hittar man alltid om man har motivation.

Däremot så har vi ju ett nytt och fint garage med mycket folk och kunskap i. :)
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Hur hinner ni ?

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:
Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote:Hjälp hur skall man hinna med uppdateringar till säsong 2009 ?
Fattar inte hur tiden skall räcka till, blir väl som vanligt inget alls :(
Blir nog bara vanlig service och nya R-däck, finns mega-listan i huvudet jag skulle vilja göra.
Kanske är det bättre att koncentrera sig på ett projek på år istället för att göra allt på en gång. :shock:
Går ju inte att börja i slutet av aprill heller...
Har du långt till garaget? Jag kan gå ut till garaget nån timme eller två på kvällen när ungarna har somnat och skippa CSI, men måste man sätta sig i bilen för att åka till garaget blir d ju ett motstånd är klart... :(
Nej inte så långt men det krävs lite för att komma igång. Gäller bara att ta tag i det men allt tar x 10 tiden som jag tror det tar att göra :? :shock:
Jo du, är det någon som är tidsoptimist så är det jag. :shock: Tror att det svåraste är att börja, har man väl rivit isär så måste man ju få ihop det... :roll:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Josen wrote:
Dennis Kullman wrote:Jag har ju garaget här hemma, men har ingen som kan hjälpa till, så det händer inte så mycket. Den här vintern (som förra) är det heminredning som gäller i första hand. :roll: :? :wink:
Hjälpa till :shock: :shock: :shock: ? Har du hjälpredor när du meckar - wow vilken lyx :)
Det är ju det jag INTE har, smarting. :roll: :wink:
Post Reply