Långloppsteam

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Fredrik Henriksson wrote:Om vi får ihop ett team där alla drar åt samma håll så kanske ett mål vore att köpa bil i början av nästa år. 4 papp per gubbe för att köpa bil och få hem den, blir det pengar över (om vi har tur och hittar en billig rak bil med plåtskskador) så kanske vi har råd med lite annat för de pengarna också.
Stol, bur, ratt, bälte, dämpare, däck, polyester, glasfiber, vagnbok mm kan kosta upp till 30 papp till. Så max 8000:- per skalle för att få bilen startklar, sen så är det ju bara startkostnader, bensin plus slitage vid varje tävling. Är vi åtta och delar blir det ju billigt.

Kanske kan vi dra i lite kontakter och hitta en del begegnat för att hålla nere kostnaderna

Men som sagt vi är bara 3 klockrent intresserade ännu, även om det finns folk som har visat intresse...
Här har vi en färdig nyckelklar bil för 8papp per gubbe (om vi bara får ihop 8st). Vi behöver inte göra ett skvatt! :)
viewtopic.php?t=596&highlight=
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Post by Lennart »

Jag kör gärna med i ett 8:a mannagäng.
Bara resten som saknas. :D
Såg denna annons på rejsa och tänkte precis som du, lägga upp den här men jag var för långsam denna gång också. :lol:
Lennart Pettersson
niklas L
Posts: 11
Joined: Fri 29 Aug 2008, 08:13

Post by niklas L »

Ska ni hinna bygga en bil som är någorlunda skojig att köra så är det nog dags att börja eller så köper ni färdigt. :)
Fredrik Henriksson wrote:
Fredrik Henriksson wrote:Om vi får ihop ett team där alla drar åt samma håll så kanske ett mål vore att köpa bil i början av nästa år. 4 papp per gubbe för att köpa bil och få hem den, blir det pengar över (om vi har tur och hittar en billig rak bil med plåtskskador) så kanske vi har råd med lite annat för de pengarna också.
Stol, bur, ratt, bälte, dämpare, däck, polyester, glasfiber, vagnbok mm kan kosta upp till 30 papp till. Så max 8000:- per skalle för att få bilen startklar, sen så är det ju bara startkostnader, bensin plus slitage vid varje tävling. Är vi åtta och delar blir det ju billigt.

Kanske kan vi dra i lite kontakter och hitta en del begegnat för att hålla nere kostnaderna

Men som sagt vi är bara 3 klockrent intresserade ännu, även om det finns folk som har visat intresse...
Här har vi en färdig nyckelklar bil för 8papp per gubbe (om vi bara får ihop 8st). Vi behöver inte göra ett skvatt! :)
viewtopic.php?t=596&highlight=
niklas L
Posts: 11
Joined: Fri 29 Aug 2008, 08:13

Post by niklas L »

De e kul som f-n att köra lång lopp!
http://www.lovgrens.com/msls080510_2.wmv
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Post by Lennart »

Hittade denna film om bilen som är till salu för 65000 kr - prut förståss. :D

http://gallery.barrud.se/Freddes/msls08 ... 510_2.html

Ojdå, samma film ovan. Hehe!! Dakapo alltså. :D
Lennart Pettersson
niklas L
Posts: 11
Joined: Fri 29 Aug 2008, 08:13

Re: Långloppsteam

Post by niklas L »

Hur går det för er?
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Långloppsteam

Post by Fredrik Henriksson »

Intresset har tyvärr varit lite svalt. :( Nu ligger mitt mentala fokus på att få ordning min bil inför SPVM-säsongen.

Har lurat lite på er bil, den har ju en del godis för hygglig peng. Problemet för många är väl att den inte passar rakt av i Roadsport-C utan motorbyte mm. Har funderat en del på modsport, kanske er bil skulle funka som grund då det känns lite avigt att riva min bil som är byggd enkom mot Roadsport-C. Men men, ligger lite fel i tiden för min del då det blir SPVM iaf denna sommar...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply