Page 1 of 1
Hjulinställning sänkt NB
Posted: Mon 02 Apr 2018, 17:07
by Per-Magnus Bäckman
Efter att ha sänkt min 2000 NB 1.8 med c:a 30 mm i vinter är det läge att boka hjulinställning. Vad rekommenderar ni för inställningar (ifall verksta'n inte har full koll på Miata)? Bilen används till 70% på kurviga allmänna vägar, 20% på motorväg i högt tempo samt, förhoppningsvis, nå'n konbanekörning och banträff. Bilen har 17''-fälgar och schyssta däck (ej R).
Vet att det redan finns massor med länkar på nätet om detta men det är lite "information overflow" och tidsödande att sortera ut...
Tacksam för svar!
Re: Hjulinställning sänkt NB
Posted: Mon 02 Apr 2018, 19:17
by Andreas E
Förslag från min sida på en inställning:
0 grader i toe runt om
-2,5 grader camber fram
-2 grader camber bak
Om det inte går att få så mycket som 2,5 grader fram se till att bak blir 0,5 grader mindre än fram.
/Andreas E
Re: Hjulinställning sänkt NB
Posted: Tue 03 Apr 2018, 14:30
by chriss
Andreas E wrote:Förslag från min sida på en inställning:
0 grader i toe runt om
-2,5 grader camber fram
-2 grader camber bak
Om det inte går att få så mycket som 2,5 grader fram se till att bak blir 0,5 grader mindre än fram.
/Andreas E
Komplettera Andreas med max caster fram så har du en fin hjulinställning.
Re: Hjulinställning sänkt NB
Posted: Tue 03 Apr 2018, 20:28
by Per-Magnus Bäckman
chriss wrote:Andreas E wrote:Förslag från min sida på en inställning:
0 grader i toe runt om
-2,5 grader camber fram
-2 grader camber bak
Om det inte går att få så mycket som 2,5 grader fram se till att bak blir 0,5 grader mindre än fram.
/Andreas E
Komplettera Andreas med max caster fram så har du en fin hjulinställning.
Tack för svar! Visste inte att man kan ställa in castern...?
![Huvudkrafs :think2:](./images/smilies/icon_kopfkratz2.gif)