Porta insugskanaler

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
SimonJ
Posts: 102
Joined: Fri 06 Jul 2012, 23:19

Porta insugskanaler

Post by SimonJ »

Tjenare! håller på och portar en NA 1.8 topp och tänkte låta bli att ge mig på insugssidan då jag hört att man behöver lite grov yta för att få bra bränsle/luftblandning. Är det något alls som brukar göras på insugskanalerna eller är det bäst att låta dom va?
Simon Jonson
Göteborg
User avatar
rschneberger
Posts: 29
Joined: Wed 04 May 2016, 12:23
Location: Borensberg

Re: Porta insugskanaler

Post by rschneberger »

SimonJ wrote:Tjenare! håller på och portar en NA 1.8 topp och tänkte låta bli att ge mig på insugssidan då jag hört att man behöver lite grov yta för att få bra bränsle/luftblandning. Är det något alls som brukar göras på insugskanalerna eller är det bäst att låta dom va?
Man brukar vilja höja taket på insuget samt höja taket ovanför ventilen/ventilerna. Sedan portmatchar du insug/packning/topp. Likadant på utblåset. Höj taket och räta upp kanalen, om det behövs.
Som du ser på mina insug så är det nästan inget slipat alls på golvet och på sidorna ner mot ventilerna. Däremot i taket. När ventilen öppnar så är det bara den mängden bränsle som finns direkt ovanför ventilen som kommer att strömma in, det är orsaken till att man vill skapa utrymme ovanför ventilen.
Lycka till!
mvh //Ricky
Attachments
insug2
insug2
insug
insug
hälsningar
Ricky Schneberger
Post Reply