God fortsättning på er !!
Sitter och funderar på att byta upp mig lite i klass på bromsoken nu när reglerna tillåter detta.
Har hittar några kit i USA som ligger på 800$ och uppåt.
Lite magstarkt tycker jag, skulle vilja ha ett 4 kolvs ok som passar rätt på.
Har någon en erfarenhet att dela med sig av ??
Broms ok??
Broms ok??
Thomas Sörquist
Göteborg
Göteborg
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Broms ok??
http://www.trackspeedengineering.com/Tr ... e-Kit.html
Bara att välja options.
Men Dynapro radials ger plats för lite tjockare belägg.
Men ett anpassat Minikit blir lite mer pengar.
En nackdel med att åka på unika bromsar är att man måste ha egna reservdelar och inte kan åka på andras utdömda belägg
Bara att välja options.
Men Dynapro radials ger plats för lite tjockare belägg.
Men ett anpassat Minikit blir lite mer pengar.
En nackdel med att åka på unika bromsar är att man måste ha egna reservdelar och inte kan åka på andras utdömda belägg
Re: Broms ok??
Jag kör detta: http://www.freakyparts.co.uk/epages/es1 ... od_01-0004
tillsammans med adaptrar för att använda sportens skivor bak tillsammans med 1.8 bakoken. Adaptrarna kommer även de från freakyparts.
Notera att corradoskivor är betydligt tyngre än motsvarande aluminiumcenter-skivor. men de är i alla fall lätta att få tag på. Totalt lägger bromsbytet på några kilo ofjädrad vikt. Med nära original effekt är sportens bromsar inte alls ett dåligt val. Jag bytte av registreringsskäl.
Jag har även en wilwood reducerventil, xp8 runt om, är utan abs och hänger hårt i bältena när jag bromsar fullt.
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php? ... 33&page=23
Det är värt att tänka på att vissa fälgar inte längre kommer att passa, mina rota 15x9 et 36 kräver spacers, mina 15x8 et 35 team dynamics pro race 1.2 har gott om plats.
tillsammans med adaptrar för att använda sportens skivor bak tillsammans med 1.8 bakoken. Adaptrarna kommer även de från freakyparts.
Notera att corradoskivor är betydligt tyngre än motsvarande aluminiumcenter-skivor. men de är i alla fall lätta att få tag på. Totalt lägger bromsbytet på några kilo ofjädrad vikt. Med nära original effekt är sportens bromsar inte alls ett dåligt val. Jag bytte av registreringsskäl.
Jag har även en wilwood reducerventil, xp8 runt om, är utan abs och hänger hårt i bältena när jag bromsar fullt.
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php? ... 33&page=23
Det är värt att tänka på att vissa fälgar inte längre kommer att passa, mina rota 15x9 et 36 kräver spacers, mina 15x8 et 35 team dynamics pro race 1.2 har gott om plats.
Niklas Holmlöv