Mindre rejsig elfråga om TNS relä...

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Mindre rejsig elfråga om TNS relä...

Post by Max »

Jag är ju inte medlem i Miataklubben, så jag kan inte skriva där. Ni kan ta bort tråden om den inte känns rejsig nog. :P

Är det någon som vet var man hittar TNS relät (till lampor) i min 93a, som är tyskimport? Jag har lite trubbel med ett elfel och jag tror att felet sitter i anslutning till det relät. Jag kanske hittar det imorgon, men jag safar och frågar, för det är kanske någon som vet.
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Post by Max »

Ok, någon som kan skriva på miata.se, kan den lägga en post i den här tråden och fråga om och var han hittade relät? http://www.miataklubben.se/vbulletin/sh ... =tns+relay
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Post by Max »

Ingen som är medlem i Miata klubben?!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Sådär...
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Men är inte Börjes svar det du söker?

Hej Johan,
tror det sitter under instrumentbrädan, ovanför ditt vänstra knä om du sitter i bilen. Hittade många relän på min Tysklandsbil under brädan, som enl. boken skulle sitta i motorummet. Ta 14mm hylsa+spärrskaftet och lossa stolens 4bult, sedan tar du en mjuk trasa på bromspedalen, lägger dig på rygg där stolen varit och stoppar in huvudet på bromspedalen. Fötterna hamnar på hatthyllan.
Väl där kan du rita av ditt eget reläschema för framtida bruk, sitter en hel klase där under på min bil.
PS. ta med mobiltefonen om du drabbas av kramp när du ska loss...DS
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Post by Max »

Per Hammarsjö wrote:Men är inte Börjes svar det du söker?

Hej Johan,
tror det sitter under instrumentbrädan, ovanför ditt vänstra knä om du sitter i bilen. Hittade många relän på min Tysklandsbil under brädan, som enl. boken skulle sitta i motorummet. Ta 14mm hylsa+spärrskaftet och lossa stolens 4bult, sedan tar du en mjuk trasa på bromspedalen, lägger dig på rygg där stolen varit och stoppar in huvudet på bromspedalen. Fötterna hamnar på hatthyllan.
Väl där kan du rita av ditt eget reläschema för framtida bruk, sitter en hel klase där under på min bil.
PS. ta med mobiltefonen om du drabbas av kramp när du ska loss...DS
Nej, det var ju inte det, för jag kan inte hitta det där. Det är möjligt att det är där, men eftersom den tyska modellen inte verkar vara samma elmässig som den som är beskriven i min bok, eller de elscheman jag hittat, så är det svårt att hitta rätt. Kablarna verkar ha andra färger. Jag hittade faktiskt aldrig reläet, men problemet är nu löst.

Du kan ta bort tråden, för den säger inte så mycket.
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Post by Max »

Tack för att du la in inlägget Per! Jag hade inget sånt relä...
Post Reply