Får man göra något med 6-punkts bälten?

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Får man göra något med 6-punkts bälten?

Post by Andreas E »

Har 6-punkts bälte av märke Sandtler och undrar hur petiga SBF är till att bältena är helt orginal? Jag delar inte riktigt racing-tillverkarnas syn på hur deras loggor ska synas och tänkte sprätta bort den feta loggan på axelbältena. Finns det någon risk att SBF har synpunkter på detta i samband med eventuell vagnsboksbesiktning? Tygbiten med loggan har ju ingen som helst påverkan på bältets hållfasthet men om besiktningsgubbarna är väldigt strikta att det ska vara hela och fina bälte är det kanske inte värt att göra det för att få lite mindre skrikiga bälten.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Datummärkningarna måste vara kvar iaf. :!:
I övrigt kan de gnälla för minsta frans (och du får ju aldrig bort alla spår av sömmar, iaf inte med en gång (bandet kommer att ha spår av sömhålen iaf)).
Tyvärr är det ju inte bara vagnboksbesiktaren som skall blidkas här, utan varje enskild tävlingsbesiktare (som inte sällan byter fokus alltefter besiktningskön (det brukar vara enklare om man står tidigt verkar det som).

Enklast är att låta det vara tills du diskuterat det med en tekniker.
Post Reply