Grenrör - värt att satsa på ?

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Grenrör - värt att satsa på ?

Post by Josen »

Några av oss har ju eftermarknads-grenrör, jag undrar om ni kände någon skillnad vs orginal ?
Om jag jämför mig på banan mot er andra så är väl vill rätt likvärdiga idag, några är lite starkare på olika delar av banor. Kan göra ha göra med utväxlingar/utgångar också.
Plöjer man Miata.net verkar JR 4- 1 vara det som gäller.
Vissa hävdar 10 hk andra 2 hk.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Du har läst denna va?
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=284185
Californiska 99/00or tjänar massor på att kasta det gjutna båtankaret med förkat i. Alla andra tjänar lite grand men inte jättemycket.
RB4-1 och 2,5" hela vägen vet jag inte om det gör nåt mätbart (eftersom jag inte mätt före eller efter) men jag tror inte det blev sämre.

Det skiljde inte speciellt mycket uppför Mantorps raka iaf.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Det skiljde inte speciellt mycket uppför Mantorps raka iaf.
Nja tycket jag borde kunde åkt ikapp med bättre utgång med det gick inte ;) Du kändes starkare uppför backen efter Mjölby också ?

Men för NA kanske det inte gör då mycket då som NB ?
Post Reply