Kolfiber Ht...

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

En sån skulle man ha :!: Synd att det inte är nån lättvikts-ruta med :cry: annars så :twisted:
De e mycke nu...
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Vi får väl gjuta en egen?
User avatar
Nille
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 319
Joined: Thu 28 Feb 2008, 08:02
Location: Västerås

Post by Nille »

Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Fast det var ju bara till veteranmiatan.. :D
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Post by Peter Sandström »

Per Hammarsjö wrote:Fast det var ju bara till veteranmiatan.. :D
Är samma top till NA, NB och NBFL..

Troligtvis är toppen på eBay en stylingtop med "innertak" av handlagt glasfiber. Den blir nog ganska tung.. Räcker gott med ett enkelt glasfibertak som Fredrik gör OCH en plastbakruta istället. Utan denna är det lite bortkastat då original glasruta är ganska tung!

Nilles annons däremot är en helt kolfiberlagd topp som dessutom är vacuumsugen. Väger lätt med plastruta, ca 5 kg. Men priset är ju inte å leka med om man ska tulla in den...

Är väl nästan lika stor vinning att byta ut sin ruta på original HT:n, eller har ni kollat upp viktförhållandena...

ps. Min stylinghuv i kolfiber är tyngre än originalhuven.... 8) :shock:
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
Post Reply