Och vi har uppenbarligen inget intresse av höjd viktgräns.Fredrik Henriksson wrote:Klassen är den mest populära Bengt...
Tack, men nejtack helt enkelt.
Och vi har uppenbarligen inget intresse av höjd viktgräns.Fredrik Henriksson wrote:Klassen är den mest populära Bengt...
Det är bara att gå några år tillbaka i tiden så låg nästan alla bilar långt ifrån reglementesgränsen och den typen av bilar som du nämner kunde konkurera väl. Varför var inte Roadsport C nerlusade med dessa bilar under denna period när vi med våra hemska miator inte okuperade startfälten?bemeco wrote:Hai Fredrik
Klassen (Roadsport C) hade kanske blivit ännu mer populär med 7,5-8kg/hk
Kanske andra bilar förutom Mazda hade kunnat armbåga sig in, ex MGF hade säkert blivet en konkurent, Toyota MR2 mfl kanske Fredrik O med sin Fiero hade hamnat mer rätt i klassen (han har en övervikt på 150-200kg)
Keep the fact straight! Vikten har föga med priset att göra, det kostar tid och ev en och annan kapskiva. (plast är inte nödvändigt även om det inte kostat många kronor för mig heller). Det som kostar är chassi, och det lär läggas pengar på oavsett viktgräns...bemeco wrote: Dessuom hade det säkert blivet mycket billigare bilar, inbillar mig att en 975kg NA Mazda inte kostar i närheten av vad man begär för en optimerad Mazda 100-110 tusen??
/ Bengt Metz