Hej då ABS?

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Hej då ABS?

Post by Cyberoid »

Fredrik Henriksson wrote:Klassen är den mest populära Bengt...
Och vi har uppenbarligen inget intresse av höjd viktgräns.

Tack, men nejtack helt enkelt.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
bemeco
Posts: 90
Joined: Sat 29 Nov 2008, 14:08

Re: Hej då ABS?

Post by bemeco »

Hai Fredrik

Klassen (Roadsport C) hade kanske blivit ännu mer populär med 7,5-8kg/hk
Kanske andra bilar förutom Mazda hade kunnat armbåga sig in, ex MGF hade säkert blivet en konkurent, Toyota MR2 mfl kanske Fredrik O med sin Fiero hade hamnat mer rätt i klassen (han har en övervikt på 150-200kg)

Dessuom hade det säkert blivet mycket billigare bilar, inbillar mig att en 975kg NA Mazda inte kostar i närheten av vad man begär för en optimerad Mazda 100-110 tusen??

/ Bengt Metz
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Hej då ABS?

Post by Fredrik Henriksson »

bemeco wrote:Hai Fredrik

Klassen (Roadsport C) hade kanske blivit ännu mer populär med 7,5-8kg/hk
Kanske andra bilar förutom Mazda hade kunnat armbåga sig in, ex MGF hade säkert blivet en konkurent, Toyota MR2 mfl kanske Fredrik O med sin Fiero hade hamnat mer rätt i klassen (han har en övervikt på 150-200kg)
Det är bara att gå några år tillbaka i tiden så låg nästan alla bilar långt ifrån reglementesgränsen och den typen av bilar som du nämner kunde konkurera väl. Varför var inte Roadsport C nerlusade med dessa bilar under denna period när vi med våra hemska miator inte okuperade startfälten?
bemeco wrote: Dessuom hade det säkert blivet mycket billigare bilar, inbillar mig att en 975kg NA Mazda inte kostar i närheten av vad man begär för en optimerad Mazda 100-110 tusen??

/ Bengt Metz
Keep the fact straight! Vikten har föga med priset att göra, det kostar tid och ev en och annan kapskiva. (plast är inte nödvändigt även om det inte kostat många kronor för mig heller). Det som kostar är chassi, och det lär läggas pengar på oavsett viktgräns...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Hej då ABS?

Post by Per Hammarsjö »

Jättebra diskussion. Borde hållas på SPVM men gensvaret här är ju säkert bättre.

Men nu börjar det bli rundgång. Tycker ni som vill göra ändringar skriver ett förslag och presenterar för ansvariga hos SPVM.

Om vi har pratat klart om ABS eller inte ABS så lämnar vi diskussionen i tråden. Fler inlägg som inte rör ABS kommer modereras.

Mvh,
Moderaterna
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Hej då ABS?

Post by Per Hammarsjö »

Sorry, råkade plocka bort lite för många inlägg i slutet. Shit happends.

Diskussionen fortsätter på: http://www.spvm.se/phpBB3/viewtopic.php ... 1733#p1733
Locked