Standard "jag vinner en massa tävlingar"
Bågen -vet inte vad den kostade, satt i bilen, hemgjord av Pettson.
Bilen 1,8 -94 köpte jag innan priserna på NA föll, den var för dyr.
K-sport ben
5500:- beg
4 Khumo
4000:- beg sitter på fälgen som satt på bilen (7' Wv fälg).
Bälte
600:- Beg
Stol
1500:- Beg Sparco Evo
Ratt
750:- Nätet (no name)
Strömbrytare ca
400:- med div vajjer från Biltema
Transponder
2900 Tror jag, Halbig ordnade gruppköp, kan ha varit billigare.
Bromsklossar Hawk
2500:- tillfälligt erbjudande
Grenrör Raceland
975:- Rea
Rejs kat
1100:- från nät firma samma som biltema
avgasystem ca
500:- Biltema
Krängningshämmare KW
3200:- Ångrar, tror inte det går fortare med den.
Absol, Press och släckare från Jula eller Biltema max
1000:- tillsammans.
Jag har tagit bort suffletten, för den luktade och åker med standard hartop med glasruta.
Servon är borta, mest för att den kräktes, gillar inte när inte bilen brinner.
Lampor, Glas, backspeglar är original som det skall vara i standard men alla sensorer till Airbagen är borta samt allt som har med stereon att göra. Lite småsaker som innerskärmar etc är borta.
Krängaren tror jag var onödig, det kan ha gått lika fort med original fram och borttagen bak.
Bromsar och slangar är original samt alla bussningar, alla mattor etc är kvar.
Jag måste åka med passagerarstolen i och med 3/4 tank för att klara vikten i Standard på min ABS försedda 1,8 NA
Jag bor i tält i depån, åker i bilen till tävling.
Det som "går fort" i fallande ordning. enl mig.
Träna, lyssna på andra
Träna, sno spår från bra förare. Persade på G-Åsen när jag åkte efter Kent H.
Träna, lyssna inte för mycket på andra, dra egna slutsatser. Funkar bäst när man kört några år
Exempel på att träning är bäst investerade pengar:
Brusebäck kom 4 eller 6 (minns inte) på Kinnekulle i en 1,6 som inte var speciellt lätt.
Bra däck
Hjulinställning. Jag har byggt en egen "Toe sticka" = gratis hjulinställning.
2,5' Avgassystem med Race kat (på NA behöver man byta grenröret också).
Dämparna (åkte gula Koni med sänkfjädrar först, det gick det också).
Bra bromsklossar.
Bra stol/ratt dvs körställning.
Det går att åka fort billigt om man är snål, men racing är alltid dyrt
