Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Allt som rör MX-5 CUP

Alternativ poäng 1p steg + beroende på antal deltagare.

Dummare finns ju inte... NEJ!
1
25%
Äntligen! Mitt liv har mening igen JA!
0
No votes
Jag tar aldrig beslut, beslut skrämmer mig!
1
25%
Förare i Mx-5 Cup NEJ!
1
25%
Förare i Mx-5 Cup JA!
1
25%
 
Total votes: 4

User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by gokarting.nu »

Nu är han igång igen!

Tycker fortfarande att två poängshoppen är för stora. ( ja ja, vet att jag inte har gehör för detta..heller... hi hi.)
Jag åtar mig att sköta denna beräkning så kan vi vid säsongens slut kanske kolla om utgången blev densamma.
Är ju förmodligen så, att bara lilla jag bryr mig.

om jag inte räknar fel...
Enligt mitt förslag med max poäng beroende på antal deltagande bilar, i Kinnekulles fall 10 och 11.
+ 1 Poäng för genomfört tidskval.

Kunde vara intressant att se hur det skulle se ut...Blir det jämnare eller är detta totalt bortkastad tid!?
Jag kan klippa klistra ihop i det här första inlägget.

På Kinnekulle var det 10 + 11 Miator. Max 10 poäng utdelas race 1 och race 2: 11p. + 1 Godkänt kval poäng.

P=...............Kval........Race 1:Max 10p........Race 2:max 11p......Total........Mx-5 cup Nu......Spvm nu

Andreas Halbig: 1............9........................+11...................=21p...........19p........21p (ink.kskoga)
Dennis Kullman 1.............7........................+10...................=18p...........14p?.......13p
Per Hammarsjö 1............8.........................+8....................=17p...........12p........12p
Hans Drangel 1...............6.........................+7....................=14p............9p..........9p
Niklas Falk: 1................10........................+1....................=12p...........11p.........17p (ink.kskoga)
Robert Serwanski 1..........5.........................+6....................=12p............7p..........7p
Christoffer Waern 1..........4.........................+5....................=10p............5p..........5p
Fredrik Henriksson 0.........0.........................+9....................=9p.............6p..........7p
Magnus Pettson 1.............3.........................+4....................=8p.............3p..........3p
Mats Lundin 1.................2.........................+3....................=6p..............1p.........3p
Andreas Karlsson 1...........1.........................+2....................=4p..............1p..........3p

Ställning efter SSM:

Här blir det genast lite knepigt av 2 anledningar.
1: Andreas Karlsson var där men bilen krånglade, han fick ingen kvaltid..snyft...
-MEN I KRÅNGELGUBBENS VÄRLD SKA KARL´n HA ETT POäNG FÄR ATT HAN GLÄNSTE MED OSS I DEPÅN!
2: Hjälten Joachim Osbeck är rädd för svensk bilprovning! Och hans fru är trött på att hjälpa honom med hans mans grejer hela tiden...snyft 2...=utom tävlan.
-MEN I KRÅNGELGUBBENS VÄRLD SKA (mesen till) KARL´N HA ETT POäNG FÄR ATT HAN GLÄNSTE MED OSS I DEPÅN!

På Knutstorp var det 10 + 9 Miator. Max 10 poäng utdelas race 1 och 9 poäng race 2. + 1 Deltagar/kval poäng.

P=...............Kval........Race 1:Max 10p........Race 2:max 9p.......Total........Mx-5 cup Nu......Spvm nu

Andreas Halbig: 1............6........................+4................=11p+21p=32p.........19p........29p (ink.kskoga)
Dennis Kullman 1.............7........................+5................=13p+18p=31p..........14p........23p
Per Hammarsjö 1............5.........................+7...............=13p+17p=30............12p........22p
Hans Drangel 1...............8.........................+6...............=15p+14p=29p...........9p..........21p
Niklas Falk: 1.................9.........................+8...............=18p+12p=30p..........11p.....32p(ink.kskoga)
Robert Serwanski 1..........4.........................+3...............=8p+12p=20p.............7p.........12p
Christoffer Waern 1.........3.........................+1...............=5p+10p=15...............5p..........8p
Fredrik Henriksson 1.......10.........................+9...............=20p+9p=29p.............6p.........24p
Magnus Pettson 1............3.........................+4....................=8p....................3p..........3p
Mats Lundin 1................2.........................+3....................=6p....................1p..........3p
Andreas Karlsson 1..........0.........................+0................=5p+4p=9p................1p..........3p
Bertil Thorsson 1............2.........................+2....................=5p.....................0p..........0p
Magnus Claesson 1..........1.........................+0....................=2p.....................0p..........2p
Joachim Osbeck 1...........0.........................+0....................=1p.....................0p..........0p



------------------------Krångel poäng-----------------Mx-5 Cup P----------------Spvm
Andreas Halbig:---------32-------------------------------27(2)--------------------29
Dennis Kullman:---------31-------------------------------24(3)--------------------23
Per Hammarsjö:--------30-------------------------------22(4)--------------------22
Niklas Falk:-------------30--------------------------------28(1)--------------------32
Hans Drangel :----------29--------------------------------21(6)--------------------21
Fredrik Henriksson:----29--------------------------------27(2)--------------------24
Robert Serwanski:------20--------------------------------12(7)--------------------12
Christoffer Waern:-----15---------------------------------7(8)----------------------8
Andreas Karlsson:--------9---------------------------------2(9)----------------------3
Magnus Pettson:---------8----------------------------------3(9)---------------------3
Mats Lundin:-------------6----------------------------------1(10)--------------------3
Bertil Thorsson:----------5----------------------------------2(9)---------------------0?
Magnus Claesson:--------2----------------------------------1(10)-------------------2
Joachim Osbeck:---------1----------------------------------0------------------------0


Falkenberg Classic 2009 års sista tävling.

På Falkenberg var det 8 + 8 Miator. Max 8 poäng utdelas. + 1 Deltagar/kval poäng.

P=...............Kval........Race 1:Max 8p........Race 2:max 8p.......Total........Mx-5 cup Nu......Spvm nu

Andreas Halbig: 1............5........................+6................=12p+32p=44p.........39p........39p (ink.kskoga)
Dennis Kullman 1.............6........................+3................=10p+31p=41p..........33p........31p
Per Hammarsjö 0............0.........................+0...............=00p+00p=30............22p........22p
Hans Drangel 1...............4.........................+4...............=9p+29p=38p...........30p..........28p
Niklas Falk: 1.................7.........................+7...............=15p+30p=45p..........45p.....47p
Robert Serwanski 0..........0.........................+0...............=0p+00p=20p.............12p.........12p
Christoffer Waern 1.........3.........................+5...............=9p+15p=24...............16p..........15p
Fredrik Henriksson 1.......8.........................+8...............=17p+29p=46p.............48p.........47p
Magnus Pettson 0............0.........................+0....................=8p....................3p..........3p
Mats Lundin 0................0.........................+0....................=6p....................1p..........3p
Andreas Karlsson 1..........2.........................+2................=5p+9p=14p................7p..........6p
Bertil Thorsson 1............1.........................+1....................=3p+5p=8p.....................5p..........0p
Magnus Claesson 0..........0.........................+0....................=2p.....................1p..........2p
Joachim Osbeck 1...........0.........................+0....................=1p.....................0p..........0p



------------------------Krångel poäng-----------------Mx-5 Cup P----------------Spvm
Fredrik Henriksson:----46--------------------------------48(1)--------------------47
Niklas Falk:--------------45--------------------------------45(2)--------------------47
Andreas Halbig:---------44--------------------------------39(3)--------------------39
Dennis Kullman:---------41--------------------------------33(4)--------------------31
Hans Drangel :----------38--------------------------------30(5)--------------------28
Per Hammarsjö:--------30--------------------------------22(6)--------------------22
Christoffer Waern:-----24--------------------------------16(7)--------------------15
Robert Serwanski:------20--------------------------------12(9)--------------------12
Andreas Karlsson:-------14--------------------------------14(8)---------------------6
Bertil Thorsson:----------8----------------------------------8(10)--------------------0?
Magnus Pettson:---------8----------------------------------3(11)--------------------3
Mats Lundin:-------------6----------------------------------1(12)--------------------3
Magnus Claesson:--------2----------------------------------1(13)-------------------2
Joachim Osbeck:---------1----------------------------------0------------------------0

GRATTIS MR. F.HENRIKSSON TO KRÅNGEL POINTS, 44 OF THEM!!!!

Är förutom livet i stort, är mattafarans ägare även kass på matte, så skrik när det blir galet.
Last edited by gokarting.nu on Mon 21 Sep 2009, 22:15, edited 87 times in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...

Post by Niklas Falk »

Du kan ju även använda SPVMs poängberäkningsmodell (viken sportvagsklubb som började med den på 70talet vet jag inte) rakt av istället för att diffa så lite ;) :)
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...

Post by gokarting.nu »

Niklas, är det den här du menar?

Ser lite loco ut så jag skickar med länken:
http://www.spvm.se/uploads/Reglemente/anmalan_poang.pdf

POÄNGBERÄKNING
En deltagarpoäng utdelas till samtliga deltagare som har fått en officiell träningstid. De
deltagare som fått officiell träningstid i samtliga genomförda tävlingar en säsong får två extra
deltagarpoäng. Förutom dessa deltagarpoäng delas poäng ut i fallande skala enligt följande
tabell:
Placering
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 osv.
9 10 8 7 6 5 4 3 2 1 1 1 1 1
8 9 7 6 5 4 3 2 1
7 8 6 5 4 3 2 1
6 7 5 4 3 2 1
5 6 4 3 2 1
4 5 3 2 1
3 4 2 1
2 3 1
1 2
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...

Post by Niklas Falk »

Observera att första kolumnen är antal deltagare i klassen.

För 11 deltagare blir poängen
10 8 7 6 5 4 3 2 1 1 1

För 5 deltagare
6 4 3 2 1

För 3 deltagare
4 2 1

För en deltagare
2

Dvs alltid tvåpängshopp mellan 1an och 2an och max 10 poäng för seger. Systemet premierar resultat vid tävlingar med många deltagare, men gör samtidigt att vissa tävlingar väljs bort av alla (inga poäng att kämpa om få andra kommer).
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...

Post by gokarting.nu »

Spam!
Ha Ha!
Last edited by gokarting.nu on Wed 24 Jun 2009, 16:47, edited 2 times in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Blev inte placeringen så här i race 1 Kinnekulle?
Varför använda minnet?
http://mylaps.com/results/showrun.jsp?i ... perclass=1 :)

Observera att de som satt snabbaste varv på varv 1 har fått det eftersom de passerat linjen innan den rullande starten gått (dvs de som kvalat rätt långt fram). Det är ju rätt osannolikt att sätta varvrekord på startvarvet (om man inte vanligtvis kör ca 60-70 på rakan :D).
Men tidtagningen var rätt rörig på Kinnekulle oavsett, tiderna är mestadels rätt men hanteringen runtomkring lämnade en del att önska.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...

Post by gokarting.nu »

Niklas Falk wrote:
gokarting.nu wrote:Blev inte placeringen så här i race 1 Kinnekulle?
Varför använda minnet?
http://mylaps.com/results/showrun.jsp?i ... perclass=1 :)

Observera att de som satt snabbaste varv på varv 1 har fått det eftersom de passerat linjen innan den rullande starten gått (dvs de som kvalat rätt långt fram). Det är ju rätt osannolikt att sätta varvrekord på startvarvet (om man inte vanligtvis kör ca 60-70 på rakan :D).
En pärla är du Niklas!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by Per Hammarsjö »

Bryr mig inte så mycket hur poängen sätts. Men jag kan tycka att SPVM's poängsättning är puckad.

Som ex Kör man alla race så borde ju detta premieras. Men som SPVM har så kan man någon komma på två tävlingar, ex Kinnekulle och SSM och ta hem totalsegerna. Då det ofta är många bilar med här.

Jag tycker det är bättre att ha en fast poängskala. Då gagnar det dem som köra alla tävlingar. Precis som det ska vara.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by gokarting.nu »

Håller med.
Även att man får/måste räkna bort ett race är ju super för soffliggarna.

Har du energin, möjligheterna och ekonomin att köra alla race ska det ju det vara en fördel.

Ser din "point" med fasta poäng, men då om det är många bilar med kanske någon blir utan poäng.
Fast det är klart, vet vi att i mx-5 cup blir det max 15 bilar tex, kan man i början av säsongen säga att max poängen är typ 16 för seger, 15 tvåan osv.
Då är man garderad.
Är det få bilar på ett race får du många poäng även om du ligger längst bak.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by Per Hammarsjö »

Men måste alla få vara Lucia? ;) Vi är ju vuxna människor.

Att få fler poäng, gör det att fler kommer att tävla? Jag tror nog alla är helt ok med att top 6 bilarna får poäng. Då har ju alla något att sträva efter.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by Per Hammarsjö »

Hmm.. Har jag räknat fel i poängen.. Dennis kom väl tvåa i heat två? Då borde väl han har mer points än mig?
Dennis: p4/p2
Per: p3/p4
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by gokarting.nu »

Per Hammarsjö wrote:Men måste alla få vara Lucia? ;) Vi är ju vuxna människor.

Att få fler poäng, gör det att fler kommer att tävla? Jag tror nog alla är helt ok med att top 6 bilarna får poäng. Då har ju alla något att sträva efter.
Nej, alla blir inte Lucia heller med mitt förslag. Däremot blir det jämnare hävdar jag med en dåres envishet.
Fler poäng är det ju inte bara, 1 poängs hopp istället för 2.
Och deltar du på en tävling med få deltagare gynnar det dej, oavsett din placering.
Så är det ju nu också iof iallafall i Mx-5 cup.

Kan nog vara lilla jag som bara är löjlig...
Tror att se sitt namn, oavsett först eller sist i en resultatlista, gör skillnad med några poäng efter sitt namn.
Att fler kommer rejsa? Det tror jag. Fler får poäng.
Kan inte se hur det skulle tunna ut iallafall.

Tror att har man lagt en hel helg på detta vill man ha något slags kvitto på sitt medverkande, annars kan man ju köra open pitlane på nått banmöte. Visst inte riktigt samma, men det funkar ju också. Dina varvtider går alltid att jämföra.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by gokarting.nu »

Per Hammarsjö wrote:Hmm.. Har jag räknat fel i poängen.. Dennis kom väl tvåa i heat två? Då borde väl han har mer points än mig?
Dennis: p4/p2
Per: p3/p4
Mx-Cup ställningen i min text ovan, klippte jag rätt av från första sidan.
Men , som jag ser det så borde Dennis ha 14p.
Eller? 1+5+8=14?

Henriksson har fått kvalpoäng hos SPVM.
Men det är han värd efter den mek maratonen!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Henriksson har fått kvalpoäng hos SPVM.
Men det är han värd efter den mek maratonen!
Deltagarpoäng som det krävs minst en godkänd träningstid för. Krister Andero som skrotade Boxstern på warmupen fick mao ingen poäng fastän han var där i god tid på lördagen.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by Dennis Kullman »

gokarting.nu wrote:
Per Hammarsjö wrote:Hmm.. Har jag räknat fel i poängen.. Dennis kom väl tvåa i heat två? Då borde väl han har mer points än mig?
Dennis: p4/p2
Per: p3/p4
Mx-Cup ställningen i min text ovan, klippte jag rätt av från första sidan.
Men , som jag ser det så borde Dennis ha 14p.
Eller? 1+5+8=14?
Det har jag helt missat, men även jag får det till 14...
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by gokarting.nu »

HJÄLP!!!!!!!!!!

Sitter och räknar på min egna j.vla alternativa lista....SOM ÄR EN JÄTTEBRA IDE!
BARA SÅ NI ALLA HAR DET VÄLDIGT KLART FÖR ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stcc Fredrik (HAHAHAHAHA!!!) fick poäng i mx-5 cup vid kinnekulle racet.
Då var hans
http://www.henkel.se/cps/rde/xchg/henke ... S_HTML.htm
bil (HAHAHAHAHAHAHAHA..2...!) ej besiktigad.

Min fråga lyder: SLALOM ÅKAREN BLAND OSS, VAD HÄNDER MED MR OSBECK? SKA INTE DÅ MIN HJÄLTE HA NÅGRA POÄNG I MX-5 CUP FRÅN SSM?

Nu ska ju min hjälte lämna oss förmodligen här i askan, men jag kan inte sova pga denna fråga!
Må ... ta dessa coola Opel ägare som får bärgas NERFÖR hallansåsen. Krångla till allt hela tiden, dessutom köra arslet av MEJ!
HUR VÅGAR HAN?

Nu måste jag lugna ner mig/er med en avslappnande bild som fångar ögonblicket:
Attachments
josen.smidig.som.en...hi.hi..jpg
josen.smidig.som.en...hi.hi..jpg (27.82 KiB) Viewed 2063 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by Per Hammarsjö »

Fick läsa inlägget ett par gånger innan jag fick hela bilden... :) ;)

Snabbt svar. Josen körde utom tävlan.
Men han körde jävligt bra och borde ha poäng. Men ska man ha regler så...

Hur skulle poängställningen sett ut om vi använde oss av din lista?
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by Fredrik Henriksson »

Josen=smidig som en...?
Well, han landade iaf på alla fyra efter NGK, åså blev det lite bruna spår i gräset efter honom precis som det blir efter vår katt när den drar röven i gräset efter att toapappret är slut... :think2: :mrgreen: Åså klöser han rätt ofta... :wink:

Kolla min nummerskylt... :wink:

Förstår att du har fäste bak så som du värmer däck!!!
Attachments
mattafaran.jpg
mattafaran.jpg (2.29 KiB) Viewed 2048 times
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by gokarting.nu »

Per Hammarsjö wrote:Fick läsa inlägget ett par gånger innan jag fick hela bilden... :) ;)

Snabbt svar. Josen körde utom tävlan.
Men han körde jävligt bra och borde ha poäng. Men ska man ha regler så...

Hur skulle poängställningen sätt ut om vi använde oss av din lista?
Ser att det är en konst att tyda.
Vad jag menar är: Henrikssons bil var inte besiktigad på Kinnekulle. Han fick poäng...Ska det vara regler så...PUSS!
Var det någon annan anledning än besiktningen som Josen inte var "inom tävlan"?

Bara så att det blir rätt.

Jag räknar som f..n, men detta med Josen spelar stor roll.

OT, har kollat dina filmer Per, vad lugn du verkar när du kör, imponerande.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by gokarting.nu »

Fredrik Henriksson wrote:Josen=smidig som en...?
Well, han landade iaf på alla fyra efter NGK, åså blev det lite bruna spår i gräset efter honom precis som det blir efter vår katt när den drar röven i gräset efter att toapappret är slut... :think2: :mrgreen: Åså klöser han rätt ofta... :wink:

Kolla min nummerskylt... :wink:

Förstår att du har fäste bak så som du värmer däck!!!

Jaha, fint ska det va! -Katten använder toapapper!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by Per Hammarsjö »

gokarting.nu wrote:
Ser att det är en konst att tyda.
Vad jag menar är: Henrikssons bil var inte besiktigad på Kinnekulle. Han fick poäng...Ska det vara regler så...PUSS!
Var det någon annan anledning än besiktningen som Josen inte var "inom tävlan"?

Bara så att det blir rätt.

Jag räknar som f..n, men detta med Josen spelar stor roll.

OT, har kollat dina filmer Per, vad lugn du verkar när du kör, imponerande.
Vi kollade detta, om han skulle köra utom tävlan eller ej, och Fredriks bil var gatgodkänd maj ut. Så visst var det giltigt.

Att josens bil var obesiktigad var enda anledningen.

OT svar: Tack, har jobbat på det sen förra året då jag slet och drog i allt som stack ut.. :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:... Fredriks bil var gatgodkänd maj ut.
Så puss på dig Andreas! :nyah: :ass:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by gokarting.nu »

Fredrik Henriksson wrote:
Per Hammarsjö wrote:... Fredriks bil var gatgodkänd maj ut.
Så puss på dig Andreas! :nyah: :ass:

AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH!!!

Jag kanske måste byta ut min hjälte, länge nu har jag motstått kraften från Bollebyggd.
Jag börjar bli svagare i mitt motstånd, han har extrem bil, kör fort, lång, lagom tjock kort sagt han har allt det där som Josen har + BESIKTIGAD BIL!

Kan man kanske ha en hjälte till?

En bild för att få en Bollebyggdfeeling krävs här:
Attachments
anti-gay-protesters-i.bollebyggd.jpg
anti-gay-protesters-i.bollebyggd.jpg (26.77 KiB) Viewed 1986 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Krångelgubbens alternativa poäng...( inkl omröstning)

Post by gokarting.nu »

Per Hammarsjö wrote:DU är min hjälte Andreas! :)
O du är min!

Guldig bil! -Det kräver sin man det :bow:

Så, nu är krångel poängen uppe, berätta om något är galet.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Post Reply