Frågor och svar MX-5 CUP

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Frågor och svar MX-5 CUP

Post by CG Leijonhufvud »

Frågor & svar MX-5 CUP 2008!

Försök vara så konkret som möjligt!

Diskussioner tar vi som övriga inlägg under Mx-5 CUP 2008 rubrik
CG Leijonhufvud
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Frågor och svar MX-5 CUP

Post by Fredrik Henriksson »

CG Leijonhufvud wrote:Frågor & svar MX-5 CUP 2008!

Försök vara så konkret som möjligt!

Diskussioner tar vi som övriga inlägg under Mx-5 CUP 2008 rubrik
Ser att det är olika arrangörer till de olika cupdagarna. Måste man anmäla start till cupen och betala vid ett tillfälle via klubbens försörjning eller sker anmälan och betalning till de olika arrangörerna vid respektive tävlingstillfälle?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Du betalar en anmälningsavgift till SPVM.. Den är på 500:-

Sen betalar du startavgift till respektive arrangör. Inbet uppgifter för dessa kommer upp i inbjudan till respektive arr..

Klubben är mao inte inblandad i det ekonomiska här..

// Per
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Nybörjarnervös

Post by Mats Lundin »

Är det något särskilt som man måste tänka på när man nu åker på sin första SPVM-tävling, något som skiljer sig från banmöten och MGCC? Har för mig att jag läst någonstans att man ska ha en brandsläckare i depån, tex, och vart kan jag läsa på om detta. Har sökt på SPVMs hemsida men inte hittat det.

Undrar också över boendet. Är van tältare och har förstått att många tältar i depån. Är det på gräs man tältar eller på asfalten? Att det finns toaletter vet jag, men hur är det med duschar och matlagning, det måste ju gå att koka vatten i alla fall? Eller är det enklare och bättre att bo på något pensionat/vandrarhem i närheten? Hur gör ni som varit med ett år?

M.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Nybörjarnervös

Post by Niklas Falk »

Mats Lundin wrote:Är det något särskilt som man måste tänka på när man nu åker på sin första SPVM-tävling, något som skiljer sig från banmöten och MGCC? Har för mig att jag läst någonstans att man ska ha en brandsläckare i depån, tex, och vart kan jag läsa på om detta. Har sökt på SPVMs hemsida men inte hittat det.

Undrar också över boendet. Är van tältare och har förstått att många tältar i depån. Är det på gräs man tältar eller på asfalten? Att det finns toaletter vet jag, men hur är det med duschar och matlagning, det måste ju gå att koka vatten i alla fall? Eller är det enklare och bättre att bo på något pensionat/vandrarhem i närheten? Hur gör ni som varit med ett år?
Alla specifika regler står normalt i tävlingsinbjudan men rent generellt är det: Pressening under bilen, brandsläckare om minst 6kg, märkt med startnummer, lämplig mängd absorbermedel (har jag glömt att plocka med rätt länge nu, ska nog fixa lite iaf).
Kinnekulle har grusad gräsmatta i depån (dödens för tältpinnar, självståede kupoltält fungerar bättre). Frukost lunch och middag serveras i kafeterian (inte snorbilligt men det funkar). Dusch, omklädning och toaletter finns bredvid. Det går alltid att slå sig ihop och handla råvaror i Götene för kulinariska utflykter på kvällen, men grilla får man bara göra i bunkern för "Heta arbeten".
I år tänkte jag lyxa till det med en luftbädd istället för liggunderlag, vi får se hur många tävlingar det tar innan det går hål på den (bäst att ta med den lilla Thermaresten ändå). Partytält struntar jag i iår, det fungerade fint utan de två sista tävlingarna (efter att det blåst i bitar på Anderstorp).
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Jag är ingen tältare.. Nog för att det är grymt trevligt i depån om kvällarna. Har sovit i bilen några gånger men när man ändå lägger så mycket tid och pengar så känns det skönt att sova gott på natten.. Jag håller just nu på att kolla upp vandrarhem i närheten.. Med stor sannolikhet hänger min 2 år gamla stallchef/son med och min sambo Astrid..

Annars är det väl bara press och släckare man måste tänka på va? Dom har aldrig kollat absorberingsmojj...

Har ev ett stort tält i år Niklas.. Så är du snäll kan din bil få sova hos mig.. :)

Men då måste jag få ligga före dig minst halva racet... :roll:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Men då måste jag få ligga före dig minst halva racet... :roll:
Får jag välja vilken halva ;) :D
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Kan förhandlas... ;)
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Skall xls vara ifyllt och skickas till SPVM ?
Vem skickar man till eller visas upp vid besiktingen som på MGCC ?

http://www.roadsport.se/index.php?page=reglemente
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Jag mailade in min i förväg och fick sedan besök av besiktningsman Kjell Löf (?) och fick signera den. Övriga som inte lämnat tidigare skrev och lämnade där i depån.
M.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Mats Lundin wrote:Jag mailade in min i förväg och fick sedan besök av besiktningsman Kjell Löf (?) och fick signera den. Övriga som inte lämnat tidigare skrev och lämnade där i depån.
M.
Tack - fylleri ;) och lämnar på plats då
Har de siffor där eller skall det vara klart innan ankomst ?
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Fanns siffror att köpa i sekreteriatet, men på Kullen är det SSK som arrangerar och på Mantorp lär det väl vara en annan klubb, så mycket är nog annorlunda.
M.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Har de siffor där eller skall det vara klart innan ankomst ?
Om du inte har nåt emot lite taffligt utseende så kan du ju köra med min sniklösning, pappersetikettsiffror och bred klar kontorstejp. Men det blir skitigt efter ett tag.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Vilket startnummer får jag?
93 hade ju varit kul på min 93a 8)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Dennis Kullman wrote:Vilket startnummer får jag?
93 hade ju varit kul på min 93a 8)
93 ser inte upptagen ut av någon anledning... http://www.roadsport.se/index.php?page=forare
Har 94 till min 94:a... 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Dennis Kullman wrote:Vilket startnummer får jag?
93 hade ju varit kul på min 93a 8)
93 hade Magnus Dahlin 2007. Nummren återanvänds inte så mycket numera. Men när vi passerar 99 blir det nog några fler på 80 serien istället, tresiffrigt är så jobbigt.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Niklas Falk wrote:
Dennis Kullman wrote:Vilket startnummer får jag?
93 hade ju varit kul på min 93a 8)
93 hade Magnus Dahlin 2007. Nummren återanvänds inte så mycket numera. Men när vi passerar 99 blir det nog några fler på 80 serien istället, tresiffrigt är så jobbigt.
Blir det 98 för mig då?
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Ring Jan Nordgren och önska 93, det kan nog funka.
M.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Fick årsmötesprotokoll från SPVM i mailen, det stod inget om MX5cup. Har det frågats om vi får köra samma upplägg som i år och ev få ett eget heat om vi blir många? De verkar ju vara i full gång med planer inför nästa år...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:Fick årsmötesprotokoll från SPVM i mailen, det stod inget om MX5cup. Har det frågats om vi får köra samma upplägg som i år och ev få ett eget heat om vi blir många? De verkar ju vara i full gång med planer inför nästa år...
Utan att vi lägger två strån i kors så kommer C att köra egent heat om vi blir flest och Roadsport spräcker banlicensen. Kanske behöver vi vara lite fler än A eftersom de skiljer sig mera i varvtider från B än mellan C och B.

Men det verkar som om det kan bli många nästa år, jag tycker det prasslar i varenda buske numera (minst lika många till förutom de som märks här). Tänk om det blir 15+ :shock: :!:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:Men det verkar som om det kan bli många nästa år, jag tycker det prasslar i varenda buske numera (minst lika många till förutom de som märks här). Tänk om det blir 15+ :shock: :!:
Vore kanon om det blev så! :D Jag är på iaf nästa säsong, börjar surra lite nya tankar i skallen som kanske passar mig bättre...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply