500 spänn TILL ?

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

500 spänn TILL ?

Post by Magnus Pettson »

Mantorp gick back när vi va där och åkte ( på grund av att alla anmälda inte dök upp eller? ) och nu tycker de ansvariga att vi som va där och betalade den dyraste anm.avg av alla, dessutom en 1-dagars, att vi ska pröjsa 500 spänn till :evil: Det borde de väl kräva av dom som skulle ha varit där men inte va, eller VA :!: :?: Har jag missuppfattat nåt? Jag hoppas det. Om jag inte gjort det så undrar jag hur ni andra gjort?
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: 500 spänn TILL ?

Post by Fredrik Henriksson »

Håller med du...
Inte betalat jag heller. Köper inte att man på ett möte beslutar om retroaktiva avgifter. Jag vill veta innan vad det jag "köper" kommer att kosta, även om det i detta fallet inte är någon stor slant. Vad kommer den "verkliga" avgiften bli 2009 undrar man ju nu...

/Gnällbert
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: 500 spänn TILL ?

Post by Per Hammarsjö »

Det hela bottnar ju i att man på Jönköpingsmötet förra året godkände kalendern. Dvs alla förare som var där kunde säga sitt. De som inte var där kunde ha mailat sina åsikter.
Mötet var eniga om den kalender som sedan blev. Men trots det dök det inte upp folk till racet.
Jag är inte förvånad när man lägger flera race så nära.
Men jag var heller inte på Jönköpingsmötet och sa vad jag tyckte och sa heller inte vad jag tyckte i ett mail till Jan. Så jag får skylla mig själv.

Den här extraavgiften bestämdes under det utannonserade mötet på SSM där i stort sett alla deltagare var närvarande. Så det är ju inte direkt någon chock nu, ett halvår senare.

Jag håller egentligen med er. Men samtidigt så vet jag att det blir två personer som får betala från egen ficka om en sån här grej inträffar. Precis som det skulle bli om vår klubb gick back på en banträff så skulle vi som bokat banan få betala kalaset själva.

Vill man luta sig bak i stolen och bara köra så får man också räkna med lite oväntade saker. Annars får man försöka hålla sig uppdaterad i vad som händer i planeringen. Det är ju inte Jan's eller Stefans fel att så få dök upp på Mantorp när alla hade godkänt att det var bra att lägga ett race där..

Är ni med på mitt tänk?

2009 kommer inte bli någon överraskning. Samma kostnad tror jag. Man måste tänka på att det är banorna som styr hur mycket våra race kostar. Inte SPVM eller andra klubbar.
Men något som SPVM lärt sig är att inte arrangera race själva. Det blir, som vi så många gånger diskuterat, för dyrt!
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: 500 spänn TILL ?

Post by Magnus Pettson »

Jag ska betala in pengen, vill ju inte att några som lägger en massa jobb för att vi andra ska ha kul ska betala förlusten ur egen ficka. Men under protest. Tycker faktiskt att de som anmält sej men inte dök upp ska jagas med blåslampa innan vi som va där går in och betalar. Dumt av mej att missa mötet som tydligen hölls samma dag på Mantorp, då hade man ju i alla fall kunnat säga vad man tyckte (tycker).
De e mycke nu...
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: 500 spänn TILL ?

Post by Per Hammarsjö »

Ska höra med Jan. Jag kan ju tycka det är olustigt att dom som är nya för året åker på ett straff för att folk som anmält sig inte dyker upp.. Dessutom var ju nästan alla Miataförare på plats på Mantorp och med andra ord betalade för sig. Dessutom den dyraste startavgiften av alla.
Vad vet Niklas om saken?
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Re: 500 spänn TILL ?

Post by Crazy Ivan »

Måste säga att jag reagerar lite över dessa 500 kr ytterligare.....

Det skall man väl göra upp innan, så att den kostnaden hamnar där den ska - dva hos dom som anmäler sig? Kallas väl BINDANDE anmälan tror jag..... Betalning i förskott är inte så dumt?
Tydligen har det inte funkat, men att då kräva dom som deltagit och betalat sin del avviker från allt jag blivit lärd..... OK - det blev mer plats på banan men hur kul är det??
Kräv dom som ej dök upp är min mening - eller porta dom i nästa säsong ?

Har själv uteblivit från arrangemang men stått mitt kast och betalat ändå.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: 500 spänn TILL ?

Post by Per Hammarsjö »

Håller med! Man borde kanske förslå de betalningsregler vi har i klubben fast kanske ett aningens hårdare.
Nu tror jag som sagt inte vi behöver oroa oss något mer. Det lär dröja innan SPVM ens funderar på att arrangera en tävling själva igen.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: 500 spänn TILL ?

Post by Per Hammarsjö »

Om någon vill tycka till så åk till Jönköping i februari eller skicka ett mail om dina åsikter!

http://www.roadsport.se/index.php?mact= ... eturnid=55
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: 500 spänn TILL ?

Post by Niklas Falk »

Crazy Ivan wrote:Måste säga att jag reagerar lite över dessa 500 kr ytterligare.....

Det skall man väl göra upp innan, så att den kostnaden hamnar där den ska - dva hos dom som anmäler sig?
Jönköpingsmötet beslutade om kassaförstärkning mostvarande 500kr per ekipage i serien. Kassan behövdes förstärkas för beslutade aktiviteter under 2008 (en av dem var ny website).

På SSM beslutades det att flytta över kassaförstärkningen från Website till att täta hålet efter Mantorp (vi fick nöja oss med det ideella arbete som utförts istället).

Så kassaförstärkningen är ingen "hoppsan" efterkonstruktion och femhundringen har debatterats förr (men sökfunktionen verkar inte vilja hitta gamla inlägg ).
http://www.mx5racingclub.se/forum1/view ... =4487#4487
alt viewtopic.php?p=4487#4487 (beroende på vart forumet ligger när detta läses)
Post Reply