Läskigt !!

Allt som rör MX-5 CUP
Post Reply
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

:shock: :shock: :shock: :shock:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 776
Joined: Fri 23 May 2008, 11:51
Location: Kungsbacka

Post by JOnas »

Shit! :shock: på första.
Herrejävlar! :shock: :shock: på andra.

OT: widescreen spegel i andra. 8)
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Första visare ju tydligt att man inte ska ligga först om man ska snurra och stå kvar på asfalten, det blir onödigt spännande då.

Den andra visare ju att det inte är smart att försöka att återgå i raceklunga från gräsbesök (jag väntade bara på smällen från det hållet). Att det sen bli en bonussmäll går ju lixom inte att komma ifrån.

Härliga startfält oavsett, undrar om deras SpecMiataavgas skulle klara 95dB (vår kat skulle dämpa lite, de kör ju utan). Jag blev lite sugen på avgasljud när jag körde utan katpackning på Falkenberg :twisted:
Kanske rakt 2.5" efter resonansburken, eller kanske bara en dieselpip där framför diffen (varför göra det krångligt när det kan vara superenkelt).
Men att köra till/från skulle vara lite jobbigt, jag skämdes nästan i uppförsbackarna på väg hem från Falkenberg, ljudkulissen påminde lite om en Dakota utan luftfilter, med MEGAFON.
User avatar
P-O Håkansson
Posts: 33
Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40

Post by P-O Håkansson »

Niklas Falk wrote:ag blev lite sugen på avgasljud när jag körde utan katpackning på Falkenberg :twisted:
Kanske rakt 2.5" efter resonansburken, eller kanske bara en dieselpip där framför diffen (varför göra det krångligt när det kan vara superenkelt).
Jag fick med tre st raka slutrör när jag köpte min bil. I somras testade jag ett av dem när resten av villakvarteret var bortresta på semester... Jag smög ut ur kvarteret och gav full gas när jag kom ut på landet en km hemifrån. Det var gåshudsvarning på det ljudet och mitt leende gick från öra till öra :P Det kändes som att köra F1-racer och det märktes att motorn hade lättare att andas. När jag satte tillbaka ljuddämparen och startade igen så blev styrboxen lite förvånad och orkade knappt köra på tomgång första sekunderna.

När man hör RS-Porschar och Mallockar på banan så undrar jag om inte ett rakt slutrör skulle kunna klara sig under 95 dB...

Mvh,
P-O
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

P-O Håkansson wrote:När man hör RS-Porschar och Mallockar på banan så undrar jag om inte ett rakt slutrör skulle kunna klara sig under 95 dB...
Snabbkoppling med konklammer mellan transport och sport kanske? :)
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Niklas Falk wrote:
P-O Håkansson wrote:När man hör RS-Porschar och Mallockar på banan så undrar jag om inte ett rakt slutrör skulle kunna klara sig under 95 dB...
Snabbkoppling med konklammer mellan transport och sport kanske? :)
Supertrapp kanske?
Post Reply