Page 2 of 2

Re: Resultat av Roadsport C bänkning?

Posted: Thu 06 Oct 2016, 11:29
by TPR
Anders Träff wrote:(vi har samma person som mappat)
Niklas Falk wrote:Anders, det är inte så att det är #87 som mappats av samma person som din (dvs motorn som satt i #62 förra året).
Enköping-Säffle är ju ungefär 30 mil ;)
:wink:

Re: Resultat av Roadsport C bänkning?

Posted: Thu 06 Oct 2016, 20:13
by Seglan
Niklas Falk wrote:Anders, det är inte så att det är #87 som mappats av samma person som din (dvs motorn som satt i #62 förra året).
Enköping-Säffle är ju ungefär 30 mil ;)
Jag tror han menade 89 och 87, Båda är mappade av samma person :-)

Re: Resultat av Roadsport C bänkning?

Posted: Sat 22 Oct 2016, 15:29
by Plattfot
Kan ju säga att jag som kör 131hk modifierad hade 112hk på bakhjulen och 138hk i motorn vid denna bänkningen, jag väger ju lite mindre men jag hänger med Träff, Kristiansson och Thoren på rakorna och de tyder ju på att man inte behöver mer än så för att hänga med i toppen. Sen vet jag inte hur topp 3 bilarna (Ink. RX7) drar på rakorna i förhållande till mig. Men innan jag körde med rätt camber blev jag ifrån åkt i kurvorna på Gelleråsen av Erik så där plockade han sin tid på den banan;)

Re: Resultat av Roadsport C bänkning?

Posted: Mon 24 Oct 2016, 07:40
by Anders Träff
jag har inte läst den här tråden på länge. men 82.87.89 är mappade av samma person 8)

Anders nr82

Re: Resultat av Roadsport C bänkning?

Posted: Sun 29 Oct 2017, 20:27
by Torbjorn968
Vad är en rimlig drivlineförlust?

Re: Resultat av Roadsport C bänkning?

Posted: Sun 29 Oct 2017, 20:32
by Niklas Falk
Torbjorn968 wrote:Vad är en rimlig drivlineförlust?
Rototest har jag för mig har 12-15% för de med vinkelväxel och 10-12% för de utan (tvärställda motorer).

Har du med däckkontakt till en rulle så är det mer, och varierande.